Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda vymyslela systém, který by komicky chytře zabránil podstatné části srážek s chodci
24.11.2021 | Petr Prokopec
Chodci jsou pochopitelně jedněmi z nejvíce zranitelných účastníků provozu, současně je ale třeba dodat, že za spoustu nehod mohou sami svou nepozorností. Právě tímto směrem míří zlepšovák Hondy.
V posledních letech u přechodů pro chodce nezřídka cedím skrze rty poněkud jadrnější slova. Ne kvůli tomu, že bych proti nim něco měl, jen je těžké se smířit s tím, velká část chodců nesleduje ani tak okolí, jako spíše obrazovku svého mobilního telefonu. Ve výsledku tak není překvapivé, že na přechodech velmi často dochází k incidentům, ať už se jedná o havárie nebo „jen“ střet dvou pěších s našponovanými nervy.
Jakkoliv lze v tomto případě bez okolků říci, že vina za případné incidenty leží především na chodcích, veškeré kroky podnikané politiky dosud vedly jen k omezování motoristů. Doprava byla často svedena ze dvou pruhů do jednoho, přibyly semafory či retardéry. Mimo to jsou upravovány zákony tak, aby na řidiče byla kladena stále větší odpovědnost, i kdyby se nedopustili ničeho špatného.
Je bohužel prakticky jisté, že ze strany politiků zlepšení situace čekat nemůžeme. Edukativní kampaň by ostatně zcela minula cíl, jakákoliv represe by pak zvedla nemalý odpor, ať už by byla sebevíce oprávněná. Proto musíme své naděje upínat k výrobcům aut, jejichž značná část se zavázala k bezkolizní budoucnosti. Většina přitom kráčí cestou asistenčních systémů, v případě Hondy tu ovšem máme ještě jeden směr. Japonská automobilka chce totiž před nebezpečím varovat přímo chodce.
Honda se v tomto ohledu spojila s konglomerátem SoftBank Group, který se mimo jiné zaměřuje na telekomunikace a informační technologie. Společně pak obě firmy přišly se systémem, jenž užívá síť 5G, skrze kterou zasílá informace přímo na displej mobilních telefonů. Chodce přitom varuje před přijíždějícím autem, pokud místo před sebe a do stran koukají na displej. A stejně tak motoristy umí upozornit na pěší. Ty pak dokáže odhalit i ve chvíli, kdy jsou třeba skryti za zaparkovanými vozy.
Japonská automobilka aktuálně systém testuje na vybraných úsecích ostrova Hokkaidó, přičemž dodává, že se již dostala do fáze „ověřování technologií“. Kdy ovšem přijde s novou technologií v sériových vozech, je aktuálně ve hvězdách. Jakkoliv jde totiž o docela chytrý (ačkoli i trochu komický...) nápad, vyžaduje pochopitelně zapojení velkého množství subjektů, aby efektivně fungoval. Samotní chodci ochotní přiznat, že na jejich straně nemusí být vše v nejlepším pořádku, pochopitelně patří mezi ně.


Honda vyvíjí i testuje systém, který by zabránil alespoň části srážek aut s chodci. Kdy ovšem přelomovou technologii pustí do oběhu, zatím není jisté. Foto: Honda
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 8 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva