Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily
14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid pobere se složenými sedadly až 750 litrů. Ve standardu počítá se sedmi airbagy, autonomními brzdami či digitálním přístrojovým štítem.
Hyundai Ioniq bychom již pomalu mohli překřtít na korejský falešný pětník. Jakkoliv se totiž zdálo, že automobilka již hybridní verzi plně představila, stále se objevují nové fotky a informace. Nejinak je tomu dnes, kdy tu máme snímky odhalující podrobněji nejen karoserii, ale také interiér a dokonce zavazadlový prostor. Ten má po složení zadních sedadel pobrat 750 litrů, přičemž přístup k němu je velmi snadný díky zadnímu víku. Je tedy evidentní, že Ioniq je liftbackem, nikoliv sedanem.
V rámci aerodynamiky můžeme zmínit koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, díky kterému Korejec překonává i vozy jako Tesla Model S či BMW i8. Podstatnější pro něj však je pokoření Toyoty Prius, která bude pro Ioniq hlavním konkurentem. Oba modely se přitom vyznačují benzinovou jednotkou se 40procentní tepelnou účinností, nicméně ten japonský dostal do vínku 1,8litrový objem a korejský 1,6litrový.
Mimo to se liší koncepce, neboť u Priusu je elektromotor separován, zatímco Hyundai sáhlo po unikátní „jednomotorové“ konfiguraci. Jeho pohonné ústrojí navíc produkuje 105 koní a 147 Nm v kombinaci s 43,5 koňmi a 256 Nm, zatímco Toyota kontruje 98 koňmi a 142 Nm, respektive 72 koňmi produkovanými elektromotorem. Dále počítá s 3,2litrovou průměrnou spotřebou dle evropských norem.
Ioniq se prozatím pochlubil jen hodnotami spojenými s korejským trhem, kde byl průměr vypočítán na 4,5 l/100 km. Jelikož ovšem sesterský crossover Kia Niro počítá se stejným ústrojím v Evropě s emisemi CO2 pod 99 gramů na kilometr, což lze přepočítat na 3,8 litru, je logické, že normovaná žíznivost Hyundai s mnohem menší čelní plochou a lepší aerodynamikou bude stejná či nižší než u Priusu.
Tato fakta jsou ale víceméně již delší dobu známa, přistoupit můžeme k ryzím novinkám, jenž se týkají hlavně interiéru. Ten počítá se sedmipalcovým digitálním přístrojovým štítem s rozlišením 1 280 x 720 pixelů, kompatibilitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto nebo standardně dodávanou bezdrátovou dobíjecí stanicí pro mobilní telefony.
Po stránce bezpečnostní lze počítat se sedmi airbagy, autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí vozů ve slepém úhlu. Všechny tyto prvky jsou přitom součástí standardní výbavy, stejně jako volič jízdních režimů Eco a Sport. Zákazníci pak budou moci vybírat mezi devíti barvami karoserie, se kterými budou spárována 15palcová litá kola.
Do prodeje zamíří Ioniq na evropských trzích v prvním pololetí letošního roku, nejprve jej ovšem čeká debut na autosalonu v Ženevě. Zde by se přitom měl ukázat i plug-in hybrid a elektromobil, které do vínku dostanou standardně již 17palcová litá kola. V jejich případě však zatím není jasné, kdy je budeme moci v showroomech Hyundai hledat.

















Pozvolné odhalování Hyundai Ioniq možná již začíná trochu nudit, samotný vůz je však zajímavou a možná i lákavější alternativou k Toyotě Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
