Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím

Korejský crossover dorazil na tuzemský trh ve třech verzích, jeho reálné možnosti ale převyšuje sebevědomí českého zastoupení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím

15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejský crossover dorazil na tuzemský trh ve třech verzích, jeho reálné možnosti ale převyšuje sebevědomí českého zastoupení.

České zastoupení značky Hyundai v minulém týdnu ohlásilo příchod modelu i20 Active. Ceny sice v ten moment nezmínilo, nicméně naznačilo, že obávat by se měla i Škoda Yeti. Tedy dlouhodobý lídr segmentu SUV, který je aktuálně k mání ve dvou verzích (standardní a té pojmenované Outdoor), s motorizacemi o 1,2litrovém až dvoulitrovém objemu a výkony pokrývajícími škálu od 110 do 150 koní. Vyjma toho můžete vybírat mezi předokolkou a systémem 4x4, manuálem či automatem a šesti úrovněmi výbavy. Selekce je to tedy požehnaná, přičemž ceny startují na 379 900 Kč.

Ve srovnání s tím je Hyundai i20 Active k dispozici pouze ve třech variantách, kdy první dvě počítají s 1,4litrovým atmosférickým motorem o výkonu 100 koní. Ta poslední pod kapotou profituje z nového přeplňovaného litrového tříválce T-GDI, který dává k dobru koní 120. Pohon předních kol je standardem ve všech případech, stejně jako šestistupňový manuál. Tím nám ale portfolio víceméně končí, dále lze mluvit již jen o dvou úrovních výbavy a seznamu příplatků.

Začít můžeme se základním stupněm Active, v jehož případě je k dispozici pouze slabší motor. Ceny přitom startují na sumě 369 990 Kč, tedy o deset tisíc korun níže než u Škody Yeti. Ta je přitom k dispozici s jedna-dvojkou TSI naladěnou na 110 koní, tedy o deset více než u korejské novinky. Po stránce jízdní dynamiky tedy „hjondé“ prohrává, kontrovat ale ve výsledku nemůže ani položkami standardní výbavy.

Pro příklad jen můžeme uvést, že tam, kde i20 Active počítá s ocelovými patnáctkami, je Yeti k mání s ocelovými šestnáctkami. Zároveň Škoda dostala do vínku alespoň přední elektricky ovládaná okna, u Hyundai máte ale kličky v obou řadách sedadel. Audio systém není k dispozici ani v jednom případě, u českého vozu vám ale na jeho pořízení postačí 10 000 Kč, zatímco u korejského je třeba vynaložit dvojnásobek, třebaže s ním dostanete i další výbavu. Nedostat ji ale nelze, možnosti konfigurace jsou omezené.

Aktuálně se tedy nezdá, že by crossover i20 Active dokázal „sněžnému muži“ ukrást mnoho zákazníků, byť pár z nich se může nechat zlákat vzhledem. Pro ně zde pak máme bližší informace již bez srovnávání se Škodou Yeti. Pro jistotu tedy jen zopakujeme, že základní výbava Active vychází bez 10 Kč na 370 tisíc korun, za které kromě výše zmiňovaného dostanete ještě manuální klimatizaci, airbagy či asistent rozjezdu do kopce.

Za příplatek oněch 20 000 Kč je k dispozici paket Club, v jehož případě dostáváte kromě audio systému také 15palcová litá kola (15palcová ocelová vám zůstávají v kombinaci se zimními pneumatikami) a kůží potažený volant s hlavicí řadicí páky. Připlatit si můžete ještě 11 900 Kč za metalický lak, další prvky výbavy jsou však již k mání pouze na úrovni Comfort, jenž s atmosférickou jedna-čtyřkou startuje na 409 990 Kč.

V té chvíli lze již počítat s litými šestnáctkami, LEDkami pro denní svícení, tempomatem, zadními parkovacími senzory nebo audio systémem se čtyřmi reproduktory. Pokud souběžně s tímto stupněm sáhnete po přeplňovaném tříválci za 439 990 Kč, nechybí ve standardu ani systém start/stop. Metalický lak za příplatek však zůstává, k mání jsou i další dva pakety Style (35 000 Kč) a Premium (70 000 Kč).

Bližší informace se dozvíte v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 325 kB), který je ke stažení na webu českého zastoupení. Pro odpůrce i milovníky Škody Yeti pak přidáváme také odkaz na přehled cen tuzemského SUV (PDF, 631 kB), obě dvě nabídky tak můžete porovnat do detailu.


Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 1 - hyundai i20 active eu oficialni 01Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 2 - hyundai i20 active eu oficialni 02Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 3 - hyundai i20 active eu oficialni 03Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 4 - hyundai i20 active eu oficialni 04Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 5 - hyundai i20 active eu oficialni 05Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 6 - hyundai i20 active eu oficialni 06Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 7 - hyundai i20 active eu oficialni 07Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 8 - hyundai i20 active eu oficialni 08Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 9 - hyundai i20 active eu oficialni 09Hyundai i20 Active má české ceny. Chce konkurovat Škodě Yeti, ale nemá čím - 10 - hyundai i20 active eu oficialni 10
Hyundai i20 Active vzhledem nepřekvapí, ambicí konkurovat skutečnému SUV ale ano

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.