Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily

(+ živé foto) Na Emerg-E zdánlivě není co odhalovat, předchozí úniky odhalily vše. Ale jen co do vzhledu, teď přidáváme i technické parametry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily

4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Na Emerg-E zdánlivě není co odhalovat, předchozí úniky odhalily vše. Ale jen co do vzhledu, teď přidáváme i technické parametry.

Infiniti postupné odhalování Emerge-E vůbec nevyšlo. Možná se tak stalo i proto, že s ním začalo již loni v listopadu, tento a následující krok ale byly na každý pád těmi posledními, které proběhly pod kontrolou automobilky. Již v první polovině února totiž unikly patentové snímky vozu a nakonec se ven dostaly i ty skutečné. Měli jsme zprvu zato, že jde o oficiální odhalení, ale byl to další únik. A aby toho nebylo málo, i technické specifikace pro vás máme zatím bez oficiální premiéry. Jsou ale bezpochyb těmi, které se dozvíme zítra, nebo v úterý.

Již z dřívějška víme, že koncept nejenže naznačuje design příštích modelů Infiniti, má i svou technickou výjimečnost. Mělo jít o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny generovanou mimo jiné zážehovým spalovacím motorem 1,2 s kompresorem, to byly ale veškeré známé technické podrobnosti. Teď víme mnohem více.

Pohon samotného auta totiž bude mít na starosti dvojice vzadu uložených elektromotorů s úctyhodným celkovým výkonem 300 kW (408 koní). Ty budou brát energii ze skromnějšího, leč zatím blíže neupřesněného „paklíku” lithio-iontových akumulátorů, které se postarají o dojezd maximálně 50 kilometrů. Bída s nouzí? To tedy, ale jak už bylo zmíněno, navrch bude elektřinu vozu dodávat také generátor poháněný tříválcovým „benzinem” o objemu 1,2 litru s přeplňováním kompresorem. Jde o stejný motor, který najdeme v produkčním Nissanu Micra DIG-S Turbo, jenž se může pochlubit stokoňovým výkonem. S ním a konvenční palivovou nádrží by se pak měl dojezd prodloužit až na teoretických 480 kilometrů bez nutnosti dobíjet či tankovat. A to není vůbec špatné číslo.

Že je tolik motorů v jednom autě holý nesmysl? Jak se to vezme. Docela nedávno jsme psali o podobně koncipovaném autě, které nám smysl dávalo. A zdá se, že Infiniti přesně o takovém uvažuje, i když motor 1,2 s kompresorem může být až příliš skromný. Tato koncepce totiž dovoluje vozu mít na jednu stranu ohromující výkon (což 400 koní jistě je), adekvátní dynamiku a přitom jím příliš nezatěžovat vůz jako celek, a to ani z hlediska provozních nákladů.

U Infiniti to tedy s cenou příliš nevychází, i když ani ta vlastně nevypadá špatně. Jde o lehké sportovní kupé využívající řadu drahých materiálů (celá karoserie je z uhlíkových vláken) a nikoli tuctový sedan - v takovém kontextu není předpokládaná cena 150 000 amerických dolarů (necelé 3 miliony Kč) vůbec přehnaná. Použití stejného řešení v obyčejnějším voze by pak mohlo vést k ještě mnohem příznivější kombinaci ceny a výkonu.

A o jakých že výkonech to vlastně hovoříme? Přesné specifikace zatím neznáme, možná je ani Infiniti nezveřejní - vůz by každopádně měl nabídnout zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy a uhánět rychlostí alespoň 210 km/h. To není mnoho, ale zde lze očekávat spíše elektronické omezení než přirozené maximum. Jestli něco vozy podobného ražení (tzv. range-extenders) nezvládají, pak je to dlouhodobá jízda pod vysokou zátěží, což přirozeně pramení z nesouladu maxim výkonu elektromotorů a spalovacího agregátu.

Co je jistě zajímavé, toto auto se může dostat do výroby. Infiniti z toho co víme zatím nemá žádný konkrétní plán, ale něco takového si minimálně přeje. Zda si to s ohledem na výše zmíněné přejete i vy, to nám můžete prozradit v přiložené diskuzi.


Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 1 - Infiniti Emerg-E zive 01Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 2 - Infiniti Emerg-E zive 02Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 3 - Infiniti Emerg-E zive 03Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 4 - Infiniti Emerg-E zive 04Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 5 - Infiniti Emerg-E zive 05Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 6 - Infiniti Emerg-E zive 06
Naživo v Ženevě vypadá Emerg-E stejně dobře jako na studiových fotkách

Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 7 - Infiniti Emerg-E 02Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 8 - Infiniti Emerg-E 03Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 9 - Infiniti Emerg-E 04Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 10 - Infiniti Emerg-E 05Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 11 - Infiniti Emerg-E 06Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 12 - Infiniti Emerg-E 07Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 13 - Infiniti Emerg-E 08Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 14 - Infiniti Emerg-E 09Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 15 - Infiniti Emerg-E 10Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 16 - Infiniti Emerg-E 11Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 17 - Infiniti Emerg-E 12Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily - 18 - Infiniti Emerg-E 13
Dříve uniklé snímky Emerg-E řekli vše podstatné, teď známe i klíčové technické parametry

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše