Hyundai předělalo nový Tucson na terénní bestii do velké nepohody, čeká ji světová sláva

Není to z naší hlavy, Bestie tomuto stroji říká sama automobilka. A nutno uznat, že příliš nepřehání. Vůz má sloužit při hledání pokladů, ovšem ne ve skutečném světě, je určen pro hrdiny filmu Uncharted. Třeba ale jeho popularita dá za vznik i sériovému provedení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai předělalo nový Tucson na terénní bestii do velké nepohody, čeká ji světová sláva

2.2.2022 | Petr Prokopec

Hyundai předělalo nový Tucson na terénní bestii do velké nepohody, čeká ji světová sláva

/

Foto: Hyundai

Není to z naší hlavy, Bestie tomuto stroji říká sama automobilka. A nutno uznat, že příliš nepřehání. Vůz má sloužit při hledání pokladů, ovšem ne ve skutečném světě, je určen pro hrdiny filmu Uncharted. Třeba ale jeho popularita dá za vznik i sériovému provedení.

Tzv. product placement je formou propagace, při níž se produkt určité značky stane více nebo méně přirozenou součástí jiného díla. Vůbec poprvé se tato forma propagace objevila již v 19. století v dílech spisovatele Julese Vernea. My ji nicméně spíše než s knihami máme spojenou s filmy a seriály, do nichž výrobci po domluvě s tvůrci cíleně umisťují své automobily, telefony, oblečení nebo třeba klidně jen nápoje. Pokud máte pocit, že kamion s tím či oním nákladem v bondovce havaruje náhodou, není tomu tak - někdo musel zaplatit za to, aby šlo třeba o náklaďák plný vody Perrier či piva Heineken. Výrobci tak mohou budovat image svých produktů a spojit je třeba s image určité filmové postavy. Však kdo by nechtěl pít totéž, co pije James Bond?

Podobné spolupráce se často projevují velmi nenápadně, není to ale případ automobilky Hyundai, která už v roce 2020 podepsala smlouvu s filmovým studiem Sony Pictures. A jeví se to jako lepší krok, než se na první pohled může zdát. Předloni sice svět zasáhla pandemie koronaviru, která narušila jak natáčení filmů, tak uzavřela kinosály a kdysi multimiliardový byznys donutila skomírat. Nicméně jedním z mála světlých bodů bylo nové pokračování Spider-Mana s podtitulem Bez domova, které je aktuálně třetím nejvýdělečnějším snímkem historie s tržbami přes 1,74 mld. USD (cca 37,4 mld. Kč).

Jak asi tušíte, za tímto filmem stojí právě Sony. A Hyundai v něm odprezentovalo elektrický Ioniq 5, na který běžela „pavoučí reklama“ od rána do večera. Zatím není známo, jak moc to korejské novince pomohlo s prodeji, dá se nicméně předpokládat, že značka je minimálně s rozšířením povědomím o svém elektrickém programu spokojena. A proto doufá, že se jí něco podobného podaří i podruhé.

Již příští týden se totiž do kin chystá nový snímek Uncharted, který vznikl na motivy známých her pro PlayStation. Za tím stojí rovněž Sony, v samotném filmu pak pro změnu v hlavní roli jako Nathan Drake vystupuje herec Tom Holland známý rovněž jako Peter Parker neboli Spider-Man. Je tedy vlastně logické, že součástí této úspěšné party je i Hyundai. To se tentokrát pochlubí modelem Tucson, na rozdíl od zmiňovaného elektromobilu však nepůjde o standardní verzi.

Jelikož jde o dobrodružný snímek, ve kterém se pátrá po pokladech mimo civilizaci, dočkalo se SUV pořádného přepracování. Designové a technické centrum značky v kalifornském Irvine totiž ve spolupráci s filmovým studiem vozu dodalo ochranný čelní rám, výraznější nárazníky, boční nášlapy, šnorchl, střešní zahrádku či lištu s přídavnými LEDkami. Mimo to nechybí ani sada specifických kol, jež se spolu s pneumatikami Toyo Nitto A/T skrývají pod nafouklými podběhy.

Další úpravy zahrnují zvýšený podvozek, o změnách v interiéru nicméně zatím můžeme jen spekulovat. Totéž se týká i motorového prostoru. Dá se však předpokládat, že na nic zásadního již ani v jednom ohledu nedošlo. Možná i proto Korejci neponechali nic náhodě, a kromě SUV nazvaného Beast do filmu protlačili také Genesis G90, G80 a GV90. Vedle toho vznikla i televizní reklama, ve které se Holland objevuje ve společnosti sériového Hyundai Tucson. Zatím vám můžeme výsledek ukázat jen letmo, velmi pravděpodobně jej ale už brzy čeká světová sláva. Dojde-li na ni, můžeme se dočkat třeba i něčeho víc než jednorázové modifikace. Co byste řekli na sériový Tucson Beast?


Hyundai předělalo nový Tucson na terénní bestii do velké nepohody, čeká ji světová sláva - 1 - Hyundai Tucson Beast 2022 prvni foto
Korejci hodlají naplno vytěžit své spojení s filmovým studiem Sony. Do chystaného snímku Uncharted tak nasadili upravené Hyundai Tucson zvané Beast. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše