Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N nabídne přes 260 koní, Korejci ukázali svalnatý prototyp
24.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hyundai přihlásilo na letošní 24hodinovku na Nürburgringu hned tři vozy, nejdůležitější je však hatchback s dvoulitrem a agresivním bodykitem.
Sportovní divizi korejské automobilky jsme v souvislosti s přípravou rychlé verze i30 již zmiňovali dříve. Loni v létě se zdálo, že čekání jsou u konce, neboť se spekulovalo o debutu Hyundai i30 N na autosalonu ve Frankfurtu. Ukázaly se být lichými, místo toho o pár měsíců později dorazilo potvrzení, že vyvoleným bude až rok letošní. To se v prvé chvíli mohlo zdát jako další ze slibů, který nebude naplněn, nicméně aktuálně začínají Korejci skutečně zatápět pod kotlem.
Značka oznámila, že letos hodlá zasáhnout do 24hodinového vytrvalostního klání na Nürburgringu. Přihlášeny jsou přitom hned tři vozy, přičemž jedním z nich je vývojový prototyp chystaného Hyundai i30 N. Tato novinka by měla být vybavena přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jenž se na novém videu ukazuje na testovací stolici.
Hyundai prozatím nezmínilo žádné specifikace, nicméně naznačilo, že se svým prvním ostrým modelem se hodlá postavit zavedeným hráčům. Zatím sice neuvedla, zda půjde o konkurenci pro Ford Focus ST či ostřejší Focus RS, ovšem ono video naznačuje spíše druhou verzi. Ze záběrů je patrné, že agregát zvládá produkovat přes 260 koní a 300 Nm.
Finální parametry by mohly být ještě vyšší, nicméně na jejich odhalení si ještě nějaký ten pátek počkáme. Prozatím nám tedy musí stačit, že pohonná jednotka je zcela nová, stejně jako převodovka, zavěšení a tlumiče. Kromě toho bylo modifikováno i řízení, změnami prošel rovněž bodykit s nafouklými blatníky, sportovnějšími nárazníky a většími prahy.
Na aktuálně odhaleném novém snímku si můžeme prohlédnout také odlišnou kapotu motoru, miniaturní zpětná zrcátka a výrazné zadní křídlo, nicméně tyto prvky nejspíše budou mít souvislost pouze se zmiňovaným závodním prototypem. Předchozí sada špionážních fotek totiž naznačovala, že i30 N si vystačí víceméně jen se střešním spoilerem.
Bývalý šéf divize BMW M Albert Biermann, který má aktuálně na starosti sportovní oddělení Hyundai, pak dodává, že čtyřiadvacetihodinovka na Ringu „je ideálním testovacím prostředím pro naší motorsportem inspirovanou divizi. Zkušenosti, které při této extrémní zkoušce získáme, urychlí náš vývoj výkonných a zábavných modelů N.“
My pak jen můžeme dodat, že vývojový prototyp budou řídit Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen a Rory Pentinnen. Dalšími dvěma vozy, které pak značka do závodu přihlásila, jsou Hyundai i30 1,6 Turbo a Veloster. První z nich se přitom pokusí obhájit vítězství ve své třídě z loňského roku.

Vývojový prototyp Hyundai i30 N se ukázal na prvním snímku...
...předchozí sada pak odhalovala hatchback bez výrazného zadního křídla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 9 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB