Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai znovu dramaticky mění design svých aut, nové pojetí zádě budí vášně
24.2.2019 | Petr Miler
Korejci mění designový styl tak rychle, že jeden nestihnou použít ani na celé generaci všech modelů svých aut. Dosud preferované trojúhelníky se ani pořádně nerozšířily a už tu máme zase něco jiného.
Před pár dny jsme vám do detailu představili nové Hyundai Santa Fe, které by se u nás mohlo jednoho dne prodávat s přídomkem Grand. Auto zaujalo jednak některými svými technickými vychytávkami, jako je nový systém bezklíčového otevírání a startu, pozornost si ale získalo i svým designem. Zejména pojetí zádě bylo úplně nové a přes podobnost s jinými vozy se zadními světly ve tvaru písmene C dosti originální, zejména pak kvůli spodní lince obě světla propojující.
Mysleli jsme si, že půjde o specialitu nového Santa Fe, ale není tomu tak, jde o projev nového designového stylu, který velmi rychle nahrazuje ten, který Korejci ukázali teprve loni. Trojúhelníkové tvary, na které vsadila nová Elantra, měly být vlastní i dalším novým modelům, zřejmě jejich nepříliš vřelé přijetí se ale postaralo o to, že budoucí Hyundai takovou stylizaci nedostanou, alespoň ne všechna.
Svědčí o tom přiložené snímky, na kterých není znovu k vidění zmíněné Santa Fe, ale nová, zatím oficiálně neodhalená generace modelu Sonata. Jeden ze světových bestsellerů značky se v novém provedení též nevydá „trojúhelníkovým směrem”, vyrazí po stejné cestě, jako nejnovější SUV Hyundai. Také na něm můžeme vidět prakticky stejně pojatou záď mající blízko k potomkovi poslední Hondy Civic a aktuálních Volv.
Snímky vzbudily na internetových fórech poměrně dost vášní. Někteří chválí nový design za jeho originalitu, jiní naopak kritizují jeho neoriginalitu. Dalším se líbí, jak vůz opticky rozšiřuje, jiným nevoní, jak jej příliš rozšiřuje. Možná si nyní myslíte, že si z vás děláme legraci, ale skutečně ne - až takto protichůdných pohledů na úplně stejnou věc můžeme být v diskuzích svědky.
Názor na novinku si tedy udělejte sami, my už jen dodáme, že tento styl má (ale věřte tomu, když Hyundai nemá problém změnit cokoli a kdykoli...) být vlastní i dalším chystaným novinkám, které se - na rozdíl od Sonaty - dostanou i k nám. Nový zevnějšek se navíc pojí i s novým interiérem mj. s kontroverzním tlačítkovým ovládáním automatické převodovky.
Vizuálně a uživatelsky tedy bude další Sonata hodně jiná, po technické stránce ale dramata nečekejme - pohon předních kol, automaty a manuály a hlavně motor 2,0 turbo budou tím, čím bude tento vůz „jízdně živ.”




Nová generace Hyundai Sonata byla nafocena v továrně automobilky bez špetky maskování. Přináší zcela nový design, hlavně pak zádě
Fotky vozu s maskováním nabízí pohled z lepší perspektivy
Nová, jistě odvážná záď má být nyní vlastní dalším a dalším novinkám značky
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 53 minutamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 2 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 3 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva