Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na trh míří nová, až 600koňová auta s manuálem. Podle výrobce jsou lepší než s automatem
1.1.2021 | Petr Prokopec
Jakkoli to zní bizarně, je to tak. V době, kdy silnější auta s manuálním řazením skoro neexistují, přichází dvě úplně nová. A značka, která za pár let už nechce znát ani spalovací motory, je předem velebí.
Z manuálních převodovek v jakkoli výkonnějších autech je už pěkných pár let druh zralý na vymření. V Evropě už ruční řazení nedostane ani nový Golf R a z opravdu silných aut se čtveřicí nebo pěticí dveří ho má dostat pouze nové BMW M3, byť od automobilky je to trochu danajský dar. Mezi sportovními kupé je situace o něco málo lepší, ale opravdu jen o málo. „Fofrklacek“ dávno nemá jediné Ferrari, Lamborghini, Corvette C8, Toyota Supra, Ford Mustang Shelby GT500 a další.
Za této situace bychom čekali jen další a další vystavená parte, jenže realita je jiná. Pokud letos sáhnete po nových Cadillacích CT4-V a CT5-V ve vrcholných provedeních Blackwing, budete moci volit mezi automatem a manuálem. A samotná automobilka říká, že ruční řazení dělá z obou modelů lepší auta.
Je oznámení o to překvapivější, když přichází od značky spadající pod koncern General Motors. Ten totiž podobně jako VW Group vyznává lásku především elektrifikaci, s níž manuály netykají už vůbec. Cadillac tak kráčí nejen proti všeobecnému proudu, ale navíc proti oficiálně prezentovaným firemním strategiím. Jak se tedy zdá, o elektrickém pohonu výrobci sice stále hovoří jako o jediné cestě, ve skutečnosti ale stále zůstávají věrni spalovacím motorům.
Je to pochopitelné, neboť elektrifikace je prozatím ztrátová a je otázka, zda tomu někdy bude jinak. Oproti tomu na benzinových či dieselových vozech se vydělat dá. A pokud ta či ona automobilka vyrukuje s něčím extra, co nikdo jiný nenabízí, pak může vydělat jen víc. Ve výsledku bychom se tak vůbec nedivili, kdyby v případě Cadillacu byl u modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing byl standardem automatem a za manuál se připlácelo. Nebo šlo alespoň o stejně drahé alternativy, i když manuál je výrobně podstatně levnější.
Na potvrzení této teze si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, oba vozy totiž mají debutovat až v létě. Aktuálně tak již jen dodáme, že vylepšený manuál i nadále používá skříň od Tremecu. Nicméně Cadillac měl přihodit navrch pumpu umožňující vyšší průtok oleje kvůli chlazení, stejně jako extra izolaci. Díky tomu by mělo celé auto podle mluvčího automobilky působit lépe, sofistikovaněji než jakákoli jiná verze.
Mimořádně zajímavý bude manuál hlavně v případě Cadillacu CT5-V Blackwing, neboť dojde k jeho propojení s 6,2litrovým osmiválcem. Výkon by přitom měl překročit 600 koní, zatímco nejvyšší rychlost vzroste nad 320 km/h. Oproti tomu CT4-V Blackwing bude mít k dispozici 3,6litrový šestiválec naladěný na necelých 500 koní. Oba vozy pak kromě manuálu, jenž bude pochopitelně lehčí než 10stupňový automat, budou k mání i s příplatkovými hořčíkovými koly.






Chystané Cadillacy CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing budou k mání i s novou manuální převodovkou, kupodivu. A dokonce s ní mají působit lépe než s automatem. Foto: Cadillac
Nová manuální převodovka zatím oficiálně ukázala jen hlavici řadicí páky vytvořenou s pomocí 3D tisku. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac Society
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis