Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje

Speciální model slibuje pouze unikátní křídlo, kapotu motoru, válečnou kamufláž a závodní sedadla. Jinak je to staré dobré Gallardo Superleggera.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje

1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Speciální model slibuje pouze unikátní křídlo, kapotu motoru, válečnou kamufláž a závodní sedadla. Jinak je to staré dobré Gallardo Superleggera.

Začíná to vypadat, že ze slibované nekompromisní verze vybavené manuální převodovkou nic nebude. Lamborghini totiž znovu představilo limitovanou verzi modelu Gallardo, u níž se o přenos výkonu stará automat e-gear. Oproti poslední omezené sérii 50 Anniversario se navíc edice Squadra Corse spoléhá na standardní pohon všech 19palcových kovaných kol, zvláštností oproti standardu tak vlastně příliš není.

Než se ovšem dostaneme k technickým parametrům, vysvětlíme název vozu. Pod pojmem Squadra Corse byla totiž nedávno v automobilce založena divize, která se stará o veškeré závodní aktivity značky v Evropě, Asii i Americe. Na starosti má i jednání s privátní klientelou chtivou okruhového ježdění, pojmenování limitované edice je tak vcelku logické. Podle Lamborghini má totiž nový vůz přinášet emoce z okruhů na silnici.

Tolik tedy povinný marketing a můžeme přejít k samotným změnám, které nejsou nikterak rozsáhlé. V podstatě se totiž jedná jen o mohutné zadní křídlo a kapotu motoru s rychloupínáky, které byly vyrobeny z karbonu. Uhlíkové vlákno pak ještě bylo použito na spodní část předního nárazníku a bočních prahů, tím ale modifikace veskrze končí, neboť nové jsou dále pouze trikolory zdobící boční partie.

Po stránce mechanické pak Squadra Corse rovněž nepřiváží nic, co bychom již neviděli (konkrétně třeba na loňském modelu Superleggera Edizione Technica). Desetiválcový motor tak produkuje 570 koní, které vozu v kombinaci s hmotností 1 340 kg stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,4 s, na dvoustovku za 10,4 sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h. O bezpečné zastavení se pak starají karbon-keramické brzdy.

Uvnitř se limitovaný model chlubí závodními sedadly, jež jsou stejně jako dveřní panely, středový tunel nebo palubní deska čalouněny Alcantarou. Prakticky veškeré obklady, včetně spodní části volantu, klik dveří nebo přístrojového štítu pak byly kvůli nejnižší možné hmotnosti vyrobeny z karbonu, zatímco sada pedálů je vyfrézována z jediného kusu hliníku.

O ceně se Lamborghini prozatím nezmiňuje, počítat bychom s ní ale mohli na autosalonu ve Frankfurtu, kde si speciální Gallardo odbude výstavní premiéru. Zájemci přitom již mohou začít rozmýšlet, zda zvolí zobrazený šedivý lak Grigio Thalasso, nebo zda sáhnou po žluté Giallo Midas, bílé Bianco Monocerus či červené Rosso Mars. Měli by ale tak činit rychle, neboť nástupce Gallarada se kvapem blíží a tuto edici lze považovat už ze jednu z rozlučkových.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje - 1 - Lamborghini Gallardo Squadra Corse 01Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje - 2 - Lamborghini Gallardo Squadra Corse 02Lamborghini Gallardo Squadra Corse: rozlučkový speciál si na novinku spíš hraje - 3 - Lamborghini Gallardo Squadra Corse 03
Lamborghini Gallardo Squadra Corse zas až tak speciální není, stejně jako třeba loňské edice Superleggera Edizione Technica přináší 570 koní a mohutné zadní křídlo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše