Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský crossover dorazil na tuzemský trh ve třech verzích, jeho reálné možnosti ale převyšuje sebevědomí českého zastoupení.
České zastoupení značky Hyundai v minulém týdnu ohlásilo příchod modelu i20 Active. Ceny sice v ten moment nezmínilo, nicméně naznačilo, že obávat by se měla i Škoda Yeti. Tedy dlouhodobý lídr segmentu SUV, který je aktuálně k mání ve dvou verzích (standardní a té pojmenované Outdoor), s motorizacemi o 1,2litrovém až dvoulitrovém objemu a výkony pokrývajícími škálu od 110 do 150 koní. Vyjma toho můžete vybírat mezi předokolkou a systémem 4x4, manuálem či automatem a šesti úrovněmi výbavy. Selekce je to tedy požehnaná, přičemž ceny startují na 379 900 Kč.
Ve srovnání s tím je Hyundai i20 Active k dispozici pouze ve třech variantách, kdy první dvě počítají s 1,4litrovým atmosférickým motorem o výkonu 100 koní. Ta poslední pod kapotou profituje z nového přeplňovaného litrového tříválce T-GDI, který dává k dobru koní 120. Pohon předních kol je standardem ve všech případech, stejně jako šestistupňový manuál. Tím nám ale portfolio víceméně končí, dále lze mluvit již jen o dvou úrovních výbavy a seznamu příplatků.
Začít můžeme se základním stupněm Active, v jehož případě je k dispozici pouze slabší motor. Ceny přitom startují na sumě 369 990 Kč, tedy o deset tisíc korun níže než u Škody Yeti. Ta je přitom k dispozici s jedna-dvojkou TSI naladěnou na 110 koní, tedy o deset více než u korejské novinky. Po stránce jízdní dynamiky tedy „hjondé“ prohrává, kontrovat ale ve výsledku nemůže ani položkami standardní výbavy.
Pro příklad jen můžeme uvést, že tam, kde i20 Active počítá s ocelovými patnáctkami, je Yeti k mání s ocelovými šestnáctkami. Zároveň Škoda dostala do vínku alespoň přední elektricky ovládaná okna, u Hyundai máte ale kličky v obou řadách sedadel. Audio systém není k dispozici ani v jednom případě, u českého vozu vám ale na jeho pořízení postačí 10 000 Kč, zatímco u korejského je třeba vynaložit dvojnásobek, třebaže s ním dostanete i další výbavu. Nedostat ji ale nelze, možnosti konfigurace jsou omezené.
Aktuálně se tedy nezdá, že by crossover i20 Active dokázal „sněžnému muži“ ukrást mnoho zákazníků, byť pár z nich se může nechat zlákat vzhledem. Pro ně zde pak máme bližší informace již bez srovnávání se Škodou Yeti. Pro jistotu tedy jen zopakujeme, že základní výbava Active vychází bez 10 Kč na 370 tisíc korun, za které kromě výše zmiňovaného dostanete ještě manuální klimatizaci, airbagy či asistent rozjezdu do kopce.
Za příplatek oněch 20 000 Kč je k dispozici paket Club, v jehož případě dostáváte kromě audio systému také 15palcová litá kola (15palcová ocelová vám zůstávají v kombinaci se zimními pneumatikami) a kůží potažený volant s hlavicí řadicí páky. Připlatit si můžete ještě 11 900 Kč za metalický lak, další prvky výbavy jsou však již k mání pouze na úrovni Comfort, jenž s atmosférickou jedna-čtyřkou startuje na 409 990 Kč.
V té chvíli lze již počítat s litými šestnáctkami, LEDkami pro denní svícení, tempomatem, zadními parkovacími senzory nebo audio systémem se čtyřmi reproduktory. Pokud souběžně s tímto stupněm sáhnete po přeplňovaném tříválci za 439 990 Kč, nechybí ve standardu ani systém start/stop. Metalický lak za příplatek však zůstává, k mání jsou i další dva pakety Style (35 000 Kč) a Premium (70 000 Kč).
Bližší informace se dozvíte v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 325 kB), který je ke stažení na webu českého zastoupení. Pro odpůrce i milovníky Škody Yeti pak přidáváme také odkaz na přehled cen tuzemského SUV (PDF, 631 kB), obě dvě nabídky tak můžete porovnat do detailu.










Hyundai i20 Active vzhledem nepřekvapí, ambicí konkurovat skutečnému SUV ale ano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
včeraPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný double Marka Červeného včera 16:47
- Druhé Superbiky vyhrál Karlsson včera 14:36
- Vítězem Superbike v Hořicích Lukas Maurer včera 12:16
- Marek Červený vyhrál po crashi Najmana úvod v Hořicích včera 10:06
- Závod v Hořicích bez největšího favorita, ale s Maurerem 9.8.2025
Nejnovější články
Němci srovnali spolehlivost luxusních domácích cesťáků Audi, BMW a Mercedesu, našli jasného poraženého
včeraVW bere svým autům poslední zbytky identity, tato novinka by mohla být skoro čímkoli v nabídce kohokoli
včera„Bugatti pro chudé” by podle experta mohlo být na nejnáročnějším okruhu světa ještě o 10 sekund rychlejší, to by teprve bylo něco
včeraAutomobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
včeraVybíjení nových dieselů je na trhu ojetin znát stále víc, teď dokonce rostou na ceně i tam, kde ojeté léta stály pakatel
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.10. 23:28 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 08.10. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 08.10. 20:05 - jerry
- Onboard videa 08.10. 15:38 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry