Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai si s novým Santa Fe nepřijde jen na zloděje, válcuje s ním i Škodu Kodiaq
1.2.2019 | Petr Prokopec
Od odhalení prodloužené verze Santa Fe jsme nečekali nic zázračně nového, Korejci ale překvapili. Je na první pohled úplně jiná než výchozí verze, navíc teď překonává Škodu Kodiaq.
Před několika týdny korejská automobilka oznámila, že konečně vyvinula systém bezklíčového odemykání a startování vozu, na který si zloději nepřijdou prodloužením signálu klíče za pár stovek. Novinka totiž vůbec nespoléhá na klíč v jakékoli podobě, místo toho sází na čtečku otisků prstu, která vám zpřístupní nejen kabinu, ale také poslouží ke spuštění pohonné jednotky. Systém přitom na základě identifikace řidiče nastaví i sedadla a klimatizaci, do budoucna si navíc poradí i se sloupkem řízení či vlhkostí.
Tehdy automobilka oznámila, že vůbec prvním vozem, který novou technologií osadí, bude nové Hyundai Santa Fe. Nikoliv však ve verzi, kterou dnes nabízí v českých showroomech, ale v tehdy ještě nepředstaveném provedení pro Čínu. V tu chvíli jej neukázali, teď už ovšem známe i jeho podobu. A dokáže překvapit, neboť jde o jeho prodlouženou verzi s odlišným designem.
Ta se v minulé generaci pod různými jmény prodávala i u nás či v USA, a tak je možné, že se jednou podívá také na český trh. Při pohledu zepředu se nezdá, že by přicházela s dramaticky novým, počítá se stejným vzhledem, jako už známé provedení. Ovšem záď se dočkala zásadního přepracování - vidíme jinou linii prosklení, odlišný sloupek i víko zavazadelníku a především zásadně modifikované lampy trochu po vzoru Volva.
Kromě toho se s ohledem na ono prodloužení logicky měnily rozměry. Santa Fe narostlo o 160 milimetrů (na 4 930 mm) do délky, mezi nápravami pak nabídne o deset centimetrů více než základ - rozvor tedy činí 2 865 mm. To rozhodně není málo, v obou případech totiž Korejci válcují třeba takovou Škodu Kodiaq. Nepřekvapivě tedy počítají se sedmi sedadly již ve standardu, stejně jako s prostorným zavazadelníkem. Jeho objem však zatím nebyl specifikován v žádném stavu.
Tím jsme se dostali do interiéru, kde lze taktéž vysledovat několik změn. Nejspíše se dotýkají pracoviště řidiče, který má k dispozici nejen přeprofilovaný volant, ale především novou středovou konzoli a tunel. Na ten se nastěhovala tlačítka ovládající automatickou převodovku, jenž nahrazují tradičnější volič. Kromě toho je SUV jako první čínský model značky osazeno alarmem, který varuje dospělou posádku před dětmi zapomenutými na zadních sedadlech.
Zmínit můžeme již jen motorový prostor, kde se objeví pouze jediná pohonná jednotka, a sice přeplňovaný benzinový dvoulitr, jenž bude produkovat 245 koní. O jejich přenos se postará výlučně osmistupňový automat se zmiňovanými ovládacími tlačítky, zákazníci však budou moci volit mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Kolik však za tu či onu verzi zaplatí, je rovněž tajemstvím - prodej totiž odstartuje až v průběhu prvního čtvrtletí. Stejně tak zatím není jasné, kde by se (třeba znovu jako Grand Santa Fe u nás) mohl vůz objevit v prodeji v jiných částech světa.
























Prodloužené Hyundai Santa Fe se pyšní především čtečkou otisků prstů. Kromě toho však dokáže upozornit i na děti zanechané na zadních sedadlech. Rozvorem a délkou pak válcuje i Škodu Kodiaq
Bleskovky
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Nejčtenější články
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
28.10.2025
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
28.10.2025
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
