Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai se skutečně zbavilo strůjců svého moderního úspěchu, nedává to smysl
18.12.2021 | Petr Miler
Důvody jejich odchodu z vedoucích pozic ve firmě nebyly oznámeny a byť změnu směřování automobilky lze v obecné rovině chápat, není nám úplně jasné, kdy jí nepřijde vhod schopný technik a schopný designér. Leda že by s ní už sami nechtěli nic mít.
Co se ještě před pár dny zdálo být divokou spekulací, je nyní realitou. Když korejská média začala hovořit o tom, že řady Hyundai a jím ovládané Kie mají opustit Albert Biermann a Peter Schreyer, neboť nejde o osoby kompatibilní se změnou směřování firmy od tradičního výrobce automobilů k „poskytovateli mobilních řešení”, nechtělo se nám tomu příliš věřit. Skupina Hyundai ale včera večer tento krok potvrdila, když oznámila odchod obou osob z vysokých pozic ve firmě a jejich dočasný přechod do poradních rolí.
Tisková zpráva se snaží navodit atmosféru přátelského rozchodu, tomu ale nevěříme ani v nejmenším. Už načasování jejího vydání na páteční večer svědčí o obavách z reakcí akciových trhů, současná rezignace dvou tak významných lidí, kteří pracovali pro firmu v odlišných rolích po zásadně odlišný čas, též nenapovídá o čemkoli přirozeném. A na věk to také svést nepůjde, datum narození obou harcovníků dělí čtyři roky, žádný povinný odchod do hry nevstoupil.
Od začátku nám navíc vrtá hlavou ono neoficiální zdůvodnění. Změna směřování Hyundai tímto směrem - ačkoli pořád nevíme, co to vlastně přesně znamená - v dnešní době není neobvyklá, ale i kdyby Korejci chtěli výhledově s auty dělat cokoli, obejdou se bez schopného designéra? Vzhled prodává cokoli v jakékoli roli a Schreyer jako designér po svém příchodu do firmy v roce 2006 vtiskl Kie identitu, ze které žije dodnes. Ne snad, že by dělal jen překrásná auta, jeho přístup měl ale zásadní vliv na vnímání značky jako seriózního konkurenta zejména německých výrobců.
Podobně by šlo mluvit o Biermannovi, který přišel do firmy teprve v roce 2014. A byť za 7 let nevykonáte zázraky, však jde o životní cyklus jednoho modelu, on to skoro zvládl. Sportovní verze začaly oslovovat nadšence a ty tuctovější začaly být technicky podstatně vytříbenější. Bývalý šéf divize M u BMW zkrátka věděl kam sáhnout, proto se také v roce 2018 stal šéfem vývoje celé automobilky. Nyní tak podle nás odchází od rozdělané práce, Hyundai by ještě dalších 7 let „biermannování” snadno sneslo. Ale nestane se to.
Až už by Hyundai chtělo nabízet auta jakkoli, takové lidi potřebuje a netušíme, proč by se jich mělo zbavovat. Tedy pokud to není tak, že jim samotným nevoní, kam se vývoj posouvá a nechtějí být jeho součástí. Racionálně uvažujícím lidem může být velmi snadno cizí představa sdíleného poskytování elektrických aut s mizernou praktičností za miliony korun jen proto, že si to přeje někdo jiný než zákazník. Zejména Biermann mohl mít problém něco takového vyvíjet, ostatně sportovní šéf VW loni firmu opustil s podobnou motivací.


Peter Schreyer i Albert Biermann si u Hyundai a Kie skutečně balí fidlátka. Oficiálně bez důvodu, neoficiálně pro svou nekompatibilitu se změnou směřování firmy od tradičního výrobce automobilů k „poskytovateli mobilních řešení”. Foto: Hyundai/Kia
Zdroj: Hyundai Group
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před hodinou
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 2 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 3 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 5 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
