Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI

(+ živé foto) Modernizace korejského SUV je velmi střídmá a na pohled budete mít problém ji vůbec rozeznat. Zvenčí i zevnitř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI

7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Modernizace korejského SUV je velmi střídmá a na pohled budete mít problém ji vůbec rozeznat. Zvenčí i zevnitř.

I dnes budeme pokračovat zpravodajstvím z ženevského autosalonu, a to přesto, že novinářské dny jsou již u konce a brány výstaviště Palexpo se otevírají veřejnosti. Počet ženevských novinek je tak velký, že některým jsme se zprvu zvládli věnovat jen stručně a nyní se k nim podrobněji vracíme. Ostatně, podívejte se sami na náš speciál se živými fotkami a uvidíte, že jen k jejich zhlédnutí budete potřebovat nějakou tu chvíli. Teď se ale budeme věnovat jediné, faceliftovanému Hyundai ix35 2013 a jeho verzi FCEV alias Fuel Cell.

Právě tento derivát je dost možná nejzajímavější, neboť nakonec dostal jiný vzhled než samotná ix35. Její modernizace patří mezi velmi střídmé, když se zvenčí oproti oproti dosavadnímu provedení liší jen pozměněnou čelní maskou, upravenými světly s LED a připlatit si můžete za čelní bi-xenony nebo parkovací senzory. K mání je také širší paleta litých kol (vybírat můžete 16-, 17- nebo 18palcové velikosti, přičemž k mání je i titanově šedá povrchová úprava),

Až v Ženevě jsme se mohli poprvé podívat do interiéru, kde novinka benefituje z kvalitnějších plastů, lepšího audio systému a navigace se sedmipalcovým LCD, ke kterému si můžete přikoupit ještě 4,2palcový displej TFT Supervision. Rovněž v interiéru poznáte také doplnění systému Flex Steer do nabídky, který umožňuje volbu tří řidičských režimů (Normal, Comfort a Sport) známých z většiny ostatních současných Hyundai.

To už naráží i na technické novinky, které Hyundai ix35 přihrály i systém ro stabilizaci přívěsů a dvoulitrový benzinový motor nahradila jednotka stejného objemu s označením GDI, která nabízí 166 koní namísto předchozích 163. Novinkou je také rozšíření dostupnosti automatické převodovky, i když si nejsme jisti, jak moc je zrovna u nás v tomto modelu žádaná.

Tím modernizace nejrychleji prodávaného Hyundai v evropské historii (od roku 2010 bylo prodáno 220 000 exemplářů, z toho 87 tisíc vloni) opravdu končí. Vrátit se tak můžeme k verzi s palivovými články, která se objevuje již ve třetí generaci. Ty první však byly spíše výzkumné, než aby lámaly prodejní rekordy. To se ale v nejbližších letech určitě nezmění, neboť do roku 2015 má vzniknout jen tisíc exemplářů, které víceméně zamíří do vládních služeb skandinávských zemí.

Po roce 2015 by ovšem měla podle Hyundai nastat vodíková revoluce, neboť automobilka chce vyprodukovat nějakých 10 000 vozů ročně. Samotné technické parametry naznačují, že ix35 FCEV má větší naději na úspěch než bateriové elektromobily, když na dvě nádrže naplněné 5,64 kily vodíku zvládne urazit 594 km při tempu až 160 km/h. Oproti předchůdci tak jeho dojezd narostl o 50 %, zatímco spotřeba se vylepšila o patnáct procent. Palivové články ale mají jiná úskalí, které Hyundai samo o sobě těžko překoná.

Fungování vozu je jinak vcelku tradiční. Při přeměně vodíku na elektřinu se vodíkové plyny potkávají s anodou, čímž dojde k rozštěpení na protony a elektrony. Polymerová membrána následně propustí pouze protony, zatímco elektrony míří k externímu okruhu, jenž pohání motor. Na katodě se pak elektrony a protony setkají s kyslíkem, čímž vzniká H2O. Tedy voda, která je jediným odpadním prvkem.

Energie je nejen přímo spotřebovávána, ale i uchovávána v lithium-iontových polymerových bateriích o kapacitě 24 kWh, které napájejí elektromotor o výkonu 136 koní. Je přitom více než jasné, že daný systém je náročný na prostor. Hyundai ix35 FCEV však i přesto dokáže při sklopených zadních sedadlech pobrat až 1 436 litrů nákladu. Při hmotnosti 1 830 kg pak z klidu na stovku zrychlí za 12,3 sekundy.

První produkční exemplář však již sjel z výrobní linky 26. února tohoto roku, jeho cena by ale byla extrémní, a tak Hyundai počítá pouze s pronájmem. Pokud vás zajímá standardní verze, pak ta by měla být k mání záhy po skončení autosalonu za velmi podobné ceny co model před faceliftem.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 1 - Hyundai ix35 2013 zive 01Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 2 - Hyundai ix35 2013 zive 02Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 3 - Hyundai ix35 2013 zive 03Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 4 - Hyundai ix35 2013 zive 04Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 5 - Hyundai ix35 2013 zive 05Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 6 - Hyundai ix35 2013 zive 07Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 7 - Hyundai ix35 2013 zive 08Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 8 - Hyundai ix35 2013 zive 09Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 9 - Hyundai ix35 2013 zive 10
Facelift Hyundai ix35 je velmi střídmý, zvenčí jej poznáte jen podle nových kol a světlometů

Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 10 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 00Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 11 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 01Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 12 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 02Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 13 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 03Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 14 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 04Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 15 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 05Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 16 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 06Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 17 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 07Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 18 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 08Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 19 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 09Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 20 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 10Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 21 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 11Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 22 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 12Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 23 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 13Hyundai ix35 2013 detailně: facelift přinesl jen drobné osvěžení a nový motor GDI - 24 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 14
Hyundai ix35 FCEV se jeví smysluplněji než elektromobily, aktuálně si jej však můžete pouze pronajmout. Jeho cena by totiž převyšovala už tak nesmyslné částky požadované za elektromobily

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.