Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě
7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka narostla kromě výšky ve všech směrech. Pohánět jí budou jen malé motory, mezi příplatky ale nechybí vyhřívaný volant.
Tak tu máme další novinku potvrzenou pro letošní Frankfurt. Po BMW i3 nebo Lamborghini Gallardo Squadra Corse se totiž německý autosalon stane také místem debutu druhé generace Hyundai i10. Na rozdíl od výše jmenovaných vozů však v případě korejské novinky nemáme mnoho informací, s podrobným obrazem by nám ale mohla pomoci indická verze nazvaná Grand i10 (je skutečně větší, ale patrně půjde i o krok vedoucí k tamnímu souběžnému prodeji obou generací naráz), která se nyní taktéž proklubala na světlo světa.
Začneme samozřejmě s modelem určeným pro Evropu, u nějž je pro nás určující úplně vše. Tak tedy, ve srovnání s předchůdcem nové Hyundai i10 narostlo o 80 mm do délky a 65 mm do šířky. O 5 mm se natáhl i rozvor, zatímco výška poklesla o 50 mm. Díky tomu korejské mini nabídne atletičtější postoj kombinovaný s větším prostorem - podle značky má být kabina a zavazadelník největší ve své třídě.
Záležitosti pod kapotou mají být ještě upřesněny, sazkou na jistotu ale zřejmě bude litrový tříválec a čtyřválec o objemu 1,25 l. Na spotřebu či dynamiku je ještě brzo, pár věcí ovšem víme o výbavě a bezpečnostních prvcích. Ty by totiž v základu měly zahrnovat stabilizační kontrolu nebo čelní airbagy, zatímco za příplatek bude klimatizace, tempomat nebo vyhřívaný a kůží obšitý volant.
Vyrábět by se pak korejská novinka měla v Turecku, přičemž do prodeje zamíří v závěru letošního roku. Tedy o trochu později než indická verze i10 Grand, která evropský model přesahuje na délku o 100 mm. Vzhled obou novinek je ale jinak prakticky stejný, Hyundai tak očividně najíždí na globální strategii upřednostňovanou také jinými výrobci.
Ve srovnání se Starým kontinentem je ale indický model mnohem luxusnější. Již v základu by se totiž měl pyšnit klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, sklopnými zpětnými zrcátky, zadními parkovacími senzory, klimatizací i pro zadní pasažéry nebo audio systémem s harddiskem o kapacitě 1GB.
Po stránce motorické pak Hyundai i10 Grand bude pohánět nový 1,1litrový tříválcový turbodiesel o odhadovaném výkonu 70 koní, kterému společnost bude dělat benzinový čtyřválec 1,2 Kappa. Ten přitom bude možné spřáhnout i se čtyřstupňovým automatem, standardem bude pětistupňový manuál.
Ani v tomto případě nejsou jízdní parametry k dispozici, stejně jako je zřejmě velmi brzy na cenu. S ohledem na větší rozměry, modernější techniku a výkonnější motory se ale oproti stávajícímu modelu dá očekávat lehké navýšení.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.



Nové Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, do prodeje půjde ještě letos
Indická verze zvaná Grand i10 je té evropské velmi podobná, je ale o 100 mm delší
Zdroje: Hyundai, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva