Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata po faceliftu hýří agresí, nabízí až 245 koní
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan dostal do vínku nejen dynamičtější design a motory, ale také vylepšená multimédia či širší bezpečnostní výbavu.
V těchto dnech bychom měli být plně zaměstnáni ženevským autosalonem. Ani zdaleka by přitom nešlo o překvapení, švýcarská motor show je totiž nejdůležitější akcí svého druhu v Evropě a možná i na světě. Tomu pak odpovídá počet premiér, jichž jsme se na výstavišti Palexpo dočkali. Nicméně mnohé značky se již chystají také na další debuty - kupříkladu šéf vývoje Škody již uvedl, že za měsíc v Šanghaji máme očekávat elektrický koncept.
Nyní tu pro změnu máme plné odhalení faceliftovaného Hyundai Sonata, které se pro změnu taktéž v dubnu ukáže na autosalonu v New Yorku. Zámořská verze by přitom měla plně odpovídat vozu, který vidíte na fotografiích, ale který je variantou určenou pro domácí, tedy jihokorejský trh. Ve srovnání s dosavadním provedením přitom vnáší do hry více agrese a ostřejších linií.
Tohoto přerodu jsme si všimli již během publikace prvních oficiálních ilustrací, což doprovázel smutek nad absencí modelu Sonata v Evropě. Dá se sice předpokládat, že obdobnou změnou k lepšímu projde i spřízněné Hyundai i40, ovšem až v rámci nové generace. Ostatně, Sonata je dnes se stejnými technickými základy jako i40 o nějakou půlgeneraci napřed.
Evropu ale již nyní nechme být, místo toho zamiřme do Soulu, kde byla modernizovaná Sonata představena. Sedan se nově pyšní výraznější čelní maskou, se kterou přišly vertikálně posazené LEDky určené k dennímu svícení. Přepracovány byly také hlavní i koncové světlomety, stejně jako nárazníky, boční prahy nebo vybrání pro registrační značku.
Čerstvější vzhled doplňuje nový design 17 a 18palcových litých kol a jistě dojde i na obměnu palety barev karoserie. Změn je tedy málo, přesto to postačilo k mnohem dravějšímu výrazu, který je navíc ještě u verze Turbo umocněn odlišným výpletem čelní masky a dalšími drobnými změnami na náraznících.
Pasažéry potěší inovovaná klimatizaci, a to včetně výdechů a ovládání. Změnami prošel i multimediální systém, nově se sedmipalcovou obrazovkou, kterou lze za příplatek vyměnit za osmipalcovou. Přišly nové volanty (Turbo má zploštělou spodní část), nový port na USB a bezdrátové dobíjení mobilů.
Navýšena byla rovněž bezpečnost, Korejce bude chránit monitoring jízdních pruhů, detekce aut ve slepém úhlu a varováním před překážkami za vozem. Amerika nejspíše dostane tytéž prvky, i když skladba se může v detailech lišit v závislosti na legislativě. Jisté odklony pak nejspíše bude možné vysledovat také v motorovém prostoru.
Ve své domovině je Sonata nabízena se se třemi benzinovými a jedním dieselovým motorem. Základem je atmosférický dvoulitr naladěný na 163 koní, nad ním stojí přeplňovaná jedna-šestka T-GDI disponující 180 koňmi. Na vrcholu je již několikrát zmiňovaná varianta Turbo, která dostala čtyřválec 2,0 T-GDI a 245 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak zvládá za 7,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h. Naftový motor má objem 1,7 l a produkuje 141 koní.












Faceliftované Hyundai Sonata se zatím ukázalo pouze v korejské verzi, ta americká ale bude hrát na stejně agresivní notu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
