Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda NSX Concept-GT: nové závodní NSX odhaleno, vyjede hned o víkendu
16.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čerstvě odhalený závodní stroj Honda NSX Concept-GT se má zúčastnit závodu Super GT v Suzuce ve třídě GT500, a to už tento víkend.
Většinou automobilka odhalí koncept, pak na něm ještě nějakou dobu pracuje a až pak jej pustí na silnice či na závodní dráhu. Honda ale se svou NSX Concept-GT trochu zpřeházela toto pořadí - vůz, který se zdá být velmi dobře připraven, odhalila dnes a hned pozítří s ním chce závodit na okruhu v Suzuce, kde se jede závod série Super GT.
Navíc je tu ještě jedna neobvyklá okolnost. Jak už asi tušíte, Concept-GT je založený na studii nové silničního NSX, která má být nástupcem původního modelu z 90. let. Na ten svět čeká již roky a ještě chvíli čekat bude. Mohlo by vám tedy být zvláštní, že soutěžní provedení je venku už nyní, jenže závoďák se zkrátka staví snáz - stačí novou „karoserii” použít na již odzkoušené závodní technice a nové auto je na světě.
Závodní Concept-GT odpovídá pravidlům třídy GT500 série Super GT pro rok 2014, takže asi bude závodit i příští rok. Uprostřed uložený dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec spolupracuje s něčím, co Honda nazývá „závodní hybridní systém”. Více detailů nemáme, ale vzhledem k tomu, že vozy GT500 bývají rychlejší než FIA GT1 a že v této třídě jezdilo např. Ferrari 550-GTS nebo McLaren F1 GTR, Concept-GT rozhodně nebude pomalý. Jsou zde také menší omezení aerodynamiky, než ve FIA GT1, čehož Honda dle obrázků plně využila.
Silniční Honda NSX by měla přijít na trh někdy začátkem roku 2015, závodní verze ji tak víceméně zamete cestičku. Produkční auto zkrátka ještě není hotové a dlouhá doba vývoje snad naznačuje, že Honda chce novou generaci udělat pořádně. Nebylo by se ostatně co divit, pokud chce vytvořit důstojného nástupce původní NSX...








Na bodykitu je vidět, že aerodynamická omezení ve třídě GT500, kam NSX Concept-GT míří, nejsou zbytečně přísná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 8 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
