Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč
25.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový korejský hatchback má být prostornější i vybavenější. Oproti předchůdci je tak o 30 tisíc dražší, přestože nadále nabízí základních 66 koní.
Korejská automobilka Hyundai za poslední desetiletí prodělala značné změny. Již nejde jen o alternativu, která hodlá zaujmout pouze nízkou cenou, ale plnohodnotného hráče, jež se snaží nalákat také na design, kvalitu a jízdní vlastnosti. Cena je i nadále zejména oproti klíčové konkurenci nižší, rozhodně to však není taková láce jako kdysi. A to platí i o nové generaci modelu i10, který si pod dvě stě tisíc korun koupíte pouze za předpokladu, že půjde o firemní vozidlo, u kterého nebudete brát daň z přidané hodnoty jako neodmyslitelnou součást ceny.
Zatímco tedy v roce 2008, kdy Hyundai i10 vstupovalo do prodeje, bylo možné základní provedení s benzinovým čtyřválcem o výkonu 66 koní zakoupit za 199 900 Kč, dnes budete na nejmenší korejský hatchback potřebovat 229 990 Kč. Tedy o třicet tisíc korun více, za což dostanete stejný výkon, ale o válec méně. Motorový prostor však není hlavním důvodem zdražení, ten bychom měli hledat spíše v kabině, která má usadit i dva nadprůměrně vysoké dospělé za sebe.
Kromě toho je korejská novinka také vybavenější. Již v základu zvaném Classic totiž nechybí šestice airbagů, úchyty Isofix, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání nebo asymetricky dělená zadní sedadla, po jejichž sklopení se objem zavazadelníku zvětší z 252 litrů na 1 046 l. Sáhnout ovšem můžete i po vyšší úrovni výbavy Family, která stojí jen o 10 000 Kč více a přihazuje manuální klimatizaci či audio systém.
Na tomto stupni je rovněž možné zvolit 1,2litrový čtyřválec, který již přední kola zásobuje výkonem 87 koní. Stát vás ovšem již bude 254 990 Kč, přičemž základní výbava je stejná jako u slabší pohonné jednotky. I v tomto případě ale můžete pětistupňový manuál vyměnit za čtyřstupňový automat, což vás vyjde na dalších 20 000 Kč.
Zvolit lze ale také celou řadu příplatkových prvků, mezi kterými nechybí třeba až 15palcová litá kola, vyhřívaný volant nebo automatická klimatizace. Všechny jsou však součástí toho či onoho paketu, o jejichž kompletním složení nejlépe informuje úplný oficiální ceník (PDF, 885 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení.
Nové Hyundai i10 vstupuje na český trh s vyšší cenou než kdysi, což má vyvážit nárůst prostoru v kabině i zavazadelníku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz