Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HTRAC: Korejci mají nový pohon 4x4, poprvé jej nasadí v Genesis 2014
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový systém 4x4 používá elektronické kontroly rozdělování točivého momentu. Do prodeje má dorazit již v létě příštího roku v nejvyšším modelu.
Pohon všech kol není pro korejskou automobilku žádnou novinkou, koketovat s ním začala již v 80. letech minulého století. Tehdy šlo o systém vyvinutý značkou Mitsubishi, s vlastní koncepcí Hyundai vyrukovalo teprve s příchodem nového milénia, kdy ji představila v modelu Santa Fe. Až dosud se však jednalo o systém s mechanickým diferenciálem. S příchodem nové generace sedanu Genesis však korejská značka představí také novou technologii HTRAC.
Pod danou zkratkou se skrývá elektronická kontrola přerozdělování točivého momentu mezi oběma nápravami v závislosti na jízdních a podnebních podmínkách. Písmeno „H“ přitom odkazuje na název značky, zatímco „TRAC“ je zkratkou pro trakci, kterou spousta lidí považuje za synonymum pro pohon všech kol.
Tento systém již prošel rozsáhlým testováním na Nürburgringu i na jihokorejském okruhu Yeongam, přičemž automobilka podnikla i řadu zimních testů v Evropě. Veškerý vývoj je ale očividně u konce, neboť příští rok v létě půjde systém HTRAC do prodeje. A to pod kapotou nové generace špičky nabídky, sedanu Genesis.
Od standardního provedení s pohonem zadních kol by se vůz se systémem 4x4 měl lišit především názvem HTRAC na víku zavazadlového prostoru. Jiné pak samozřejmě budou i jízdní vlastnosti, na další detaily je ovšem prozatím ještě velmi brzy.
Přesto jde o vítané upřesnění oficiálních informací k včera pro změnu neoficiálně odhalenému vzhledu modelu. Můžeme si totiž být prakticky jistí, že vůz dostane poslední evoluce motorů 3,8 V6 a 5,0 V10, pohon zadních nebo všech kol a k tomu nejspíše i automatickou převodovku s deseti stupni. Vzhledem k tomu, že dříve jsme už spatřili také leccos z interiéru nám příliš mnoho neznámých pro pravděpodobně lednovou premiéru produkčního modelu nezbývá...






Nová generace sedanu Hyundai Genesis bude první, která dostane systém pohonu všech kol HTRAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 8 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 9 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 11 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
