Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HTRAC: Korejci mají nový pohon 4x4, poprvé jej nasadí v Genesis 2014
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový systém 4x4 používá elektronické kontroly rozdělování točivého momentu. Do prodeje má dorazit již v létě příštího roku v nejvyšším modelu.
Pohon všech kol není pro korejskou automobilku žádnou novinkou, koketovat s ním začala již v 80. letech minulého století. Tehdy šlo o systém vyvinutý značkou Mitsubishi, s vlastní koncepcí Hyundai vyrukovalo teprve s příchodem nového milénia, kdy ji představila v modelu Santa Fe. Až dosud se však jednalo o systém s mechanickým diferenciálem. S příchodem nové generace sedanu Genesis však korejská značka představí také novou technologii HTRAC.
Pod danou zkratkou se skrývá elektronická kontrola přerozdělování točivého momentu mezi oběma nápravami v závislosti na jízdních a podnebních podmínkách. Písmeno „H“ přitom odkazuje na název značky, zatímco „TRAC“ je zkratkou pro trakci, kterou spousta lidí považuje za synonymum pro pohon všech kol.
Tento systém již prošel rozsáhlým testováním na Nürburgringu i na jihokorejském okruhu Yeongam, přičemž automobilka podnikla i řadu zimních testů v Evropě. Veškerý vývoj je ale očividně u konce, neboť příští rok v létě půjde systém HTRAC do prodeje. A to pod kapotou nové generace špičky nabídky, sedanu Genesis.
Od standardního provedení s pohonem zadních kol by se vůz se systémem 4x4 měl lišit především názvem HTRAC na víku zavazadlového prostoru. Jiné pak samozřejmě budou i jízdní vlastnosti, na další detaily je ovšem prozatím ještě velmi brzy.
Přesto jde o vítané upřesnění oficiálních informací k včera pro změnu neoficiálně odhalenému vzhledu modelu. Můžeme si totiž být prakticky jistí, že vůz dostane poslední evoluce motorů 3,8 V6 a 5,0 V10, pohon zadních nebo všech kol a k tomu nejspíše i automatickou převodovku s deseti stupni. Vzhledem k tomu, že dříve jsme už spatřili také leccos z interiéru nám příliš mnoho neznámých pro pravděpodobně lednovou premiéru produkčního modelu nezbývá...







Nová generace sedanu Hyundai Genesis bude první, která dostane systém pohonu všech kol HTRAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub