Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ix35 2013 s faceliftem podražil, české ceny startují na 480 tisících Kč
1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovované SUV konečně dorazilo na český trh. Změn je poskrovnu, hlavní rozdíl tkví v novém motoru 2,0 GDI, který oproti slabší jednotce zlevnil.
Modernizace Hyundai ix35 se na první pohled mohla zdát jako nekonečná záležitost. Vůbec poprvé jsme se o ní začali zmiňovat v červenci loňského roku, naživo se pak vůz představil v březnu v Ženevě. V červnu korejská automobilka dodala sadu nových fotografií, po cenách a samotném modelu však nebylo ani vidu, ani slechu. Teprve nyní, se zahájením prodeje, však můžeme veškerá potřebná data k případné koupi doplnit. Počítejte však s tím, že ceny šly ve srovnání s předchozí verzí nahoru. A v některých případech poměrně výrazným způsobem.
Než se ovšem dostaneme k oficiálnímu ceníku, připomeneme, oč vlastně v rámci faceliftu běží. Nebojte se přitom žádného obsáhlého románu, modernizace byla velmi střídmá. Zvenčí je tak nová pouze maska či světlomety, v rámci litých kol můžete vybírat z 16palcového až 18palcového provedení. Uvnitř pak nechybí lepší audio systém a navigace se sedmipalcovým LCD nebo systém Flex Steer, který umožňuje volbu tří řidičských režimů (Normal, Comfort a Sport).
To je v podstatě všechno, až na rošádu v motorovém prostoru. Padáka totiž dostal benzinový dvoulitrový čtyřválec, který nahradil agregát o stejném počtu válců i objemu, ovšem s označením GDI. Jeho výkon narostl ze 163 na 166 koní, přičemž v základu je spřažen s šestistupňovým manuálem namísto pětistupňového (za příplatek 40 000 Kč jej můžete spárovat také s automatem, ovšem pouze ve výbavách Trikolor, což platí rovněž pro ostatní motorizace).
Nová pohonná jednotka je však k dispozici až s vyššími stupni výbavy, proto ji na chvíli opustíme. Na základní úrovni Classic 4x2 lze totiž sáhnout pouze po 1,6litrovém benzinovém motoru o výkonu 135 koní nebo 1,7litrovém turbodieselu produkujícím koní 116. V obou případech posílá šestistupňový manuál veškerou sílu na přední 16palcová litá kola, přičemž výbava zahrnuje třeba audio systém, klimatizaci nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Po stránce cenové pak benzinový model startuje na sumě 479 990 Kč, zatímco za diesel dáte 539 990 Kč. To u první zmíněné verze představuje oproti dřívějšku nárůst o čtyřicet tisíc, u druhé je pak rozdíl ještě větší. Model 1,7 CRDi byl totiž až dosud k mání se zvýhodněním ve výši 40 tisíc, díky čemuž jeho cena činila 454 990 Kč. Dá se tedy očekávat, že Hyundai s bonusy přijde znovu, nárůst o sto tisíc by přeci jen byl opravdu dramatický.
Co se týče výše položené výbavy Trikolor 4x2, která přihazuje třeba mlhovky, vyhřívání předních a zadních sedadel, kůží potažený multifunkční volant nebo tempomat, tam již tak zásadní rozdíly nejsou. U obou motorů 1,6 GDI a 1,7 CRDi se totiž cena navýšila jen o deset tisíc korun, za benzinový model tak nyní dáte 489 990 Kč, zatímco „naftožrout“ vás vyjde na 549 990 Kč.
Mezi těmito pohonnými jednotkami stojí výše zmiňovaná novinka 2,0 GDI, která vychází na 504 990 Kč. Ve srovnání s předchozím slabším dvoulitrem je tak de facto o pět tisíc levnější (počítáme-li cenu bez bonusů, při jejich započtení pak narostla o 20 000 Kč). Ta samá situace pak platí i na úrovni Trikolor 4x4, u které jedinou změnou je pohon všech kol. Hyundai ix35 s výkonem 166 koní tak vychází na 554 990 Kč.
S příchodem systému 4x4 se ovšem mění nabídka dieselu, kdy 1,7litrový objem střídá dvoulitr, a to hned ve dvou naladěních. Slabší produkuje 136 koní a vychází na 629 990 Kč, silnější disponuje výkonem 184 koní a stojí 649 990 Kč. V obou případech se pak jedná o pětitisícový nárůst vůči předchozím cenám bez bonusů.
Veškeré další podrobnosti najdete v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 865 kB), který si můžete stáhnout ze stránek českého zastoupení. Detailně rozebrané zde máte především doplňkové pakety, z nichž třeba sada Premium za 99 900 Kč přihazuje 18palcová kola, bi-xenony, kožené čalounění nebo navigaci a zadní parkovací kameru.
Faceliftované Hyundai ix35 dorazilo na český trh. Většina jeho motorizací podražila, nový silnější benzinový dvoulitr je ale levnější než slabší předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 2 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB