Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem
1.1.2021 | Petr Prokopec
Jakkoli to zní bizarně, je to tak. V době, kdy silnější auta s manuálním řazením skoro neexistují, přichází dvě úplně nová. A značka, která za pár let už nechce znát ani spalovací motory, je předem velebí.
Z manuálních převodovek v jakkoli výkonnějších autech je už pěkných pár let druh zralý na vymření. V Evropě už ruční řazení nedostane ani nový Golf R a z opravdu silných aut se čtveřicí nebo pěticí dveří ho má dostat pouze nové BMW M3, byť od automobilky je to trochu danajský dar. Mezi sportovními kupé je situace o něco málo lepší, ale opravdu jen o málo. „Fofrklacek“ dávno nemá jediné Ferrari, Lamborghini, Corvette C8, Toyota Supra, Ford Mustang Shelby GT500 a další.
Za této situace bychom čekali jen další a další vystavená parte, jenže realita je jiná. Pokud letos sáhnete po nových Cadillacích CT4-V a CT5-V ve vrcholných provedeních Blackwing, budete moci volit mezi automatem a manuálem. A samotná automobilka říká, že ruční řazení dělá z obou modelů lepší auta.
Je oznámení o to překvapivější, když přichází od značky spadající pod koncern General Motors. Ten totiž podobně jako VW Group vyznává lásku především elektrifikaci, s níž manuály netykají už vůbec. Cadillac tak kráčí nejen proti všeobecnému proudu, ale navíc proti oficiálně prezentovaným firemním strategiím. Jak se tedy zdá, o elektrickém pohonu výrobci sice stále hovoří jako o jediné cestě, ve skutečnosti ale stále zůstávají věrni spalovacím motorům.
Je to pochopitelné, neboť elektrifikace je prozatím ztrátová a je otázka, zda tomu někdy bude jinak. Oproti tomu na benzinových či dieselových vozech se vydělat dá. A pokud ta či ona automobilka vyrukuje s něčím extra, co nikdo jiný nenabízí, pak může vydělat jen víc. Ve výsledku bychom se tak vůbec nedivili, kdyby v případě Cadillacu byl u modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing byl standardem automatem a za manuál se připlácelo. Nebo šlo alespoň o stejně drahé alternativy, i když manuál je výrobně podstatně levnější.
Na potvrzení této teze si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, oba vozy totiž mají debutovat až v létě. Aktuálně tak již jen dodáme, že vylepšený manuál i nadále používá skříň od Tremecu. Nicméně Cadillac měl přihodit navrch pumpu umožňující vyšší průtok oleje kvůli chlazení, stejně jako extra izolaci. Díky tomu by mělo celé auto podle mluvčího automobilky působit lépe, sofistikovaněji než jakákoli jiná verze.
Mimořádně zajímavý bude manuál hlavně v případě Cadillacu CT5-V Blackwing, neboť dojde k jeho propojení s 6,2litrovým osmiválcem. Výkon by přitom měl překročit 600 koní, zatímco nejvyšší rychlost vzroste nad 320 km/h. Oproti tomu CT4-V Blackwing bude mít k dispozici 3,6litrový šestiválec naladěný na necelých 500 koní. Oba vozy pak kromě manuálu, jenž bude pochopitelně lehčí než 10stupňový automat, budou k mání i s příplatkovými hořčíkovými koly.






Chystané Cadillacy CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing budou k mání i s novou manuální převodovkou, kupodivu. A dokonce s ní mají působit lépe než s automatem. Foto: Cadillac

Nová manuální převodovka zatím oficiálně ukázala jen hlavici řadicí páky vytvořenou s pomocí 3D tisku. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac Society
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
