Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai se skutečně zbavilo strůjců svého moderního úspěchu, nedává to smysl
18.12.2021 | Petr Miler
Důvody jejich odchodu z vedoucích pozic ve firmě nebyly oznámeny a byť změnu směřování automobilky lze v obecné rovině chápat, není nám úplně jasné, kdy jí nepřijde vhod schopný technik a schopný designér. Leda že by s ní už sami nechtěli nic mít.
Co se ještě před pár dny zdálo být divokou spekulací, je nyní realitou. Když korejská média začala hovořit o tom, že řady Hyundai a jím ovládané Kie mají opustit Albert Biermann a Peter Schreyer, neboť nejde o osoby kompatibilní se změnou směřování firmy od tradičního výrobce automobilů k „poskytovateli mobilních řešení”, nechtělo se nám tomu příliš věřit. Skupina Hyundai ale včera večer tento krok potvrdila, když oznámila odchod obou osob z vysokých pozic ve firmě a jejich dočasný přechod do poradních rolí.
Tisková zpráva se snaží navodit atmosféru přátelského rozchodu, tomu ale nevěříme ani v nejmenším. Už načasování jejího vydání na páteční večer svědčí o obavách z reakcí akciových trhů, současná rezignace dvou tak významných lidí, kteří pracovali pro firmu v odlišných rolích po zásadně odlišný čas, též nenapovídá o čemkoli přirozeném. A na věk to také svést nepůjde, datum narození obou harcovníků dělí čtyři roky, žádný povinný odchod do hry nevstoupil.
Od začátku nám navíc vrtá hlavou ono neoficiální zdůvodnění. Změna směřování Hyundai tímto směrem - ačkoli pořád nevíme, co to vlastně přesně znamená - v dnešní době není neobvyklá, ale i kdyby Korejci chtěli výhledově s auty dělat cokoli, obejdou se bez schopného designéra? Vzhled prodává cokoli v jakékoli roli a Schreyer jako designér po svém příchodu do firmy v roce 2006 vtiskl Kie identitu, ze které žije dodnes. Ne snad, že by dělal jen překrásná auta, jeho přístup měl ale zásadní vliv na vnímání značky jako seriózního konkurenta zejména německých výrobců.
Podobně by šlo mluvit o Biermannovi, který přišel do firmy teprve v roce 2014. A byť za 7 let nevykonáte zázraky, však jde o životní cyklus jednoho modelu, on to skoro zvládl. Sportovní verze začaly oslovovat nadšence a ty tuctovější začaly být technicky podstatně vytříbenější. Bývalý šéf divize M u BMW zkrátka věděl kam sáhnout, proto se také v roce 2018 stal šéfem vývoje celé automobilky. Nyní tak podle nás odchází od rozdělané práce, Hyundai by ještě dalších 7 let „biermannování” snadno sneslo. Ale nestane se to.
Až už by Hyundai chtělo nabízet auta jakkoli, takové lidi potřebuje a netušíme, proč by se jich mělo zbavovat. Tedy pokud to není tak, že jim samotným nevoní, kam se vývoj posouvá a nechtějí být jeho součástí. Racionálně uvažujícím lidem může být velmi snadno cizí představa sdíleného poskytování elektrických aut s mizernou praktičností za miliony korun jen proto, že si to přeje někdo jiný než zákazník. Zejména Biermann mohl mít problém něco takového vyvíjet, ostatně sportovní šéf VW loni firmu opustil s podobnou motivací.
Peter Schreyer i Albert Biermann si u Hyundai a Kie skutečně balí fidlátka. Oficiálně bez důvodu, neoficiálně pro svou nekompatibilitu se změnou směřování firmy od tradičního výrobce automobilů k „poskytovateli mobilních řešení”. Foto: Hyundai/Kia
Zdroj: Hyundai Group
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva