Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s

(+ video) Kompletně přepracovaný Veloster zhubl na 1 260 kg a dostal karbonovou karoserii s mohutným křídlem. Do výroby se ale zatím nechystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s

2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Kompletně přepracovaný Veloster zhubl na 1 260 kg a dostal karbonovou karoserii s mohutným křídlem. Do výroby se ale zatím nechystá.

Právě probíhajícím autosalonem v Soulu jsme se dnes již jednou zabývali v souvislosti s koncepčním crossoverem Hyundai HND-12 Enduro. Nyní nastal čas se do korejské metropole vrátit, přičemž „Hjondé“ u toho bude znovu přítomno. Značka totiž odhalila rovněž studii RM15 (Racing Midship 2015), která navazuje na loňský koncept Veloster Midship. Opět tak můžeme počítat s uprostřed uloženým motorem, jehož výkon míří na zadní kola. Pár detailů je ovšem zcela nových.

V případě pohonné jednotky ale vše zůstává při starém. Máme tu tedy přeplňovaný benzinový dvoulitr T-GDI, který produkuje 300 koní v 6 000 otáčkách a 383 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již při 2 000 ot./min. S tímto výkonem novinka osazená šestistupňovým manuálem pokoří stovku za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost či taková spotřeba ovšem oznámeny nebyly.

Více víme o karoserie vyrobené z velké části z uhlíkových vláken, která vychází z modelu Veloster stejně jako loňský koncept. Její rozměry přitom počítají s délkou 4 220 milimetrů, šířkou 1 865 mm, výškou 1 340 mm a rozvorem 2 650 mm. Máme tu ovšem odlišné barevné zpracování, jinak profilované boční nádechy nebo více dozadu posunuté mohutné křídlo.

Zároveň došlo ke zvětšení podběhů, pod nimiž jsou ubytované 19palcové kované ráfky s pneumatikami o rozměru 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Ve všech rozích pak najdeme dvojité lichoběžníky, zatímco dovnitř se nastěhovala plnohodnotná ochranná klec. Mimo to kabina počítá pouze se dvěma sedadly, za nimiž již trůní pohonná jednotka uložená napříč.

Vše výše zmíněné váží celkově 1 260 kg, což oproti standardnímu Velosteru představuje dietu ve výši 195 kilogramů. Veškerá hmotnost je rozložena v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu, přičemž Hyundai počítá také s nízkým těžištěm, jež se nachází 491 milimetrů nad zemí. Dodat přitom můžeme ještě tolik, že při rychlosti 200 km/h lze počítat s přítlakem 24 kil.

Tím dostupné informace končí, přičemž aktuálně korejská automobilka sériovou výrobu vylučuje a dodává, že koncept vznikl pouze proto, aby prozkoumal možnosti šasí. Dá se ale předpokládat, že Hyundai by rozhodně nezacházelo až tak daleko, pokud by výrobu natolik extrémního modelu alespoň trochu nezvažovalo.


Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s - 1 - Hyundai RM15 Concept prvni foto 01Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s - 2 - Hyundai RM15 Concept prvni foto 02
Koncepční Hyundai RM15 se zatím ukázalo jen na dvou produkčních fotkách...

Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s - 3 - Hyundai RM15 Concept prvni foto 03Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s - 4 - Hyundai RM15 Concept prvni foto 04Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s - 5 - Hyundai RM15 Concept prvni foto 05
...kromě nich však máme k dispozici také záběry z testování

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše