Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začalo platit lidem za to, že absolvují zkušební jízdu v jeho autech
7.9.2019 | Mirek Mazal
Neobvyklou formu propagace zvolila korejská značka v rámci boje o zákazníky v USA. Její postup má logiku, přesto máme pocit, že působí trochu zoufale.
Americké zastoupení automobilky Hyundai nasadilo v boji o zákazníky novou zbraň. Autorizovaní prodejce nyní lákají potenciální kupce ke zkušební jízdě s libovolným novým modelem pomocí finanční odměny. Na webu stačí vyplnit své osobní údaje, přidat data k platební kartě, absolvovat zkušební jízdu u dealera a odměna je vaše.
Není úplně malá, akce nazvaná Hyundai National Test Drive Offer nabízí každému zájemci 50 dolarů, tedy asi 1 170 Kč za uskutečnění jediné testovací jízdy s některým z nabízených automobilů. Automobilka skutečně nerozlišuje, jaký to bude, takže se stejná odměna váže k nejlevnějšímu i nejdražšímu typu z portfolia určeného zájemcům ze Spojených států.
Pokud vás nyní napadlo, že by se tím dalo dobře živit, neboť si stačí každý den střihnout jednu testovací jízdu a 36 tisíc korun za měsíc máte v kapse, musíme vás zklamat. Hyundai předem avizovalo, že placené zkušební jízdy nebude možné provádět opakovaně a do programu se lze zapojit jen jednou za šest měsíců. Intervaly automaticky hlídá centrální databáze asijského výrobce takže ani nápad, že s tímto úmyslem budete objíždět USA, neobstojí.
Nápad Hyundai může působit zvláštně, ale má svou logiku - automobilky investují do reklamy miliardy a snadno mohou dojít k závěru, že získat jednoho potenciálního kupce ke zkušební jízdě touto cestou stojí více než 50 dolarů. Tak proč nevzít takovou sumu a nenabídnout ji přímo lidem? Přesto máme pocit, že to není dobrý nápad.
Jednak to působí trochu zoufale, neboť existují značky, u kterých by se lidé mohli přetrhnout, aby jim prodejce zkušební jízdu vůbec umožnil a Hyundai se nyní samo zařazuje na opačný konec spektra - musí platit lidem, aby si přišli jejich auta projet. A pak je tu pochopitelně jisté riziko oportunismu, neboť 50 dolarů není zase tak málo, aby někdo neabsolvoval zkušební jízdu jen pro ně bez špetky zájmu o samotné auto.
Samozřejmě, i takoví lidé mohou nakonec zjistit, že Hyundai jsou lepší, než si myslí, přesto je u nich šance na úspěšný obchod nepochybně nižší. Je tedy otázkou, kolik takových lidí bude, u Hyundai ale zřejmě došli k závěru, že Američané mají příliš mnoho práce, aby na takovém programu ve velkém parazitovali. U nás bychom si stejným závěrem nebyli jisti...
Hyundai zkouší novou formu boje zákazníka, ...
zájemcům platí za to, aby absolvovali zkušební jízdu s některým z jeho aut
Zdroj: Hyundai USA
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch