Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu
17.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vloni představený koncept Hondy FCEV ještě nemá produkční podobu, vidíme jen další, třebaže produkci bližší koncept. Výkon se ze 134 koní nezvedl.
Očekávalo se, že japonská Honda představí produkční verzi loňského konceptu FCEV - anebo vůz produkci velmi blízký - na letošním losangeleském autosalonu. Místo toho však automobilka ukázala jen další koncept, třebaže produkční verzi jistě vzhledově bližší, a to v Japonsku. Do světa však pustila oficiální fotografie, odhalující změny vzhledu oproti konceptu loňskému.
S touto změnou se také pojí oddálení sériové výroby, která byla z původně předpokládaného roku 2015 přesunuta až na březen roku 2016. Tehdy má přijít na japonský trh, Spojené státy a Evropa mají být na řadě později, snad v létě téhož roku. Oproti tomu konkurenční Toyota Mirai má být na trhu už během roku 2015.
Důvod zdržení Honda zatím nesdělila, možná se dozvíme více na autosalonu v Los Angeles. Honda chce v LA hovořit o vodíkové infrastruktuře v Kalifornii, která jistě bude hlavním odbytištěm FCEV a čerpacích stanic nabízejících vodík tam je pomálu, jak ilustrovala snaha novináře a pionýra nových technologií, který měl zájem o vodíkové Hyundai Tucson/ix35.
Nově představený koncept Hondy FCEV se od toho loňského příliš neliší, vidíme ale trochu jinou střechu včetně viditelnějších A-sloupků a také, že kryty zadních kol téměř zmizely, i když náznak onoho loňského křídla z vesmírné lodi na bocích je. Z hlediska aerodynamického i vizuálního je absence krytů docela škoda. Přední část vozu se příliš nezměnila, vzadu naopak vidíme upravenou záď, mnohem více připomínající běžné automobily dneška.
Novinkou tohoto konceptu je také malá elektrocentrála, kterou lze připojit k automobilu a tímto způsobem udělat z auta pojízdnou elektrárnu třeba pro nabití mobilu. Samozřejmě, kapacita bude velmi omezená, ale v případech povodní či jiných katastrof se může každá troška elektřiny hodit. Výkony vozu se jinak nezměnily, elektromotory mají mít celkem 134 koní a vůz má dojet 480 km na jedno natankování vodíku. Ten bude v nádržích uchováván pod tlakem 70 MPa; pro srovnání uveďme, že atmosférický tlak (1 atm) má hodnotu 0,101 MPa.
Stran oficiálního zdůvodnění zpoždění Hondy FCEV si počkejme na autosalon v Los Angeles. Mohou za tím stát technické problémy na straně automobilky, ale klidně také vzácnost míst k doplnění vodíku v Kalifornii.











Honda ukázala produkci bližší koncept svého FCEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 7 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 9 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 10 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
dnesVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1