Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze i20 dostane do útrob nabroušenou jedna-šestku, lepší brzdy i přepracovaný podvozek.
Korejská automobilka se na autosalonu v Paříži zabývala hlavně představením nové generace Hyundai i20. Ovšem pouze pětidveřového modelu, ten třídveřový navzdory původnímu avízu do města nad Seinou nakonec nedorazil. Očekávat jej tak zřejmě můžeme až v březnu příštího roku v Ženevě, dost možná však značka vizuálně dynamičtější verzi představí zcela samostatně, aby tak novince přihrála o pár minut více slávy. Tím nám ovšem expanze „í-Dvacítky“ nekončí.
Jurgen Grimm, šéf oddělení zabývajícího se vývojem pohonných jednotek, totiž v Paříži naznačil, že deset měsíců po založení sportovní divize N je čas na její první ovoce. Tím by se měla stát právě ostrá verze hatchbacku i20, ačkoliv zatím není jisté, zda půjde o pětidvířko, třídvířko nebo obě karosářské varianty. Počítat ovšem máme s tím, že dané provedení dostane pod kapotu přeplňovaný 1,6litrový motor, který již používá Hyundai Veloster Turbo nebo Kia Pro_cee’d GT.
Ve srovnání s těmito dvěma modely ovšem korejská novinka nabídne o poznání vyšší výkon, podle Grimma dokonce až 184 kW/250 koní. Souběžně s tím pak máme očekávat příchod větších kol a brzd, nízkoprofilových pneumatik, sportovního podvozku, poladěného řízení či agresivního bodykitu, který by měl připomínat rallyový speciál - tím bude právě Hyundai i20.
Závodní exemplář korejské automobilky by přitom do šampionátu WRC měl zasáhnout již v příštím roce, příchod silničního provedení je ovšem prozatím ve hvězdách. Dá se ovšem předpokládat, že pokud bude založeno na třídvířku, dříve než ve Frankfurtu 2015 jej neuvidíme. Samotný prodej by tedy mohl odstartovat až někdy na počátku následujícího roku.
Jen jedním modelem ale snaha Korejců o vstup do segmentu hot hatchů neskončí, podle Grimma bychom měli očekávat také příchod přiostřené Kie Rio. Daný vůz totiž bude s Hyundai i20 sdílet základní mechanické DNA, pročež je možné naprosto všechno. S touto expanzí by navíc obě značky mohly oslovit více zákazníků, což by pro změnu srazilo cenu.
Uvidíme tedy, kdy nám vybroušené novinky značek dorazí a zda skutečně pod kapotou nabídnou zmiňovaných 250 koní. Otázkou je pak především cena. Jelikož ovšem Veloster Turbo i Pro_cee’d GT stojí lehce přes půl milionu korun, mohly by výkonnější modely i20 N a ostré Rio zamířit pod tuto hranici.






Silniční verze ostrého Hyundai i20 by měla připomínat rallyový speciál, který od příštího roku zasáhne do šampionátu WRC
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    