Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai zaskočilo všechny, znovu spouští výrobu v Rusku v momentě, kdy to tam Škoda balí
27.3.2023 | Petr Miler
Některé automobilky se se svými aktivitami v Rusku rozloučily snadno, jiné obtížněji. A další to nechtějí udělat vůbec. Hyundai podle dostupných informací nově obnovuje výrobu motorů v Petrohradu, patrně s cílem kompletovat auta pro Rusko v Kazachstánu.
I když se zejména velké firmy rády dopouští různých líbivých prohlášení politického ražení, hnacím motorem jejich rozhodnutí jsou nakonec vždy peníze. A není na tom nic špatného - pekárny jsou tu od toho, aby pekly pečivo, čokoládovny jsou tu od toho, aby vyráběly čokolády, a automobilky jsou tu od toho, aby vyráběly auta. Jistě, v podnikání nutně musíte mít nějaké morální limity, smyslem existence výrobců čehokoli ale není vychovávat zákazníky, formovat veřejné mínění nebo řešit geopolitické konflikty.
Nevěříme tedy v podstatě nikomu, že se po vypuknutí otevřeného konfliktu na Ukrajině stáhl z Ruska proto, aby pomohl Ukrajině nebo cokoli podobného. Pokud některé firmy loni opustily Rusko rychle, bylo to proto, že se jim tam tak jako tak nedařilo, popř. šlo prostě o strategické rozhodnutí vycházející z předpokladu, že se jim setrvání v zemi dlouhodobě vyplatí méně než okamžitý odchod.
Ostatní společnosti zvolily jiný přístup a dost často vyčkávaly, protože se tak velkého trhu, na kterém byly dlouhodobě úspěšné, nechtěly vzdát. Mezi takové patří i česká Škoda a vlastně celý koncern VW, který čekal přes rok, než zavelel k odchodu. A ještě lepší pozici v zemi měly a mají korejské značky, které pro změnu nechtějí odejít vůbec. Taková Kia našla cestu, jak nová auta do Ruska ve velkém dovážet, sesterské Hyundai je umí dokonce i v zemi vyrábět, alespoň částečně.
Sama firma se tím celkem pochopitelně nechlubí, obvykle dobře informovaný kanál Ruskij avtomobil na Telegramu ale uvádí, že Korejci nejnověji zvládli zajistit obnovení výrobu motorů v továrně Hyundai-WIA v Petrohradu. Ta byla otevřena teprve v září 2021 s výrobní kapacitou až 240 000 motorů ročně, už v březnu 2022 ale byla nucena kvůli protiruským sankcím přerušit provoz. Většinu zaměstnanců firma ovšem nikdy nepropustila a pracovala na tom, aby produkci obnovila. A to se teď mělo povést. Může se sice stát, že formálně změní vlastnickou strukturu, náplň její práce ale bude totožná.
„Závod na motory Hyundai-WIA poblíž Petrohradu začne brzy znovu fungovat. Zaměstnanci, kteří nebyli propuštěni, už pracují plný úvazek, nesedí doma s dvěma třetinami platu. Jak Korejci vyřešili problém s dodávkami komponentů, zatím nevím,“ uvádí zmíněný kanál s odkazem na svůj zdroj blízký firmě. Podle něj Korejci nejspíše půjdou cestou výroby motorů v Rusku, které budou následně odeslány do továrny Hyundai v Kazachstánu, kde dojde ke kompletaci aut a následovat bude jejich dovoz zpět do Ruska.
Je to jistě překvapivý krok, Korejci ale mají obecně větší manévrovací prostor než firmy ze zemí EU či z USA. Korea si sankce určuje sama a vzhledem k významu ruského trhu pro řadu jejích firem není tak příkrá. I kdyby ale byla, dokážeme si představit, že výroba motorů v Rusku může probíhat bez elektronických komponentů a kompletace v Kazachstánu bude zahrnovat i je. Obchodní vztahy s touto zemí sankcemi narušeny nejsou.






Hyundai Solaris bylo dlouho nejprodávanějším autem Ruska, nyní se jako Accent znovu vyrábí v Kazachstánu i pro ruský trh. Právě tam nejspíše budou mířit nové motory z jejich obnovené výroby v Petrohradu. Foto Hyundai
Zdroj: Ruskij avtomobil@Telegram
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
včeraNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
5.6.2023Bugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejnovější články
Větší a stylovější soupeř Škody Karoq z Číny se začne prodávat v Evropě, stojí pouhých 358 tisíc Kč
před 3 hodinamiDojezd naloženého elektrického pickupu v reálném provozu je tak mizerný, že je skoro nepoužitelný
před 5 hodinamiŠkoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
před 6 hodinamiNěmečtí kolegové si před 9 léty pořídili elektromobil, dnes už jim poslouží leda na cestu pro rohlíky
před 8 hodinamiČíňané už na největším evropském trhu s auty překonali značky jako Honda či Jeep, u nás si vedou ještě líp
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 06.07. 15:45 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 06.07. 15:41 - Zajda
- Cyklistické vlákno 06.07. 13:34 - Brus
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.07. 13:31 - Předseda
- Elektromobily a vse kolem nich 06.07. 12:17 - mlunovozík
- Dříve M135i, nyní ///M2 06.07. 11:00 - Eda
- Elektromobil vysává 06.07. 08:07 - spooon
- berlingo rifter proace city combo 06.06. 14:27 - tomaster76