Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai má prémiovou značku, Genesis. Designem i technikou míří za bohatšími
4.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci po vzoru DS od Citroënu založili novou prémiovou divizi. Ta bude brzy nabízet tři SUV, tři sedany a jedno kupé.
Ještě pár let nazad byl automobilový trh jasně rozdělený. Prémiové automobilky si zabraly jeho vyšší patra, ty mainstreamové pak nižší. Nicméně v současnosti dochází stále častěji k přesahu, a to oběma směry. Audi, BMW a Mercedes-Benz tak nabízejí své modely i v nižších třídách, a to za ceny, které již nejsou většině populace nedostupné, zatímco kupříkladu za takový Citroën ověnčený logem DS můžete klidně dát i milion korun. Francouzská automobilka a její nově osamocená divize je navíc příkladem všem ostatním, pročež bychom se neměli divit aktuálnímu kroku Hyundai.
Korejská automobilka totiž oznámila, že označení Genesis již nebude součástí mainstreamu. Místo toho budeme mít nově čest se separovanou značkou, která hodlá zaujmout movitější klientelu. Okřídlené logo by přitom nemělo zdobit pouze jeden model, ale hned celou plejádu. A co víc, pod momentálně založenou divizi bude spadat i vrcholná limuzína Equus, která by se v modernizovaném provedení měla ukázat již příští měsíc. Přejmenována přitom bude na Genesis G90.
V daných šlépějích bude kráčet i zbytek chystané flotily, který adoptuje názvy jako G80, G70 a podobně. Sporů s Infiniti se Korejci nejspíše nedočkají, přeci jen Japonci již pár let užívají zcela jinou nomenklaturu. Kromě separátního označení se navíc prémiové modely dočkají i samostatného designu, který bude mít na starosti Luc Donckerwolke. Ten povede od poloviny příštího roku nové oddělení Prestige Design Division, přičemž zodpovídat se bude Peteru Schreyerovi.
V obou případech jde o designéry, kteří dříve působili u Volkswagenu a kteří jsou podepsaní pod tak ikonickými vozy jako Audi TT nebo Lamborghini Murciélago. Je tedy možné, že také pod taktovkou asijské značky stvoří něco mimořádného, přičemž první takovou vlaštovkou má být sedan G70 konkurující BMW řady 3, který by měl dorazit v polovině roku 2017. Luxusní SUV se pak objeví na konci této dekády, stejně jako nástupce současného Genesis Coupe.
Kromě vlastního designu ovšem budou některé z modelů nové značky Genesis profitovat z unikátní platformy, zbývající členové portfolia použijí modifikovanou architekturu Hyundai. Mimo to čeká na klienty lepší zákaznický servis a nejspíše také oddělené koutky v showroomech automobilky. Samotné vozy, v jejichž případě se počítá se třemi SUV, třemi sedany a jedním kupé, pak mají přinést ještě „vrcholnou jízdní dynamiku“.
Uvidíme přitom v příštích letech, zda se Korejcům tento na jednu stranu riskantní tah vyplatí. Na stranu druhou však luxusní odnože nejsou u asijských značek nic nového, stačí jen vzpomenout na Toyotu a Lexus či Nissan a již zmiňované Infiniti. Jelikož navíc stávající sedan Genesis se prodává velmi dobře po celém světě, mohla by nakonec nová divize trefit hřebíček přímo na hlavičku.




Logo divize Genesis už u Hyundai nepřekvapí
Huyndai Genesis se již utkalo v mnoha srovnávacích testech s BMW řady 5. I proto Korejci nově zakládají samostatnou prémiovou divizi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 8 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 4 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 5 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 7 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 8 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 15:59 - Předseda
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan