Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai potvrdilo, že chystá vlastní BMW řady 3. Dorazí pod značkou Genesis
27.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan dostane platformu s pohonem zadních kol a motory minimálně V6, který s výkonem začne na 335 koních. Prodávat se bude jen někde.
O příchodu korejské konkurence pro BMW řady 3 se zmiňujeme již nějaký ten pátek. Teprve nedávno se však tento scénář začal naplňovat. Hyundai totiž ohlásilo založení luxusní divize Genesis, pod jejíž taktovkou budou vznikat právě modely konkurující zejména německým prémiovým značkám. První vlaštovkou je velká limuzína Genesis G90, jež nahradí dosavadní Hyundai Equus, do roku 2020 ale má dorazit dalších pět modelů stejného ražení.
Jedním z nich bude i sedan sedan střední třídy, který také dostane do vínku pohon zadních kol. Z jeho architektury vzejdou ještě další karosářské verze, které půjdou po krku BMW 3 a 4. To potvrzuje i Dave Zuchowski, šéf amerického zastoupení Hyundai. Podle něj „v našich plánech figuruje základní sedan, který by byl zhruba stejně velký jako BMW řady 3, a také jeho deriváty jako crossover a podobně. Nepůjde tedy jen o velké modely.“
Tím naráží na zbytek luxusního portfolia, který bude kromě již zmiňované limuzíny tvořit mohutné SUV a také nástupce stávajícího Hyundai Genesis. Celá šestice by se měla posadit na unikátní platformy, se kterými budou spojeny pouze ty nejvýkonnější korejské agregáty. Tedy 3,8litrový atmosférický šestiválec, 3,3litrový šestiválec twin-turbo a pětilitrový osmiválec Tau. Tyto motory přitom svými výkony pokryjí pásmo od 335 do 426 koní.
Plány spojené s kompaktním vozem nebo menším SUV divize Genesis zatím nemá, do budoucna ale může být expanze mnohem výraznější. Prozatím ale počítejme pouze s oněmi šesti zástupci, z nichž všichni budou k mání na americkém trhu. V případě ostatních kontinentů však aktuálně není jasné, zda vůbec a případně kolik vozů z této luxusní řady dostanou. Nejprve totiž bude muset dojít k přebudování vybraných dealerství.
Zuchowski již potvrdil, že modely s logem Genesis se budou prodávat pouze tam, kde dojde k nemalým investicím do prodejních ploch. Zároveň musí prodejci vyškolit personál a nabídnout služby typu concierge. Tím sice dojde k limitování prodejů, šéf amerického zastoupení však dodává, že každá luxusní značka „musí nejprve zapustit kořeny“. Jakákoliv další expanze pak již bude součástí přirozeného vývoje, který by se ale Evropě vyhnout nemusel. Velkým luxusním sedanům Huyndai se tedy nikdy příliš nedařilo, menší a sportovněji laděný model by mohl úspěšnější...





















Za předzvěst chystaného sedanu s pohonem zadních kol můžeme považovat koncept HCD-14
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 7 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 9 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 10 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
dnesVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch