Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 2015: nová generace odhalila interiér i podobu třídvířka
3.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětidvířko pobere 1 042 l zavazadel, vice informací ale máme i k motorům a podobě chystané třídvéřové verze.
Druhou generaci korejského hatchbacku jsme si mohli vcelku podrobně představit již před měsícem, kdy automobilka publikovala první fotky. Nyní zde ovšem máme druhou sadu, která se pořádně soustředí nejen na karoserii, ale odhaluje rovněž motorový a zavazadlový prostor a interiér. Vyjma toho jsou k dispozici i zevrubné technické údaje, výstavní premiéru na pařížském autosalonu tedy můžeme považovat pomalu za ryze formální skutek.
Než se vypravíme do kabiny, jen zmíníme délku 4 035 milimetrů, která stávající provedení přesahuje o 95 mm. V rámci rozvoru pak Hyundai i20 narostlo o 45 milimetrů na 2 570 mm, z čehož 1 892 mm připadá na nohy cestujících vpředu a vzadu. Tato kombinovaná hodnota je podle Korejců rekordem ve své třídě, přičemž značce hodně pomohla delší kapota motoru. Díky ní byla zvýšena palubní deska a posunuta schránka před spolujezdcem.
Vpředu tedy cestující mohou počítat s 1 038 milimetry prostoru pro hlavu (+33 mm oproti předchozí verzi), zatímco v rámci nohou mají k dispozici 1 098 mm (+24 mm), v rámci boků 1 301 mm (+6 mm) a v oblasti ramen 1 365 mm (+15 mm). Vzadu pak evidujeme 978milimetrový prostor pro hlavu, 794milimetrový pro nohy a 1 350milimetrový pro ramena, díky čemuž by lavice měla zvládnout pobrat i trojici dospělých.
Zda teorii bude odpovídat také praxe, to již zjistíme za pár měsíců během testu. Aktuálně tak svou pozornost můžeme přesunout k zavazadlovému prostoru, který ve standardu pobere 326 litrů. To představuje slušný nárůst oproti první generaci, která pobrala jen 295 l. Kapacitu lze navíc zvýšit sklopením zadních sedadel, čímž nevznikne jen zcela rovná podlaha, ale také 1 042litrový objem.
Kromě většího prostoru pak Hyundai zapracovalo také na vyšší kvalitě materiálů, kdy palubní deska a dveřní panely jsou vyrobeny z materiálu TPO (Thermal Plastic Olefin). Ten má mít dlouhou životnost, stejně jako se pyšní prémiovým vzhledem. Navíc je extrémně měkčený, což značka vysvětluje tím, že kromě volantu jsou právě palubka a dveře těmi částmi vozu, jichž se cestující dotýkají nejčastěji.
Opomenout pak nesmíme ani středovou konzoli natočenou o pět stupňů směrem k řidiči, schránky na 1,5litrové lahve v předních dveřích a litrové v zadních či panoramatickou střechu s posuvnou přední částí a látkovou clonou. Vylepšeno pak bylo i odhlučnění, zatímco v rámci barev nabídka počítá s béžovým, modrým, hnědým a šedým odstínem.
Přesunout se můžeme k technice, která počítá s monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, předními a zadními parkovacími senzory, automatickým odmrazováním čelního okna, vyhřívaným volantem nebo sedmipalcovým displejem. Nechybí přitom ani navigace či možnost integrace se smartphony, standardně dodávaný port na USB je pak již u Hyundai samozřejmostí.
Další detaily se týkají pohonných jednotek, které bude zastupovat pětice motorů. Pozici tří benzinových jednotek zastanou dva čtyřválce o objemu 1,2 litru a výkonu 75 nebo 84 koní, vrcholem bude 100koňová jedna-čtyřka. Na dieselovous strunu zahraje buď motor 1,1 CRDI se 75 koňmi nebo 1,4 CRDI s 90. Jen nejsilnější benzin si budete moci pořídit s automatem (čtyřstupňovým, vážně), zbylé jednotky si budou muset porozumět s pěti- nebo šestistupňovým manuálem.
Spotřebu či jízdní dynamiku zatím neznáme, s tou nás Korejci zřejmě seznámí ještě před zahájením autosalonu. My tak již můžeme zmínit pouze příchod třídveřové varianty, která do prodeje zamíří v březnu nebo dubnu příštího roku pod názvem i20 Coupé. Oproti pětidvířku přitom dostala více zkosenou střechu, spoiler a seseklejší záď, pročež možná nabídne i menší zavazadelník. Kompenzovat to ale prý bude zážitky za volantem. Tak se nechme překvapit.
















































Korejská automobilka představila nejen interiér nového Hyundai i20...
 
...ale také první ilustraci třídveřového provedení. To dorazí až příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 2 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 4 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 5 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 7 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter