Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster 2015: facelift přinesl šest zvuků motoru, pravý není jediný
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Asymetricky střižený hatchback dostal „zvukový ekvalizér motoru“, který vám umožní navolit i hlasitost. Dále tu máme třeba novou dvouspojku.
Korejská automobilka se zjevně rozhodla, že musí omladit celé své portfolio. Zatímco nedávno jsme mohli poinformovat o faceliftu modelů i30 a i40 či příchodu i20 Coupe, nyní zde pro změnu máme lehčí kosmetické a podstatnější mechanické revize pro Hyundai Veloster. Ty jsou prozatím spojeny pouze s korejským trhem, posléze ale dozajista budou také součástí americké nabídky a možná i té evropské. Českým fanouškům ale zřejmě již tep příliš nezvednou, neboť hatchback s asymetricky střiženými dveřmi zde již oficiálně nepořídíte.
Na domácím trhu se Veloster bude nově chlubit jen drobnými retušemi, které mu dodaly třeba stříbrnou čelní masku. Dále tu máme odlišný design litých kol, paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny včetně jednoho matného, pozměněnou grafiku čelních světlometů a lehce zrevidované mlhovky. To je ale zvenčí naprosto vše, pročež se ani nebudeme zlobit, pokud dané změny oproti dosavadnímu provedení vůbec nezaregistrujete.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde Hyundai rozšířilo nabídku o dvoubarevné čalounění, jež pokrývá sedadla, dveřní panely a část středové konzole. Volit můžete ze tří odstínů, přičemž ty mohou pokrývat také bezpečnostní pásy. Dále zde najdeme ještě nový sportovní volant, který má lépe padnout do rukou, a také vylepšenou verzi multimediálního systému Blue Link. Tím ale končíme i v interiéru.
Dosud se tedy jedná maximálně o „mnoho povyku pro nic“, více ovšem Korejci zapracovali pod kapotou. Nově je tak možné Veloster osadit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která napříč celým portfoliem nahrazuje klasický šestistupňový automat. Spojena přitom může být s motorem 1,6 T-GDi, který na korejském trhu produkuje 204 koní, zatímco v Evropě bude opět k mání verze 186koňová.
Dále dorazil do výbavy systém Flex Steer, který upravuje účinek posilovače řízení a nově se Veloster může pochlubit také „zvukovým ekvalizérem motoru“. Tato technologie řidiči umožní vybrat si jeden ze šesti zvuků pohonné jednotky, přičemž upravovat může i hlasitost. Že ani jeden není pravý, asi nemusíme ani zmiňovat, stejně jako to, o jak podivné řešení zvukové kulisy motoru se jedná...


















Veloster dostal menší vizuální a razantnější mechanický facelift, na českém trhu z něj však již profitovat nebudeme
Zdroj: The KoreanCarBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
