Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S660 s výkonnějším motorem může zamířit do světa, vše záleží na USA
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý roadster zamíří v příštím roce do japonského prodeje, kde nabídne 64 koní. Tento výkon odpovídá kategorii kei cars, pro USA však není dostatečný.
Z pohledu Evropana, zejména pak žijícího v české kotlině, by se nám osudy značek Honda a Mazda mohli zdát zcela stejné. Obě automobilky totiž mají v současné době jen velmi omezenou nabídku, ve které o ryze sportovní model nezavadíte. Je tu však jeden zásadní rozdíl, a tím jsou prodeje. Zatímco druhá zmíněná během loňského roku prodala na celém světě 1 264 173 vozů, v což jsou započítány osobní i užitkové vozy, Honda dokázala ve stejném období jen na území Spojených států prodat o takřka sto tisíc exemplářů více. A to je řeč pouze o osobácích.
Proč o tom zde ale mluvíme? Z jednoho prostého důvodu. Zatímco Mazda má rozpočet napjatý jak tětivu indiánského luku a sotva může na návrat do sportovního segmentu pomýšlet, u druhého japonského výrobce je situace zcela opačná. V příštím roce bychom se tak měli dočkat nové generace supersportu NSX, stejně jako dorazí nový Civic Type-R. A jak se nyní zdá, jen dvěma zástupci by dané snahy nemusely skončit.
Třetí „globální vlaštovkou” ze stejného vrhu by se podle nových informací mohla stát exportní verze Hondy S660. Ta má prozatím schválený jen prodej na domácím trhu, kde by měla být k mání od února příštího roku. V případě zbytku světa však zatím nic potvrzeno nebylo, zároveň však nedošlo ani k zamítnutí. Váhání je ovšem na místě, neboť mimo Japonsko bude malý roadster potřebovat větší pohonnou jednotku resp. vyšší výkon.
Aktuálně totiž vůz kvůli pravidlům kategorie kei cars používá dle názvu 0,66litrový přeplňovaný tříválec, který produkuje 64 koní. Tedy výkon, která sice na první pohled není enormní, ovšem v kombinaci s hmotností pod 900 kg by již mohla stát za zajímavou jízdní dynamikou. Zvláště pokud odoláte vábení převodovky CVT a sáhnete raději po šestistupňovém manuálu.
Na Starém či Novém kontinentu by ovšem s tímto omezením neuspělo jakékoliv marketingové oddělení, pročež Honda zvažuje posílení motorového prostoru. Do něj by se totiž mohl nastěhovat tříválec litrový, který by produkoval nějakých 140 koní. Hmotnost takového vozu by sice lehce narostla, k překročení tunové hranice by ovšem nedošlo.
Větší pohonná jednotka by si však vyžádala úpravy karoserie a podvozku, neboť zapotřebí by byl kupříkladu širší rozchod kol. To samo o sobě znamená nemalé náklady, kterým nemusí odpovídat požadovaný výsledek - ostatně stačí si vzpomenout na Hondu CR-Z, která na evropském kontinentu dopadla jak sedláci u Chlumce.
Malé hybridní kupé samozřejmě doplatilo především na drahou techniku, kvůli které bylo bez dotací prakticky neprodejné. Honda S660, respektive derivát zvaný S1000, by sice mířil o nějakou tu úroveň níže, stále by však neměl s ohledem na malé rozměry na růžích ustláno, zvláště ve Státech.
Jelikož přitom Amerika je pro Hondu jeden ze stěžejních trhů, dá se předpokládat, že nakonec budou veškerá rozhodnutí řízena hlasem tamního lidu. Ten sice po výkonnější verzi malého roadsteru touží, ovšem prozatím nikoliv na takovou míru, aby došlo k oficiálnímu požehnání. A dokud se tak nestane, pak Evropa může zůstat pouze u snění.


Koncepční Honda S660 půjde v příštím roce do japonského prodeje. Zbytek světa ale možná bude mít smůlu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
