Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky
24.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonský stroj sází pouze na 3,5litrový šestiválec se dvěma turby K němu má místo devítistupňového automatu šestistupňovou sekvenci.
Na newyorském autosalonu se ukázalo také zatím nejostřejší provedení Hondy NSX s přídomkem GT3. A samozřejmě s logem zámořské Acury. Tento detail je však zanedbatelný, zajímavá je technika. Pryč je komplikované a těžké hybridní ústrojí devítistupňová automatická převodovka. Místo toho verze GT3 sází pouze na benzinový 3,5litrový šestiválec biturbo, se kterým je spřažena šestistupňová závodní sekvence.
Podle automobilky má spalovací jednotka zůstat u stejného designu a specifikací jako v případě silničního modelu, v jehož případě motor produkuje 507 koní a 550 Nm točivého momentu. Nevíme ale, jaká je jízdní dynamika. I přes absenci elektromotorů ovšem tipujeme lepší zrychlení než u silniční verze, neboť celková hmotnost je dozajista nižší než 1 725 kg spojených s hybridem a pohonem všech kol.
V případě závodní verze míří výkon jen na zadní nápravu, zatímco po stránce vzhledové tu máme agresivněji působící bodykit. Jeho součástí jsou masivní zadní křídlo, větší vstupy vzduchu zásobující motor čerstvým kyslíkem nebo výrazný zadní difuzor. Interiér je samozřejmě spartánský, najdeme tu závodní skořepiny a plnohodnotnou ochrannou klecí. O zmiňované snížení hmotnosti se pak stará záplava karbonu.
Prvotní vývoj vozu dostalo na starosti závodní oddělení Hondy v Japonsku, které vůz testovalo na domácích či evropských okruzích. Finální práce však má na starosti severoamerická divize značky, která by měla zajistit rovněž homologaci FIA. K jejímu udělení by mělo dojít letos na podzim, do závodů pak NSX GT3 zasáhne v příštím roce.
Cena prozatím známa není, stejně jako finální specifikace. Dodat tedy můžeme jen tolik, že daného vývoje Honda využije při výrobě ostrého provedení NSX Type-R, které by mělo taktéž upustit od pohonu všech kol a tedy i od hybridní techniky. Kdy ovšem to dorazí, to je prozatím ve hvězdách.








Závodní Honda NSX GT3 bude k mání pro příští sezónu, zároveň poslouží jako inspirace pro chystané provedení NSX Type-R
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1