Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trh s dražšími sportovními vozy se v posledních letech tenčí. Zastánce takových vozů navíc loni opustil Hyundai ve prospěch Nissanu.
Korejská automobilka již delší dobu naznačuje svůj zájem o segment trhu s většími prémiovými sporťáky. Doposud jsme tu ovšem měli vždy jen studie určené pro autosalony, nikoliv pro běžné showroomy. V roce 2012 se tak v Ženevě ukázal koncept i-oniq, o rok později následovalo mnohem propracovanější a působivější PassoCorto. To sice oněm záměrům značky neodpovídalo svou velikostí, Hyundai však naznačovalo, že koncept bude jen studnicí nápadů pro budoucí prémiový sporťák.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, který spočívá v osobě Allana Rushfortha. Právě bývalý ředitel evropské divize korejské automobilky byl největším zastáncem výše zmiňovaných plánů. Nicméně na sklonku loňského roku značku Hyundai opustil a stal se šéfem globálních prodejů u Nissanu. A s jeho odchodem je nejspíše spojeno také zamítavé stanovisko pro příchod velkého prémiového sporťáku.
„Trh se sportovními vozy se dramaticky zmenšuje a dokonce i automobilky s působivou minulostí a skvělými produkty bojují o zákazníka. Tedy stran Audi TT a Mazdy MX-5,“ říká k tématu šéf britského Hyundai Tony Whitehorn. A nepřímo tak naznačuje, že Korejci nenacházejí ospravedlnění pro vysoké náklady na vývoj modelu, se kterým by byly spojeny o poznání menší příjmy.
Ačkoliv by tedy čistokrevný sporťák výrazně navýšil renomé značky, alespoň v tuto chvíli už není na stole. Místo toho bychom měli očekávat více ostrých verzí základních modelů. „Pokud totiž dokážete vyrobit auta, která vylepší image celé modelové řady, pak se vývojové náklady dají ospravedlnit mnohem lépe,“ dodává Whitehorn.
Z evropské perspektivy se tento pohled dá pochopit, Hyundai na Starém kontinentu prodává spíše levnější modely. V USA je ale situace docela jiná a je tak otázka, jak moc brát Whitehornova slova vážně z globální perpektivy - „nepříchod” sportovního modelu Hyundai do Evropy lze brát jako fakt, pro jiné trhy jej ale Korejci vyvinout mohou.









Trh se sportovními vozy se podle Hyundai zmenšuje, koncept PassoCorto tak nejspíše do sériové výroby nedorazí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
První majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
před 10 hodinamiS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včeraToyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales