Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai dále buduje divizi N. Na IAA ukázalo Vision GT, i20 WRC i závodní bob
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(56 foto) Hyundai chce nastartovat divizi N skutečně ostrými automobily. Koncept N 2025 Vision GT nabídne 882 vodíkových koní.
Novinky značky Hyundai na frankfurtském autosalonu potěší i příznivce sportovní jízdy, a to hned několikrát. Jednak značka pokládá základní kameny divize N, která má produkovat sportovně naladěná auta ze standardní nabídky Hyundai. Jednak se ukázalo nové auto pro WRC. A jednak byl představen koncept pro projekt Vision Gran Turismo.
Ten má také nejvíc koní, třebaže virtuálních, takže začněme právě jím. Jmenuje se N 2025 Vision GT a je to stroj rozhodně odvážnější než také ve Frankfurtu představené Bugatti Vision GT. Na rozdíl od něj ho nepohání spalovací motor, nýbrž vodíkové palivové články a tedy elektřina. Té je ale dost na to, aby zvládla živit čtyři elektromotory v kolech a poskytla dohromady 884 koní. 680 z nich pramení z palivových článků, zbylých 204 dodá superkondenzátor, který se nabije při brzdění.
Základem konceptu je karbonové monokokové šasi, takže i přes těžké vodíkové ústrojí údajně váží jen 972 kilogramů. To odpovídá poměru výkonu ku hmotnosti 909,5 koně na tunu, takže N 2025 Vision GT bude skutečně raketa. Bude vybaveno jakousi vzduchovou turbínou, patrně k chlazení, ale také k tomu, aby produkovalo „unikátní závodní ryk”.



Hyundai N 2025 Vision GT
Dalším představeným strojem je prototyp soutěžního auta pro příští sezónu seriálu WRC. Je označen jednoduše i20 WRC a je založen na modelu i20. Oproti současnému vozu má tenhle optimalizované rozložení hmotnosti, efektivnější pohonné ústrojí a lepší aerodynamiku, takže by měl být na erzetách světových rallye konkurenceschopnější.
e to první produkt divize Hyundai N, které už začala s testováním a bude postupně vůz ladit. Soutěžní debut bude pro tenhle vůz první podnik v roce 2016, tedy lednová Rallye Monte Carlo. A to není vůbec daleko...
Základ divize N mají pomoci položit jak tato dvě auta, tak i již dříve představený prototyp RM15 (Racing Midship 2015). Ten vypadá jako upravený Veloster a v podstatě tomu tak i je, jen tu je těch úprav vážně hodně. Tou hlavní je umístění motoru uprostřed a pohon zadních kol. Máme tu přeplňovaný benzinový dvoulitr T-GDI, který dává 300 koní v 6 000 otáčkách a 383 Nm již při 2 000 ot./min. RM15 má šestistupňový manuál a pokoří stovku za 4,7 sekundy.
A konečně, divize Hyundai N se chce zviditelnit také mimo svět aut. Pro korejský bobový tým postavila bob s nízkou váhou a nízkým těžištěm. Testovala ho ve větrném tunelu, aby byl aerodynamicky co nejlepší. Pokud tedy uvidíte bledě modrý bob s velkým písmenem N na trupu, víte, odkud vítr vane.
Kdo tedy měl obavy, že dosavadní Hyundai i20 N se svými 115 koňmi atmosférické čtrnáctistovky bude velmi chabým startem sportovní divize, může se ve Frankfurtu přesvědčit, že to nebylo ani zdaleka všechno. Co konkrétně pro běžné silnice bude pod značkou N z fabrik vyjíždět, se zatím nechme překvapit, start je ale slibný. A pokud vám vrtá hlavou, kde Hyundai přišlo na písmeno N, už nemusí - je to kombinace Nürburgringu, jak jinak, a Namyangu, vývojového centra Hyundaie. Logo N má znázorňovat zatáčky na závodním okruhu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Koncept Vision GT nabídne 882 vodíkových koní, ale jen virtuálně
Nové i20 WRC má být v příští sezóně konkurenceschopnější
Koncept RM15 nabízí 300 koní na zadních kolech a manuál
Bob pro korejský tým je lehčí, s nižším těžištěm a aerodynamičtější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub