Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti G 2013: nová generace přijde ve verzích G20t, G30t, G35h a G22d
22.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská značka Infiniti si 2. března zaregistrovala nová alfanumerická označení odhalující motorizace nové generace sedanu G.
V naší práci máme několik způsobů, jak odhalit připravované novinky. Automobilky by samozřejmě byly nejraději, kdybychom se drželi jejich plánů a zveřejňovali popořádku to, co nám je servírováno. Naštěstí tu máme ještě informace, jako jsou špionážní fotky a videa, obrázky z patentových úřadů, občas něco napoví modely autíček anebo třeba zaregistrovaná jména.
Aktuální „únik“ je posledního zmíněného druhu. Jak zjistil americký Car and Drivee, luxusní odnož japonské automobilky Nissan - značka Infiniti - si na sebe nechala zapsat několik označení pro model G. Přesněji řečeno, velmi pravděpodobně pro novou generaci Infiniti G. Stávající sedan je totiž na trhu již od roku 2006 a kupé dorazilo o rok později. Při tradičním šesti- až sedmiletém výrobním cyklu má tedy Géčko nejvyšší čas na výměnu.
Japonská firma si aktuálně nechala zaregistrovat tři alfanumerické „kódy“ - jedná se o G35h, G30t, G22d a předem bychom asi měli upozornit, že registrace automaticky neznamená, že takový vůz skutečně vznikne. Nicméně...
První z nich je snad jasný. Infiniti má v plánu nabídnout konkurenci pro BMW ActiveHybrid 3 postavený na základech sedanu F30. A pokud Japonci použijí identickou nebo přepracovanou techniku z větší typové řady M, mohl by to být hodně rychlý hybrid. Sedan M35h s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem a jedním elektromotorem má udávaný kombinovaný výkon 364 koní a dokáže akcelerovat na stovku za 5,5 sekundy. Při nižší pohotovostní hmotnosti géčka tak nemusí být pět vteřin na 100 km/h nereálná meta.
Poněkud záhadnější je verze G30t. Malé písmeno na konci by teoreticky mohlo znamenat přeplňování turbodmychadlem, čímž by Infiniti naplnilo emisní kvóty a zároveň dosáhlo na kýžené výkony. Háček je v tom, že Nissan momentálně žádným třílitrem s turbodmychadlem nedisponuje. Do úvahy jistě přichází i možnost, že Infiniti podobně jako třeba BMW opustí přímý vztah mezi objemem motoru a označením a 30t tak bude ve skutečnosti menší jednotkou „s výkony třílitru“. To pořád nedává odpověď na otázku o původu motoru, ale může být prostá. Buď Nissan takový motor vyvíjí, anebo na něm pracuje nový stuttgartský partner, automobilka Mercedes a Infiniti k němu bude mít přístup.
Označení třetího automobilu rovněž skýtá poměrně přesnou nápovědu. Naznačuje, že Nissan bere Evropu vážně a spíše než hybrid osloví její motoristy dieselový motor 22d. Pomoct by měl opět Mercedes se svým 2,1litrovým čtyřválcem nabízeným ve čtyřech výkonových variantách - 120, 136, 170 a se sekvenčně zapojenou dvojicí turbodmychadel 204 koní. Číslo s objemem čtyřválce sice nekoresponduje, ale 2 143 cm3 je nezřídka zaokrouhlováno na 2,2 litru, takže to je zkrátka pouze nepodstatný detail. Konec konců, 21d zní trochu zvláštně a ani Mercedes žádný motor 210 CDI nenabízí.
Dosud jsme mluvili pouze o trojici motorizací, všech zaregistrovaných začátkem letošního března. Pravdou ale je, že Nissan má ve Spojených státech od 24. ledna zapsané ještě jedno jméno, které s těmi novějšími souvisí - G20t. Pro tento agregát v zásadě platí to samé, co pro 30t. Buď jde o novinku Nissanu, anebo se může jednat o turbodmychadlem přeplňovanou osmnáctistovku s výkony od 156 do 204 koní.
Kdy nové Infiniti G dorazí? Infiniti mlčí a nezmiňuje se ani Car and Driver, ale bylo by zvláštní, kdyby se tak nestalo nejpozději v roce 2013.











Nový designový styl Infiniti odstartoval koncept kupé Essence a později jej rozvinula studie Etherea - ve stejném duchu by se mělo nést také nové géčko
Zdroj: caranddriver.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva