Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 Coupe WRC 2017 odhaleno, s 380 koňmi půjde po titulu
2.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také korejský speciál profituje ze změny pravidel. Do příští sezóny zasáhne s vyšším výkonem, nižší hmotností a agresivnějším vzhledem.
Letošní sezóna prakticky ve všech odvětvích motorsportu je u konce, jednotlivé týmy se tak začínají chystat na tu příští. Jak ve Formuli 1, tak i ve WRC nás přitom čekají závody dle nových technických regulí. Zejména světové rallye vyslyšelo volání fanoušků, načež nás čekají rychlejší, hlasitější, výkonnější a vizuálně agresivnější speciály. Jedním z nich přitom bude nově odhalené Hyundai i20 WRC.
Tento model byl prozatím k vidění pouze jako zakamuflovaný prototyp, nyní s ním ovšem Korejci vyrukovali plně na světlo světa. Stejně jako u konkurence zde tak máme patřičně rozšířený hatchback ověnčený řadou spoilerů a masivním křídlem, jenž doplňují změny pod kapotou. Díky zvětšení restriktorů turbodmychadel totiž vůz nabral 80 koní, celkově jich tak nyní produkuje 380.
Souběžně s tím dorazila redukce hmotnosti, zlepšen byl modifikacemi podvozku také mechanický grip. Tým proto nyní doufá, že se mu povede ještě vylepšit oproti letošní sezóně, kdy dosáhl dvakrát vítězství a desetkrát stanul „na bedně“. Celkově tak získal druhou příčku za dominujícím Volkswagenem. Po jeho odchodu je ale cesta k vedení v šampionátu volná.
„Všechny týmy startují od úplného počátku, takže máme rovné šance. V sezóně 2016 jsme skončili druzí, čímž jsme demonstrovali naši schopnost poprat se o šampionát v příštím roce - a jsme si jisti, že i20 Coupe WRC nám v tom pomůže,“ dodal šéf týmu Michel Nandan. Spoléhat se bude moci na jezdce Thierry Neuvilla, Haydena Paddona a Daniho Sorda.
Kromě Hyundai budou přitom ve WRC soupeřit ještě tři další tovární týmy, a sice Citroën, Ford a Toyota. Sezóna pak začíná již 16. ledna 2017, kdy odstartuje pětaosmdesátý ročník Rallye Monte Carlo.
Hyundai i20 Coupe WRC se ukázala ve svých válečných barvách. Pod kapotou pak bude pracovat stejně jako u konkurence 380 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva