Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S660: sériová verze japonské motokáry oficiálně, detailně
30.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) S66% chce jízdně připomínat motokáru, odpovídat však musí kategorii Kei car. Pod kapotou tak hledejme tříválec a kupodivu i manuál.
Po dlouhých peripetiích si dnes můžeme konečně oficiálně představit produkční verzi Hondy S660. Ta vychází z konceptu, který se ukázal již před dvěma roky, zejména po stránce designové tu ale máme jist´we modifikace. Změny se odehrály především v rámci čelní masky i bočních prolisů, výrazně přepracována pak byla i záď. Díky absenci nástavců za ochranným rámem je navíc patrné, že kapota motoru je delší než přední víko, pročež tu máme tvary, na kterých se zalíbením nejspíše spočine jen oko japonské klientely. Kromě toho si můžeme všimnout, že do zavazadelníku se toho mnoho nevejde.
Enormní praktičnost se ovšem od dvoumístného roadsteru nedala očekávat, pročež tuto stránku můžeme nechat ladem. Místo toho se přesuneme na opačný konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde najdeme 0,66litrový tříválec, který plně odpovídá požadavkům na pohonné ústrojí vozů kategorie Kei cars. Na zadní kola tak míří pouhých 64 koní, což není zrovna příslib působivé jízdní dynamiky, a to ani přes proklamovanou nízkou hmotnost.
Honda bohužel nedala do placu žádnou konkrétní hodnotu (hovoří se o 900 kg), pouze dodává, že veškerá kila jsou rozdělena mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55. Navíc zdůrazňuje, že vůz disponuje nízko položeným těžištěm a že jeho turbodmychadlo bylo navrženo speciálně pro rychlou odezvu. Za volantem tak máme očekávat působivé zážitky, data o zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti však rovněž k dispozici nejsou.
Místo toho se japonská automobilka pyšní volantem o průměru 350 milimetrů, který je prý nejmenší z masově vyráběných modelů Hondy. Jízdní pozice má pro změnu připomínat posez jako v motokáře, zatímco zvuk pohonného ústrojí prý plně reflektuje skutečné supersporty, neboť značka strávila řadu hodin laděním sacího traktu a výfuku. Tím ale můžeme zmínky marketingového oddělení opustit.
Zaměřit se místo toho můžeme na výčet dalších mechanických komponentů, jež počítají se specifickou stabilizační a trakční kontrolou Agile Handling Assist. Mimo to dorazilo také vektorování účinku brzd, které kooperuje s náklony karoserie a napomáhá rychlejšímu průjezdu zatáčkami. Dále se S660 jako první Kei car pyšní šestistupňovým manuálem, k dispozici je ale i sedmistupňové CVT.
Kromě standardního modelu, jehož cena startuje na sumě 1 980 000 yenů (cca 419 000 Kč) bude zpočátku k mání také limitovaná edice Concept Edition. Ta přitom do vínku mimo jiné dostane červenou plátěnou střechu, dvoubarevná zpětná zrcátka či specifický voduodputivý lak karoserie Ultra Glass Coating Neo. Stát ovšem bude 2 380 000 JPY (503 500 Kč). Jak už jsme v minulosti mnohokrát zmínili, v této podobě se vůz mimo Japonsko určitě nepodívá. I podle vyjádření samotné firmy je ale ve hře „globální verze” s větším motorem o výkonu 100-130 koní. Tak uvidíme...
Produkční verze Hondy S660 dostala do vínku jen 64 koní a vzhled, který nejspíše ke koupi přesvědčí jen japonské publikum. Z těchto důvodů by globální model musel doznat radikálního přepracování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz