Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trh s dražšími sportovními vozy se v posledních letech tenčí. Zastánce takových vozů navíc loni opustil Hyundai ve prospěch Nissanu.
Korejská automobilka již delší dobu naznačuje svůj zájem o segment trhu s většími prémiovými sporťáky. Doposud jsme tu ovšem měli vždy jen studie určené pro autosalony, nikoliv pro běžné showroomy. V roce 2012 se tak v Ženevě ukázal koncept i-oniq, o rok později následovalo mnohem propracovanější a působivější PassoCorto. To sice oněm záměrům značky neodpovídalo svou velikostí, Hyundai však naznačovalo, že koncept bude jen studnicí nápadů pro budoucí prémiový sporťák.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, který spočívá v osobě Allana Rushfortha. Právě bývalý ředitel evropské divize korejské automobilky byl největším zastáncem výše zmiňovaných plánů. Nicméně na sklonku loňského roku značku Hyundai opustil a stal se šéfem globálních prodejů u Nissanu. A s jeho odchodem je nejspíše spojeno také zamítavé stanovisko pro příchod velkého prémiového sporťáku.
„Trh se sportovními vozy se dramaticky zmenšuje a dokonce i automobilky s působivou minulostí a skvělými produkty bojují o zákazníka. Tedy stran Audi TT a Mazdy MX-5,“ říká k tématu šéf britského Hyundai Tony Whitehorn. A nepřímo tak naznačuje, že Korejci nenacházejí ospravedlnění pro vysoké náklady na vývoj modelu, se kterým by byly spojeny o poznání menší příjmy.
Ačkoliv by tedy čistokrevný sporťák výrazně navýšil renomé značky, alespoň v tuto chvíli už není na stole. Místo toho bychom měli očekávat více ostrých verzí základních modelů. „Pokud totiž dokážete vyrobit auta, která vylepší image celé modelové řady, pak se vývojové náklady dají ospravedlnit mnohem lépe,“ dodává Whitehorn.
Z evropské perspektivy se tento pohled dá pochopit, Hyundai na Starém kontinentu prodává spíše levnější modely. V USA je ale situace docela jiná a je tak otázka, jak moc brát Whitehornova slova vážně z globální perpektivy - „nepříchod” sportovního modelu Hyundai do Evropy lze brát jako fakt, pro jiné trhy jej ale Korejci vyvinout mohou.









Trh se sportovními vozy se podle Hyundai zmenšuje, koncept PassoCorto tak nejspíše do sériové výroby nedorazí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
Číňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
před hodinouŠkoda zprznila jednu ze svých největších ikon ve jménu pochlebování podivnému novému designovému směru
před 2 hodinamiDalší dostupný Mercedes končí, pozvolna mizí z konfigurátorů. Jeho konec má být rychlý a definitivní
před 4 hodinamiČíňané potichu válcují evropský trh s auty, s jejich nejlepší značkou prohrává už i Fiat, Nissan nebo Tesla
před 5 hodinamiHacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva