Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq dorazil na český trh, při své ceně je tu jen do počtu
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koupili byste si kompakt za cenu dobře vybaveného auta střední třídy se slušným motorem jen proto, že krom benzinového motoru má i elektrický?
Prodeje hybridů a elektromobilů v České republice se limitně blíží nule. To ale není překvapivé za situace, kdy jsou i přes masivní nepřímé dotace na straně výrobců prodávány za obtížně konkurenceschopné ceny a ty u nás - díky bohu - ještě nikoho nenapadlo plošně dotovat na straně nákupu koncovými zákazníky. A pokud už k tomu někdy dochází, vypadá to spíše jako klientelistická pomoc těm, kteří je kupují.
Do tohoto prostředí nově vstupuje Hyundai Ioniq, které je momentálně k dostání jako hybrid a elektromobil. Kromě toho Korejci již dříve ohlásili příchod provedení PHEV, tedy dobíjecího hybridu, ten ale dorazí až v půlce příštího roku. I tak je ale již stávající nabídka na jeden model poměrně široká a hlavně neobvyklá, neboť dosud žádná jiná značka nemá ve svém portfoliu tolik spřízněných vozů, z nichž ani jeden nepoužívá konvenční agregát.
Navzdory tomu ale nelze o Ioniq očekávat jakýkoli větší zájem, neboť vůz jako hybrid startuje na sumě 699 990 Kč. A za elektrické provedení pak dáte dokonce 849 990 Kč. Jde tedy o sumy, které z vás bez problémů udělají majitele třeba Škody Superb, nebo abychom nepátrali jen v koncernových vodách, či Renaultu Talisman. Za oněch 850 tisíc navíc u obou vozů můžete počítat s dostatečnou výbavou i zajímavou motorizací.
Ioniq je tedy již v základu nabušený od podlahy až po střechu, neboť jedinými příplatkovými položkami jsou u obou variant metalický lak (14 900 Kč), u hybridu pak navigace s osmipalcovým displejem (25 000 Kč) a u elektromobilu paket Efficiency s LEDkami a rychlodobíjením (60 000 Kč). Vše ostatní je však již součástí standardní výbavy.
Ta základní zvaná Future počítá s 15palcovými litými koly, automatickou klimatizací, parkovací kamerou, vyhřívaným volantem obšitým kůží nebo sedmi airbagy a adaptivním tempomatem. Pokud ovšem chcete klimatizovaná sedadla, bi-xenony, parkovací asistent, kožené čalounění či lité sedmnáctky, je třeba sáhnout po provedení Ultimate za 849 990 Kč.
Na stejné sumě startuje již zmiňovaný Ioniq EV, jehož výbava se v zásadě od hybridu neliší. Víceméně jediný výrazný odklon najdeme u nabídky litých kol, kde jsou obě úrovně výbavy spojeny s 16palcovými ráfky. Další rozdíly pak souvisejí s jiným pohonem, kdy kupříkladu takový hybrid má dvouspojkový automat, elektromobil pak stálý převod.
Abychom učinili informacím zadost, musíme zmínit ještě cenu elektrické verze Ultimate, která vychází na 999 990 Kč. Za to přitom nabízí udávaný dojezd až 280 km, realitu ale raději předjímat nebudeme. Ioniq, jehož úplný podrobný ceník (PDF, 322 kB) lze stáhnout z oficiálního webu značky, tak v ČR skutečně nebude mít snadný život.

















Hybridní Hyundai Ioniq startuje na českém trhu na částce 699 990 Kč...
...poněkud ošklivější elektromobil je o 150 tisíc korun dražší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 20 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 20 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva