Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti FX50S Sebastian Vettel: 200 k víře, 300 jen na papíře
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Infiniti dále trvá na tom, že se svým dvoutunovým SUV s cejchem mistra světa F1 zvládne 300 km/h. Nějak to ale nevychází.
Počítejte s námi. Sériové Infiniti FX50S vydoluje za svého atmosférického pětilitrového osmiválce 390 koní. Hmotnost vozu činí 2 095 kg. To dělá nějakých 186 koní na tunu a stačí na stovku za 5,8 s a též maximální rychlost (Infiniti uvádí, že elektronicky limitovaných) 250 km/h.
A teď si shrňme, jak chce Infiniti vydolovat dalších alespoň 50 km/h. Přitvrzený podvozek speciálního konceptu FX50S Sebastian Vettel má o 20 mm sníženou světlou výšku a na karoserii pár karbonových aerodynamických doplňků. Ty obvykle aerodynamický odpor zvyšují, ale budeme věřit Infiniti, které tvrdí, že se jim ho povedlo snížit o pět procent při současném zlepšení koeficientu vztlaku o třicet procent. To jsou hodně slušná čísla, dosažená prý i takovou péčí o detaily, jako byla změna tvaru vnějších zpětných zrcátek.
Nyní k mechanickým úpravám. Hmotnost vozu se povedlo srazit o 46 kg na celkových 2 049 kg. Výkon motoru V8 má podle tvrzení Infiniti „spoustu výkonu na to, aby se dostalo za uměle omezenou rychlost, ale přesto byl zajištěn další výkon, aby FX dosáhlo 300 km/h“. Ten další výkon představuje - a teď byste se měli něčeho podržet - rovných 30 (slovem třicet) koní. Může za to úprava výfukového potrubí a přeprogramování řídicí jednotky. Ve výsledku tu tedy máme pořád dvoutunový vůz se 420 koni, jehož výkonová hmotnost se zlepšila na 205 koní na tunu a akceleruje na stovku za 5,6 s.
Pro lepší ilustraci bychom si mohli uvést nějaký příklad ke srovnání. Nové Porsche 911 typ 991 má ve verzi Carrera S má o něco menší motor i výkon, dává maximálně 400 koní, což je oproti zvettelovanému SUV o 20 koní méně. Odpor vzduchu bude ale nesrovnatelně menší, ani ne tak kvůli nižšímu koeficientu, ale hlavně kvůli výrazně subtilnější stavbě a tedy i menší čelní ploše. Přesto se příliš daleko za hranici 300 km/h nepodívá, když ve spojení se sedmistupňovou manuální převodovkou (asi trochu účinnější než automat Infiniti) dosáhne „jen“ 304 km/h. Navíc potřebuje oproti slabší Carreře s 350 koňmi plných 50 hřebců na to, aby místo 289 zvládla 304 km/h.
Podle Infiniti je to ale zřejmě mrhání výkonem, tomu stačí 420 koní na pokoření třístovky v autě nikoli nepodobném letící cihle. Navíc pouhých 30 koní navíc, aby z auta, které se tak tak šplhá k omezené maximálce na 250 km/h, udělalo letadlo drtící rychlost 300 km/h s ledovým klidem.
Pokud bychom tady měli tuningovou firmu s ambicí zaujmout za každou cenu, její počin by sice vyvolával úsměvy, ale byl by celkem pochopitelný. Ale renomovaná značka, navíc zastřešující se jménem a výroky mistra světa ve formuli 1... Možná nejsem sám, kdo by se na to ohýbání fyzikálních zákonů v praxi rád podíval.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.

























Infiniti má v plánu předvést s modelem FX50S Sebastian Vettel velký zázrak, ve Frankfurtu to ale na Ježíše na kolech nevypadalo
Infiniti FX50S Sebastian Vettel na studiových snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 7 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 10 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva