Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HND-9: koncept nového kupé Genesis na prvních skutečných fotkách
28.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fotky tedy vypadají jen jako přesnější ilustrace, skutečný vůz ale existovat musí, když jej automobilka právě vystavuje na domácím autosalonu v Soulu.
Hyundai se zřejmě rozhodlo všechny své koncepty prezentovat stylem „tři písmena, pár čísílek”, to aby se nám jednotlivé studie dobře rozlišovaly a jejich názvy dávaly předem jasně najevo, co představují. Loni jsme tu tedy měli koncept HND-7, letos HCD-14 a teď do Soulu dorazila koncepční studie nazvaná HND-9. Je třeba vůbec něco dodávat?
Bohužel ano, i když z našich stránek můžete vědět, co má být HND-9 zač. Název se to naznačit ani nepokouší, už z pohledu na design je ale zřejmé, že se jedná o předobraz nového kupé Genesis. To ve své první generaci proslulo hlavně jako zajímavá řidičská volba, možná i tak trochu nechtěně. Téhle pozice nedosáhlo tím, že by šlo o zrovna přátelské sportovní kupé, za jeho cenu ale mnoho aut se silným šestiválcem, pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem nekoupíte. Přesněji řečeno, krom Hyundai nekoupíte jediné.
City esteticky vnímavých zákazníků vůz svým vzhledem zrovna nelaskal, to ale jeho další generace zjevně hodlá změnit. Alespoň soudě podle podoby konceptu dá přednost podstatně líbivějším liniím lehce inspirovaným stylem Astonů Martin nebo nových Lexusů - nechceme ale Hyundai nařknout z plagiátorství, tohle auto je svébytné. Pohled do interiéru bohužel mnoho nenapoví, takhle bude vypadat uvnitř leda sériová raketa pro Hvězdné války 7, ne silniční aut, které by se sériové podoby mohlo dočkat už v příštím roce.
Oproti prvnímu odhalení známe i rozměry vozu. Na snímcích se jeví být docela mohutným, zachovává si ale velikost relativně kompaktního kupé - na délku měří 4 695 mm, na šířku 1 890 mm a na výšku 1 340 mm. Rozvor náprav činí 2 860 mm a když už jsme tak blízko kol, ta mají průměr 22" a ani v jejich případě nelze očekávat, že by měla s produkčním autem něco společného.
Pod kapotou se třepotá (no, spíše klidně vyje) šestiválcový motor o objemu 3,3 litru, který si přímým vstřikem GDI a turbodmychadlem pomáhá k výkonu až 270 kW (380 koní). Síla motoru míří na zadní kola přes nový, osmistupňový automat - tady už by spojitost s budoucí realitou mohla být značná.
Více vám zatím říci nemůžeme, ono to ale Hyundai dříve nebo později napraví samo. Jsme si skoro jisti, že sériový nový Genesis zaznamenáme ve zpravodajství už s označením roku 2014.







Toto je reálná podoba konceptu Hyundai HND-9 alias nového Genesis. Docela fešák, co říkáte?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:48 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
