Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HND-9: koncept nového kupé Genesis na prvních skutečných fotkách
28.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fotky tedy vypadají jen jako přesnější ilustrace, skutečný vůz ale existovat musí, když jej automobilka právě vystavuje na domácím autosalonu v Soulu.
Hyundai se zřejmě rozhodlo všechny své koncepty prezentovat stylem „tři písmena, pár čísílek”, to aby se nám jednotlivé studie dobře rozlišovaly a jejich názvy dávaly předem jasně najevo, co představují. Loni jsme tu tedy měli koncept HND-7, letos HCD-14 a teď do Soulu dorazila koncepční studie nazvaná HND-9. Je třeba vůbec něco dodávat?
Bohužel ano, i když z našich stránek můžete vědět, co má být HND-9 zač. Název se to naznačit ani nepokouší, už z pohledu na design je ale zřejmé, že se jedná o předobraz nového kupé Genesis. To ve své první generaci proslulo hlavně jako zajímavá řidičská volba, možná i tak trochu nechtěně. Téhle pozice nedosáhlo tím, že by šlo o zrovna přátelské sportovní kupé, za jeho cenu ale mnoho aut se silným šestiválcem, pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem nekoupíte. Přesněji řečeno, krom Hyundai nekoupíte jediné.
City esteticky vnímavých zákazníků vůz svým vzhledem zrovna nelaskal, to ale jeho další generace zjevně hodlá změnit. Alespoň soudě podle podoby konceptu dá přednost podstatně líbivějším liniím lehce inspirovaným stylem Astonů Martin nebo nových Lexusů - nechceme ale Hyundai nařknout z plagiátorství, tohle auto je svébytné. Pohled do interiéru bohužel mnoho nenapoví, takhle bude vypadat uvnitř leda sériová raketa pro Hvězdné války 7, ne silniční aut, které by se sériové podoby mohlo dočkat už v příštím roce.
Oproti prvnímu odhalení známe i rozměry vozu. Na snímcích se jeví být docela mohutným, zachovává si ale velikost relativně kompaktního kupé - na délku měří 4 695 mm, na šířku 1 890 mm a na výšku 1 340 mm. Rozvor náprav činí 2 860 mm a když už jsme tak blízko kol, ta mají průměr 22" a ani v jejich případě nelze očekávat, že by měla s produkčním autem něco společného.
Pod kapotou se třepotá (no, spíše klidně vyje) šestiválcový motor o objemu 3,3 litru, který si přímým vstřikem GDI a turbodmychadlem pomáhá k výkonu až 270 kW (380 koní). Síla motoru míří na zadní kola přes nový, osmistupňový automat - tady už by spojitost s budoucí realitou mohla být značná.
Více vám zatím říci nemůžeme, ono to ale Hyundai dříve nebo později napraví samo. Jsme si skoro jisti, že sériový nový Genesis zaznamenáme ve zpravodajství už s označením roku 2014.







Toto je reálná podoba konceptu Hyundai HND-9 alias nového Genesis. Docela fešák, co říkáte?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 9 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB