Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai si s novým Santa Fe nepřijde jen na zloděje, válcuje s ním i Škodu Kodiaq
1.2.2019 | Petr Prokopec
Od odhalení prodloužené verze Santa Fe jsme nečekali nic zázračně nového, Korejci ale překvapili. Je na první pohled úplně jiná než výchozí verze, navíc teď překonává Škodu Kodiaq.
Před několika týdny korejská automobilka oznámila, že konečně vyvinula systém bezklíčového odemykání a startování vozu, na který si zloději nepřijdou prodloužením signálu klíče za pár stovek. Novinka totiž vůbec nespoléhá na klíč v jakékoli podobě, místo toho sází na čtečku otisků prstu, která vám zpřístupní nejen kabinu, ale také poslouží ke spuštění pohonné jednotky. Systém přitom na základě identifikace řidiče nastaví i sedadla a klimatizaci, do budoucna si navíc poradí i se sloupkem řízení či vlhkostí.
Tehdy automobilka oznámila, že vůbec prvním vozem, který novou technologií osadí, bude nové Hyundai Santa Fe. Nikoliv však ve verzi, kterou dnes nabízí v českých showroomech, ale v tehdy ještě nepředstaveném provedení pro Čínu. V tu chvíli jej neukázali, teď už ovšem známe i jeho podobu. A dokáže překvapit, neboť jde o jeho prodlouženou verzi s odlišným designem.
Ta se v minulé generaci pod různými jmény prodávala i u nás či v USA, a tak je možné, že se jednou podívá také na český trh. Při pohledu zepředu se nezdá, že by přicházela s dramaticky novým, počítá se stejným vzhledem, jako už známé provedení. Ovšem záď se dočkala zásadního přepracování - vidíme jinou linii prosklení, odlišný sloupek i víko zavazadelníku a především zásadně modifikované lampy trochu po vzoru Volva.
Kromě toho se s ohledem na ono prodloužení logicky měnily rozměry. Santa Fe narostlo o 160 milimetrů (na 4 930 mm) do délky, mezi nápravami pak nabídne o deset centimetrů více než základ - rozvor tedy činí 2 865 mm. To rozhodně není málo, v obou případech totiž Korejci válcují třeba takovou Škodu Kodiaq. Nepřekvapivě tedy počítají se sedmi sedadly již ve standardu, stejně jako s prostorným zavazadelníkem. Jeho objem však zatím nebyl specifikován v žádném stavu.
Tím jsme se dostali do interiéru, kde lze taktéž vysledovat několik změn. Nejspíše se dotýkají pracoviště řidiče, který má k dispozici nejen přeprofilovaný volant, ale především novou středovou konzoli a tunel. Na ten se nastěhovala tlačítka ovládající automatickou převodovku, jenž nahrazují tradičnější volič. Kromě toho je SUV jako první čínský model značky osazeno alarmem, který varuje dospělou posádku před dětmi zapomenutými na zadních sedadlech.
Zmínit můžeme již jen motorový prostor, kde se objeví pouze jediná pohonná jednotka, a sice přeplňovaný benzinový dvoulitr, jenž bude produkovat 245 koní. O jejich přenos se postará výlučně osmistupňový automat se zmiňovanými ovládacími tlačítky, zákazníci však budou moci volit mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Kolik však za tu či onu verzi zaplatí, je rovněž tajemstvím - prodej totiž odstartuje až v průběhu prvního čtvrtletí. Stejně tak zatím není jasné, kde by se (třeba znovu jako Grand Santa Fe u nás) mohl vůz objevit v prodeji v jiných částech světa.

























Prodloužené Hyundai Santa Fe se pyšní především čtečkou otisků prstů. Kromě toho však dokáže upozornit i na děti zanechané na zadních sedadlech. Rozvorem a délkou pak válcuje i Škodu Kodiaq
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025 (4)Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025 (5)Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole WSS Can Öncü, 8. Vostatek včera 22:14
- Nejtalentovanější: Márquez, Rossi, Stoner – Gobert? včera 10:00
- Test Harley-Davidson Street Bob 2025: za zvuku barytonu včera 08:00
- V Estorilu s wild card Tetsuta Nagashima včera 08:00
- Niki Tuuli překvapivě končí kariéru 9.10.2025
Nejnovější články
Němci stvořili nezastavitelný terénní obytňák, který se na místě změní v menší palác jako filmový Transformer
včeraNěmecko a Itálie pod tíhou zkázy už otevřeně oponují plánům EU: Je třeba zahodit ideologii Green Dealu a začít něco dělat
včeraPokus Lancie o velký návrat končí v těžké křeči, značka navzdory návratu na víc trhů prodává míň aut než Ferrari
včeraŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
včeraRusy zaujalo, že si Češi mohou znovu kupovat nové Lady, aniž by porušovali jakékoli sankce
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 10.10. 21:00 - mafel
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.10. 14:51 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.09. 12:38 - Eda
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan