Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu má konečně své jméno, jeho design je prý perfektní
10.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oslava padesátin divize z Affalterbachu ponese označení AMG Project One. A od ostatních supersportů se má lišit vzhledem i technikou.
O hypersportovním Mercedesu se v poslední době mluví velmi často. A dá se to pochopit, pro třícípou hvězdu je to velmi důelžitý projekt. Na jeho konci sice nebudou enormní prodeje, neboť v plánu je maximálně 300 exemplářů, nicméně v sázce je zejména image značky. Pokud AMG uspěje, přihřeje si tím polívčičku i u „bezvěrců” přesvědčených o tom, že umí udělat auta rychlá jen v přímém směru.
Dosud jsme hypersport měli zafixovaný pod názvem R50, jenž odkazoval na padesátileté výročí, které AMG letos slaví. Její šéf Tobias Moers ovšem nyní uvedl, že vůz ponese jméno AMG Project One. Dle Moerse je hypersport takto označován při komunikaci se zákazníky a jistě mu tak můžeme říkat i my, definitivní označení pro sériové provedení to ale ještě být nemusí.
Do zahájení výroby zbývá ostatně ještě dost času, první veřejná prezentace vozu je naplánována až na podzimní Frankfurt. Hned poté začnou silniční testy prototypů, přičemž samotný prodej odstartuje na počátku roku 2019. V mezičase přitom má být upřesněno, jaký výkon bude produkovat šestiválec v kombinaci s elektromotorem. Moers ale mluví „přinejmenším“ o tisíci koních.
„Na trhu jsou i ostatní a já nechci vyložit karty na stůl. Máme své cíle a jasně chápeme, co naším cílem je, ale já nechci, aby o tom konkurence nyní věděla,“ uvedl k výkonu Moers. Zároveň znovu potvrdil, že motor počítá s pěticifernými otáčkami, tedy minimálně s 10 000 ot./min. Je ovšem prý poněkud komplikované přizpůsobit jednotku F1 silničnímu využití, zvláště v oblasti emisí.
„Hnací ústrojí mají na starosti chlapíci z F1 z Brixworthu. Mám s nimi schůzku každý týden, takže létám do Anglie častěji, než jezdím do práce. Velmi úzce s nimi na tom spolupracujeme, protože o hnacím ústrojí vědí vše,“ dodává šéf AMG. Zároveň přiznává, že supersport s V8 či V12 by byl jen další tuctovou záležitostí. Užití hybridu z F1 je ovšem daleko větší výzvou.
„Z mého pohledu zde nebyla jiná alternativa. Přivedení hypersportu na trh by mělo být něčím inovativním, zcela jiným hlavně v oblasti technologií,“ popisuje dále chystanou novinku Moers. Nejde přitom pouze o hnací ústrojí, důležitá je také aktivní aerodynamika. Z toho důvodu dostane AMG Project One centrální ploutev ve stylu prototypů LMP1.
Gorden Wagener, šéf designu, dodal, že vzhled bude „velmi čistým, ale zároveň velmi extrémním“. Nízká a široká silueta je dle něj splněným snem každého designéra. „Je to stejné, jako kdyby jste kopali penaltu na bránu bez brankáře. Nemůžete toho mnoho pokazit, protože je to nízké, je to široké - je to perfektní, je to dechberoucí.“
Stejně jako Moers pak i Wagener dodává, že zapotřebí bylo odlišení od ostatních aut na trhu. „Nebude to sice monopost“, nicméně to zároveň neznamená, že půjde o praktický model. Očekávat přitom máme dvojici sedadel, se kterými nejspíše bude spojena také záplava kůže a karbonových prvků. Vsadit lze také na elektronické asistenční systémy.
Podle Moerse zatím nebylo rozhodnuto, kde bude probíhat výroba, možný je ale jak Affaltebach, tak i Brixworth. Stejně tak není jisté, jak vlastně bude produkce rozdělena mezi zákazníky. „Je to něco, do čeho nechci být zapojen, ale budu muset. Diskutujeme to napříč trhy a se všemi lidmi, co jsou do projektu zapojeni. A poté se teprve rozhodneme.“
Bude tedy zajímavé sledovat, kdo se nakonec hypersportu dočká. Stejně jako jsme zvědavi na samotný design, který dle Wagenera zatím odhalené skici reflektují velmi věrohodně. Pokud byste ale chtěli vidět něco konkrétnějšího, můžeme nabídnout retuše Alexe Imnadzeho.
Jsou to jen malůvky nadšence, zcela mimo ale nejspíše také nebudou, neboť i v jejich případě došlo k zakomponování centrální ploutve, která navyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Těch přitom AMG Project One rozhodně dosahovat bude, byť ani v tomto ohledu Moers či Wagener nedali do placu žádná konkrétní čísla.


Mercedes-AMG Project One se již ukázal zezadu...
Nově pak můžeme přispět neoficiální sadou ilustrací, která ale nejspíše míří poněkud mimo chystanou realitu
Zdroje: Motoring, CarAdvice, Ilustrace: Alex Imnadze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Ani 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
před hodinouAudi dál upadá. Po kolapsu zisků sáhlo dealerům na marže, přinese to další zdražení a další propady
před 2 hodinamiGM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu
před 4 hodinamiDonald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před 5 hodinamiPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva