Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kompletně přepracovaný Veloster zhubl na 1 260 kg a dostal karbonovou karoserii s mohutným křídlem. Do výroby se ale zatím nechystá.
Právě probíhajícím autosalonem v Soulu jsme se dnes již jednou zabývali v souvislosti s koncepčním crossoverem Hyundai HND-12 Enduro. Nyní nastal čas se do korejské metropole vrátit, přičemž „Hjondé“ u toho bude znovu přítomno. Značka totiž odhalila rovněž studii RM15 (Racing Midship 2015), která navazuje na loňský koncept Veloster Midship. Opět tak můžeme počítat s uprostřed uloženým motorem, jehož výkon míří na zadní kola. Pár detailů je ovšem zcela nových.
V případě pohonné jednotky ale vše zůstává při starém. Máme tu tedy přeplňovaný benzinový dvoulitr T-GDI, který produkuje 300 koní v 6 000 otáčkách a 383 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již při 2 000 ot./min. S tímto výkonem novinka osazená šestistupňovým manuálem pokoří stovku za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost či taková spotřeba ovšem oznámeny nebyly.
Více víme o karoserie vyrobené z velké části z uhlíkových vláken, která vychází z modelu Veloster stejně jako loňský koncept. Její rozměry přitom počítají s délkou 4 220 milimetrů, šířkou 1 865 mm, výškou 1 340 mm a rozvorem 2 650 mm. Máme tu ovšem odlišné barevné zpracování, jinak profilované boční nádechy nebo více dozadu posunuté mohutné křídlo.
Zároveň došlo ke zvětšení podběhů, pod nimiž jsou ubytované 19palcové kované ráfky s pneumatikami o rozměru 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Ve všech rozích pak najdeme dvojité lichoběžníky, zatímco dovnitř se nastěhovala plnohodnotná ochranná klec. Mimo to kabina počítá pouze se dvěma sedadly, za nimiž již trůní pohonná jednotka uložená napříč.
Vše výše zmíněné váží celkově 1 260 kg, což oproti standardnímu Velosteru představuje dietu ve výši 195 kilogramů. Veškerá hmotnost je rozložena v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu, přičemž Hyundai počítá také s nízkým těžištěm, jež se nachází 491 milimetrů nad zemí. Dodat přitom můžeme ještě tolik, že při rychlosti 200 km/h lze počítat s přítlakem 24 kil.
Tím dostupné informace končí, přičemž aktuálně korejská automobilka sériovou výrobu vylučuje a dodává, že koncept vznikl pouze proto, aby prozkoumal možnosti šasí. Dá se ale předpokládat, že Hyundai by rozhodně nezacházelo až tak daleko, pokud by výrobu natolik extrémního modelu alespoň trochu nezvažovalo.


Koncepční Hyundai RM15 se zatím ukázalo jen na dvou produkčních fotkách...
...kromě nich však máme k dispozici také záběry z testování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 6 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 15:42 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB