Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai změnilo své ošklivé SUV s faceliftem tak, že by ho nepoznali ani tvůrci originálu, bude to ještě větší prodejní hit
12.1.2024 | Petr Miler
Nikdy se neprodávalo špatně, za své úspěchy ale vděčilo hlavně nízké ceně. Ty se Hyundai snažil už dříve dále podpořit rychlým přepracováním podivného designu, na klíčovém trhu v Indii ale ponechal Cretu původní. Změnil ji až teď, opravdu radikálně.
Co má největší vliv na prodejnost toho či onoho auta? Design, technika, cena? Statistiky tradičně praví, že je to vzhled, Hyundai Creta ale dokazuje, že jde spíše o kombinaci mnoha faktorů, mezi nimiž hraje design významnou, nikoli ale nutně dominantní roli. Tohle auto ve své poslední iteraci přišlo na trh v roce 2020 a okamžitě si vysloužilo záplavu palců dolů pro svůj „extraterestriální” vzhled. A tohle zvláštní slovo jsme použili schválně, neboť „mimozemský” dostatečně nevystihuje, jak ujetý byl.
Auto v jeho původní podobě můžete vidět v galerii níže - líbivé opravdu nebylo. Přesto se Creta v této podobě stala třetím nejprodávanějším Hyundai vůbec na celém světě, protože šlo o levné kompaktní SUV věrohodné značky, a to zkrátka většině lidí stačilo. I tak Korejci cítili, že vůz má na víc, a tak mu už v roce 2021 nadělili zásadně jiný styling, který v zásadě vsadil na příď z Tucsonu a zbytek nechal, jak je. Na posun prodejních výsledků ještě výš to stačilo.
Na některých trzích, zejména pak v Indii, ale Creta zůstala dosud původní. Jak jsme vás ale nedávno informovali na základě prvních upoutávek, také tam se chystá změna, která bude radikální ještě víc. Nyní máme před sebou první kompletní fotky zevnějšku i vnitřku, a tak se na vůz můžeme podívat pořádně.
Jak informuje sama automobilka, auto se dočkalo „hluboce přepracovaného exteriéru”. Je to znovu zvláštní formulace, ale výmluvná - z původní kudrlinek na přídi i zádi nezůstalo nic, auto je tak jiné, že by ho nepoznali ani tvůrci originálu. Přednost dostal hranatý vzhled, který se dalece odlišuje i od onoho Tucsonu, jde spíše o mix jeho pojetí a elektrických modelů značky. Stejným způsobem byla navíc přepracována i záď a automobilka potvrzuje, že faceliftem zůstaly nedotčené pouze dveře a střecha, všechno zbylé je nové.
Týká se to také kol, která budou mít v průměru 17 nebo 18 palců, a interiéru. Ten dostal digitální přístrojový štít spojený s větší obrazovku mediálního systému (úhlopříčka obou displejů je 10,25 palce) a nové vychytávky z ranku komfortní i bezpečnostní výbavy. Po technické stránce auto dál používá stejný základ, k motoru 1,5 bez turba o výkonu 115 koní ale přibude jedna-pětka s přeplňováním, která pošle až 160 koní výkonu na přední kola přes 7stupňový automat
To je vše, co vám pro tuto chvíli můžeme říci, další podrobnosti budou zveřejněny příští týden. Jak moc radikální facelift změní ceny vozu, uvidíme možná až později, dnes je k mání od sympatických 1 000 870 INR, což je na koruny asi 287 tisíc Kč. Není divu, že lidé tohle auto kupovali i ošklivé, s novým vzhledem z něj bude jen větší prodejní hit.




Hyundai Creta 2024 pro Indii a okolí už se odhalilo v novém. Je to na pohled úplně jiné auto. Foto: Hyundai









Vůz si prošel jinde proměnou z intergalaktické ošklivky přes auto jakoby poslepované ze dvou typů. V Indii byl dosud k mání v poslední vyobrazené podobě, ve které se dal snést snad jen takto černý. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejnovější články
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
včera
Jeremy Clarkson a James May jsou v slzách, o víkendu zemřel jejich bývalý kolega z Top Gearu
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.10. 21:21 - M.Z.
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.10. 14:32 - Gasky09
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
