Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq Electric je venku, dojezdem 170 km na nabití neuchvátí
22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představení elektrické verze Ioniqu není nic překvapivého. 170 km na jedno nabití by nemuselo být daleko od pravdy, baterie má 28 kWh.
Hyundai Ioniq se jako hybrid představilo světu už před pár týdny a už tehdy jsme věděli, že kromě hybridní a plug-in-hybridní verze bude na světě i elektromobil, který se bude spoléhat čistě na elektrickou energii v akumulátorech. Dnes se můžeme podívat na jeho první fotku a také známe první detaily o voze.
Obrázek toho moc neřekne, je jen jeden a vůz vidíme pouze zepředu. Oproti hybridním verzím ale po vzhledové stránce asi moc odlišný nebude, čekejme změny spíš v detailech. A možná bude zaslepená přední maska, nebo aspoň její část, aby mělo auto trochu menší odpor vzduchu. Klasický chladič za ní totiž pochopitelně nebude.
Poháněná ovšem budou s největší pravděpodobností přední kola, stejně jako u hybridních verzí Ioniqu. Elektromotor má mít 120 koní a má rozpohybovat Ioniq na maximálku 150 km/h, jistě elektronicky omezenou. Pokud zrovna nebudete honit rekordy, dojezd na jedno nabití má být 170 km dle korejských norem.
Baterie pojme 28 kWh elektřiny, což je ekvivalent asi 11 litrů benzínu a na to se dá 170 km ujet; s jakými čísly přijde cyklus NEDC, se nechme překvapit. Baterie bude umístěna pod zadními sedačkami jako nádrž konvenčního auta. Bude také vyrobena u LG Chem a bude využívat lithium-polymerovou technologii, stejně jako u hybridních Ioniqů. Jak dlouho má trvat jedno nabití, netušíme.
Známe také některé korejské ceny - Ioniq Electric tam má v základní výbavě stát v přepočtu cca 794 tisíc korun a v nejvyšší výbavové verzi asi 853 tisíc korun. Už základ dostane LEDková světla i dopředu, chromované kliky, 16" kola a rádio se šesti reproduktory. Jak to bude vypadat v Evropě, se snad dozvíme v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.

Prvni fotka Ioniqu Electric nic překvapivého neukazuje
Starší fotky hybridního Ioniqu ukážou více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 5 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 5 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva