Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou
10.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Golf GTI TCR a můžete si ho koupit i vy. Letos bude k mání s 350 koňmi, a tak zvládne stovku pod 5 s. Důležitější je ale pokročilá aerodynamika.
Šampionát TCR International Series sice zatím ještě nedosáhl takového věhlasu jako Formule 1 či WRC, každým rokem však stoupá o příčku výše. Láká tak stále více diváků i samotných automobilek, pro které se jedná o finančně dostupnější odvětví motorsportu. Závodní speciály totiž nejsou od sériových vozů vzdáleny tak moc jako třeba modely určené pro světovou rallye. Jejich vývoj, stejně jako poté následnou koupi, si tedy může dovolit daleko více entit.
Toliko ale pro úvod, nyní se již pojďme věnovat jednomu ze strojů, a sice Volkswagenu Golf GTI TCR. Ten byl na základě modifikovaných pravidel pro letošní sezónu upraven, načež jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje 350 koní, tedy o dvacet více než loni. Mimo to tu máme točivý moment 420 Nm, zrychlení z klidu na stovku tedy rozhodně poklesne pod 5,2 sekundy, zatímco maximálka naroste nad 230 km/h.
Posílení motoru bylo ovšem spíše druhořadé. „Pro tuto sezónu jsme systematicky vyvíjeli dále Golf GTI TCR. Důraz byl přitom kladen na aerodynamiku,“ uvádí k novinkám šéf divize Volkswagen Motorsports Sven Smeets. Jak je tedy vidno z fotografií, speciál dostal nové nárazníky či blatníky, které již nejsou kompletně zakulacené, ale kromě redukce aerodynamického odporu slouží zároveň i k navýšení přítlaku a zlepšení odvětrávání podběhů.
Nová jsou rovněž 18palcová kola, změnami ovšem prošla i sekvenční převodovka a elektrický posilovač řízení. Vše by mělo přispět k mnohem lepší ovladatelnosti, což by následně mělo napomoci týmům Leopard Racing a Liqui Moly Team Engstler zlepšit jejich loňské umístění v šampionátu (druhé, respektive páté místo). Ten vyhrála stáj Team Craft-Bamboo Lukoil se spřízněným Seatem Leon TCR.
Volkswagen loni prodal dvacet exemplářů speciálu pro novou závodní sérii, letos počítá s třicítkou. Cena startuje na sumě 90 000 Eur (cca 2 432 000 Kč) bez daně, takže opravdu nejde o zase tak drahý špás. K dispozici je i vám, museli byste se ale hodně snažit, abyste tento vůz dostali na značky do provozu. Okruhovým hrátkám pochopitelně poslouží bez okolků...
VW Golf GTI TCR dostal pro letošek vyšší výkon i efektivnějš bodykit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 9 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 3 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před 5 hodinami - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
před 6 hodinami - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
před 8 hodinami - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 18:28 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- BMW Divize 05.16. 16:44 - jerry
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz