Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq dorazil na český trh, při své ceně je tu jen do počtu
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koupili byste si kompakt za cenu dobře vybaveného auta střední třídy se slušným motorem jen proto, že krom benzinového motoru má i elektrický?
Prodeje hybridů a elektromobilů v České republice se limitně blíží nule. To ale není překvapivé za situace, kdy jsou i přes masivní nepřímé dotace na straně výrobců prodávány za obtížně konkurenceschopné ceny a ty u nás - díky bohu - ještě nikoho nenapadlo plošně dotovat na straně nákupu koncovými zákazníky. A pokud už k tomu někdy dochází, vypadá to spíše jako klientelistická pomoc těm, kteří je kupují.
Do tohoto prostředí nově vstupuje Hyundai Ioniq, které je momentálně k dostání jako hybrid a elektromobil. Kromě toho Korejci již dříve ohlásili příchod provedení PHEV, tedy dobíjecího hybridu, ten ale dorazí až v půlce příštího roku. I tak je ale již stávající nabídka na jeden model poměrně široká a hlavně neobvyklá, neboť dosud žádná jiná značka nemá ve svém portfoliu tolik spřízněných vozů, z nichž ani jeden nepoužívá konvenční agregát.
Navzdory tomu ale nelze o Ioniq očekávat jakýkoli větší zájem, neboť vůz jako hybrid startuje na sumě 699 990 Kč. A za elektrické provedení pak dáte dokonce 849 990 Kč. Jde tedy o sumy, které z vás bez problémů udělají majitele třeba Škody Superb, nebo abychom nepátrali jen v koncernových vodách, či Renaultu Talisman. Za oněch 850 tisíc navíc u obou vozů můžete počítat s dostatečnou výbavou i zajímavou motorizací.
Ioniq je tedy již v základu nabušený od podlahy až po střechu, neboť jedinými příplatkovými položkami jsou u obou variant metalický lak (14 900 Kč), u hybridu pak navigace s osmipalcovým displejem (25 000 Kč) a u elektromobilu paket Efficiency s LEDkami a rychlodobíjením (60 000 Kč). Vše ostatní je však již součástí standardní výbavy.
Ta základní zvaná Future počítá s 15palcovými litými koly, automatickou klimatizací, parkovací kamerou, vyhřívaným volantem obšitým kůží nebo sedmi airbagy a adaptivním tempomatem. Pokud ovšem chcete klimatizovaná sedadla, bi-xenony, parkovací asistent, kožené čalounění či lité sedmnáctky, je třeba sáhnout po provedení Ultimate za 849 990 Kč.
Na stejné sumě startuje již zmiňovaný Ioniq EV, jehož výbava se v zásadě od hybridu neliší. Víceméně jediný výrazný odklon najdeme u nabídky litých kol, kde jsou obě úrovně výbavy spojeny s 16palcovými ráfky. Další rozdíly pak souvisejí s jiným pohonem, kdy kupříkladu takový hybrid má dvouspojkový automat, elektromobil pak stálý převod.
Abychom učinili informacím zadost, musíme zmínit ještě cenu elektrické verze Ultimate, která vychází na 999 990 Kč. Za to přitom nabízí udávaný dojezd až 280 km, realitu ale raději předjímat nebudeme. Ioniq, jehož úplný podrobný ceník (PDF, 322 kB) lze stáhnout z oficiálního webu značky, tak v ČR skutečně nebude mít snadný život.

















Hybridní Hyundai Ioniq startuje na českém trhu na částce 699 990 Kč...


...poněkud ošklivější elektromobil je o 150 tisíc korun dražší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
