Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kompletně přepracovaný Veloster zhubl na 1 260 kg a dostal karbonovou karoserii s mohutným křídlem. Do výroby se ale zatím nechystá.
Právě probíhajícím autosalonem v Soulu jsme se dnes již jednou zabývali v souvislosti s koncepčním crossoverem Hyundai HND-12 Enduro. Nyní nastal čas se do korejské metropole vrátit, přičemž „Hjondé“ u toho bude znovu přítomno. Značka totiž odhalila rovněž studii RM15 (Racing Midship 2015), která navazuje na loňský koncept Veloster Midship. Opět tak můžeme počítat s uprostřed uloženým motorem, jehož výkon míří na zadní kola. Pár detailů je ovšem zcela nových.
V případě pohonné jednotky ale vše zůstává při starém. Máme tu tedy přeplňovaný benzinový dvoulitr T-GDI, který produkuje 300 koní v 6 000 otáčkách a 383 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již při 2 000 ot./min. S tímto výkonem novinka osazená šestistupňovým manuálem pokoří stovku za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost či taková spotřeba ovšem oznámeny nebyly.
Více víme o karoserie vyrobené z velké části z uhlíkových vláken, která vychází z modelu Veloster stejně jako loňský koncept. Její rozměry přitom počítají s délkou 4 220 milimetrů, šířkou 1 865 mm, výškou 1 340 mm a rozvorem 2 650 mm. Máme tu ovšem odlišné barevné zpracování, jinak profilované boční nádechy nebo více dozadu posunuté mohutné křídlo.
Zároveň došlo ke zvětšení podběhů, pod nimiž jsou ubytované 19palcové kované ráfky s pneumatikami o rozměru 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Ve všech rozích pak najdeme dvojité lichoběžníky, zatímco dovnitř se nastěhovala plnohodnotná ochranná klec. Mimo to kabina počítá pouze se dvěma sedadly, za nimiž již trůní pohonná jednotka uložená napříč.
Vše výše zmíněné váží celkově 1 260 kg, což oproti standardnímu Velosteru představuje dietu ve výši 195 kilogramů. Veškerá hmotnost je rozložena v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu, přičemž Hyundai počítá také s nízkým těžištěm, jež se nachází 491 milimetrů nad zemí. Dodat přitom můžeme ještě tolik, že při rychlosti 200 km/h lze počítat s přítlakem 24 kil.
Tím dostupné informace končí, přičemž aktuálně korejská automobilka sériovou výrobu vylučuje a dodává, že koncept vznikl pouze proto, aby prozkoumal možnosti šasí. Dá se ale předpokládat, že Hyundai by rozhodně nezacházelo až tak daleko, pokud by výrobu natolik extrémního modelu alespoň trochu nezvažovalo.
Koncepční Hyundai RM15 se zatím ukázalo jen na dvou produkčních fotkách...
...kromě nich však máme k dispozici také záběry z testování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejčtenější články
- Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
18.4.2024 - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
18.4.2024 - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18.4.2024 - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
18.4.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan