Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai se skutečně zbavilo strůjců svého moderního úspěchu, nedává to smysl
18.12.2021 | Petr Miler
Důvody jejich odchodu z vedoucích pozic ve firmě nebyly oznámeny a byť změnu směřování automobilky lze v obecné rovině chápat, není nám úplně jasné, kdy jí nepřijde vhod schopný technik a schopný designér. Leda že by s ní už sami nechtěli nic mít.
Co se ještě před pár dny zdálo být divokou spekulací, je nyní realitou. Když korejská média začala hovořit o tom, že řady Hyundai a jím ovládané Kie mají opustit Albert Biermann a Peter Schreyer, neboť nejde o osoby kompatibilní se změnou směřování firmy od tradičního výrobce automobilů k „poskytovateli mobilních řešení”, nechtělo se nám tomu příliš věřit. Skupina Hyundai ale včera večer tento krok potvrdila, když oznámila odchod obou osob z vysokých pozic ve firmě a jejich dočasný přechod do poradních rolí.
Tisková zpráva se snaží navodit atmosféru přátelského rozchodu, tomu ale nevěříme ani v nejmenším. Už načasování jejího vydání na páteční večer svědčí o obavách z reakcí akciových trhů, současná rezignace dvou tak významných lidí, kteří pracovali pro firmu v odlišných rolích po zásadně odlišný čas, též nenapovídá o čemkoli přirozeném. A na věk to také svést nepůjde, datum narození obou harcovníků dělí čtyři roky, žádný povinný odchod do hry nevstoupil.
Od začátku nám navíc vrtá hlavou ono neoficiální zdůvodnění. Změna směřování Hyundai tímto směrem - ačkoli pořád nevíme, co to vlastně přesně znamená - v dnešní době není neobvyklá, ale i kdyby Korejci chtěli výhledově s auty dělat cokoli, obejdou se bez schopného designéra? Vzhled prodává cokoli v jakékoli roli a Schreyer jako designér po svém příchodu do firmy v roce 2006 vtiskl Kie identitu, ze které žije dodnes. Ne snad, že by dělal jen překrásná auta, jeho přístup měl ale zásadní vliv na vnímání značky jako seriózního konkurenta zejména německých výrobců.
Podobně by šlo mluvit o Biermannovi, který přišel do firmy teprve v roce 2014. A byť za 7 let nevykonáte zázraky, však jde o životní cyklus jednoho modelu, on to skoro zvládl. Sportovní verze začaly oslovovat nadšence a ty tuctovější začaly být technicky podstatně vytříbenější. Bývalý šéf divize M u BMW zkrátka věděl kam sáhnout, proto se také v roce 2018 stal šéfem vývoje celé automobilky. Nyní tak podle nás odchází od rozdělané práce, Hyundai by ještě dalších 7 let „biermannování” snadno sneslo. Ale nestane se to.
Až už by Hyundai chtělo nabízet auta jakkoli, takové lidi potřebuje a netušíme, proč by se jich mělo zbavovat. Tedy pokud to není tak, že jim samotným nevoní, kam se vývoj posouvá a nechtějí být jeho součástí. Racionálně uvažujícím lidem může být velmi snadno cizí představa sdíleného poskytování elektrických aut s mizernou praktičností za miliony korun jen proto, že si to přeje někdo jiný než zákazník. Zejména Biermann mohl mít problém něco takového vyvíjet, ostatně sportovní šéf VW loni firmu opustil s podobnou motivací.


Peter Schreyer i Albert Biermann si u Hyundai a Kie skutečně balí fidlátka. Oficiálně bez důvodu, neoficiálně pro svou nekompatibilitu se změnou směřování firmy od tradičního výrobce automobilů k „poskytovateli mobilních řešení”. Foto: Hyundai/Kia
Zdroj: Hyundai Group
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 51 minutamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 2 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva