Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Crosstour 2013: více cross, ošklivosti stejně
5.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská Honda se pokouší menší vizuální změnou koncepce a haldou černých plastů napravit neúspěšný model Crosstour. Může uspět?
Už včera při možnosti podívat se na předpremiérovou fotografii konceptu Crosstour bylo zřejmé, že Honda se od původního, ne příliš úspěšného automobilu uvedeného na severoamerický trh v prosinci 2009 příliš nevzdálila. Za studii vydává předešlý vůz po faceliftu, který se rozhodla „zespodu“ přiblížit pomocí nelakovaných plastů a mírně přizvednutého podvozku ke crossoverům jako je BMW X6.
Nová sada obrázků vám i bez našeho komentáře napoví, jak moc se Crosstour Concept povedl či nikoli, přijetí výchozího modelu bylo ale ve Spojených státech značně chladné. Jen pro úplnost a pro ty, kteří originální auto neviděli, dodáváme, že studie dostala jinak strukturované lamely v přední masce, nový přední nárazník rozbíjející původní atypicky ostré hrany a onu spoustu černých plastů opticky snižujících boční profil.
O změnu vzhledu zádě se stylisté pokusili podobnými triky a k rozbití masivně nafouklé hmoty použili (spíše dost neúspěšně) ještě malá horizontální mlhová světla vyčleněná ze sdružených svítilen. O vyvážení designu a další odlehčení se mají postarat větší nová kola, ale ty se jako obvykle při přerodu na „sériový“ vůz můžou ztratit.
Kabinu Honda jaksi zapomněla ukázat a tak se budeme muset spolehnout na její tvrzení deklarující vylepšené materiály, doplnění středové konzoly o větší osmipalcový displej, bezklíčové zapalování a pádla řazení pod volantem pro šestiválcovou verzi. Kromě ní se pod kapotou objeví ještě jeden motor. Jde o notoricky známou a téměř do všeho instalovanou jednotku o objemu 2,4 litru i-VTEC s výkonem 195 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 220 newtonmetrů při 4 400 otáčkách, která se kombinuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Pro movitější americkou klientelu může být Honda Crosstour alespoň trochu atraktivnější díky přepracovanému motoru 3,5 V6 i-VTEC s výkonem 275 koní, šestistupňovou automatickou převodovkou a možností přiobjednat si pohon všech kol.
Pomůže to ale? Nic jiného než čekat na příjemné překvapení Honda nemůže.
















Hodit po dvou letech auto do popelnice si Honda určitě dovolit nemůže, rozhodla se proto Crosstour modernizovat a udělat z něj „ještě víc crossover”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
před 2 hodinami
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
před 3 hodinami
Do tohoto Audi někdo nasypal 1,4 milionu Kč, teď ho prodává jen za 96 tisíc korun
před 5 hodinami
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 12.07. 08:27 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 07:56 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
