Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní

Hyundai odhalil finální podobu nové generace sedanu Genesis. Nabídne jiný vzhled, vypiplaný interiér i hodně silné motory s volitelným pohonem všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní

26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai odhalil finální podobu nové generace sedanu Genesis. Nabídne jiný vzhled, vypiplaný interiér i hodně silné motory s volitelným pohonem všech kol.

Po několika sériích fotografií od špiónů, nejrůznějších upoutávkách a odhalení na privátní akci je tu konečně oficiální premiéra nového Genesisu sedan. Druhé dějství bude znovu lovit zákazníky na design s fluidními tvary, který bychom v řeči informatiků mohli tentokrát pojmenovat 2.0. V přímé konfrontaci to znamená ještě kratší převisy karoserie a třídimenzionální masku chladiče z jediného kusu zvýrazněnou lesklým chromem.

Lov na zákazníky prémiových konkurenčních značek z Německa se odehraje také s novými světlomety bi-HID, LED-blikači a mlhovkami nebo plně „ledkovými” koncovými svítilnami. Nový Genesis měří na délku téměř pět metrů (konkrétně 4 990 mm), ale tím nejdůležitějším pro posádku je 3 010 mm dlouhý rozvor náprav. Kromě toho je karoserie široká 1 890 mm a na výraznějším vzezření se podílejí kola s průměrem sedmnáct až devatenáct palců. Standardem je dle očekávání pohon zadních kol, zatímco pohon všech kol HTRAC bude možné zvolit za příplatek.

Hlavní pozornost směřuje do interiéru, kde se nachází kvalitnější materiály a celkově lépe rozvržené ovladače. V rámci přepracování interiéru se Korejci soustředili na objemnější schránky pro drobnosti. Jejich celkový objem narostl o 3,7 litru na téměř 27 litrů. Tvůrci se kasají také velkým prostorem pro hlavy cestujících, a sice 1 045 mm vpředu a 970 mm v zadní části kabiny. Zpráva hovoří také o dalších dimenzích, a sice 1 160 mm na nohy a 1 480 mm pro ramena vpředu, zatímco vzadu dosahují v těchto ohledech hodnot 890 mm a 1 450 mm.

Co se týče pohodlí posádky, výrazněji by ji měla zvýšit snaha konstruktérů značně zredukovat faktory NVH (hluk, vibrace, drsnost). Jízdnímu projevu a bezpečnosti prospěje použití vysokopevnostních ocelí, víceprvkové zadní nápravy a přidání kolenního airbagu do prostoru pod volant. Genesis přichází také s širokou škálou bezpečnostních systémů jako je asistent pro upozornění před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, dále asistent udržování v tomto pruhu, stejně jako pokročilý parkovací asistent a celá řada dalších. O řadě z nich už jsme se v minulosti ostatně zmiňovali.

A co bude nové korejské plavidlo pohánět? V závislosti na konkrétním trhu jsou nabízeny až čtyři vidlicové benzinové jednotky. Jejich parametry startují na 257 koních a 303 Nm pro verzi s vidlicovým třílitrovým šestiválcem a končí dokonce pětilitrovým osmiválcem, který vyprodukuje až 425 koní a 519 Nm. Že by se snad měli Lexus IS F a BMW M3 začít bát o svoje výsostné postavení? Nemyslíme si, že by to mohlo být tak horké, i když zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s nezní jako definice úplně pomalého auta. Bohužel i u nejsilnější verze se nerozjedete na více jak 240 km/h, což bylo známo i u stále aktuální a zábavné verze 3,8 v provedení Coupé. Takže rychle zase zpátky do pravého pruhu dálnice.

Hyundai také hodlá nabízet V6 s objemem 3,3 litru a 282 koňmi (ta má 347 Nm), nebo verzi 3,8 s parametry 315 koní a 397 Nm. Všechny motory jsou údajně připraveny na nelítostný boj s emisními limity a navíc osazeny výhradně osmistupňovou převodovkou. Ta se asi nesháněla u ZF, coby lídra, ale třeba nás jen příjemně překvapí. Zpět ale k jízdní dynamice, zatím padla zmínak jen o výkonech té nejsilnější. Základní šestiválec zvládne sprint na stovku za 8,6 s a skončí na 230 km/h. Ti, kteří sáhnou po verzi 3.3, budou schopní absolvovat zrychlení v čase 7,2 s a ti s o půl litru objemnějším motorem ještě o sedm desetin sekundy rychleji.

Fotografie Hyundai Genesis 2014


Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 1 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 01Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 2 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 02Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 3 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 03Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 4 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 04Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 5 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 05Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 6 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 06Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 7 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 07Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 8 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 08Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 9 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 09Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 10 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 10Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 11 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 11Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 12 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 12Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní - 13 - Hyundai Genesis sedan 2014 premiera 13
Jak Korejci obstáli při tvorbě druhé generace je otázkou, která bude odpovězena, jakmile si s novým vozem sjedeme. Zda se ale dostane Genesis sedan na náš trh, to nevíme

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.