Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti G 2013: nová generace přijde ve verzích G20t, G30t, G35h a G22d
22.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská značka Infiniti si 2. března zaregistrovala nová alfanumerická označení odhalující motorizace nové generace sedanu G.
V naší práci máme několik způsobů, jak odhalit připravované novinky. Automobilky by samozřejmě byly nejraději, kdybychom se drželi jejich plánů a zveřejňovali popořádku to, co nám je servírováno. Naštěstí tu máme ještě informace, jako jsou špionážní fotky a videa, obrázky z patentových úřadů, občas něco napoví modely autíček anebo třeba zaregistrovaná jména.
Aktuální „únik“ je posledního zmíněného druhu. Jak zjistil americký Car and Drivee, luxusní odnož japonské automobilky Nissan - značka Infiniti - si na sebe nechala zapsat několik označení pro model G. Přesněji řečeno, velmi pravděpodobně pro novou generaci Infiniti G. Stávající sedan je totiž na trhu již od roku 2006 a kupé dorazilo o rok později. Při tradičním šesti- až sedmiletém výrobním cyklu má tedy Géčko nejvyšší čas na výměnu.
Japonská firma si aktuálně nechala zaregistrovat tři alfanumerické „kódy“ - jedná se o G35h, G30t, G22d a předem bychom asi měli upozornit, že registrace automaticky neznamená, že takový vůz skutečně vznikne. Nicméně...
První z nich je snad jasný. Infiniti má v plánu nabídnout konkurenci pro BMW ActiveHybrid 3 postavený na základech sedanu F30. A pokud Japonci použijí identickou nebo přepracovanou techniku z větší typové řady M, mohl by to být hodně rychlý hybrid. Sedan M35h s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem a jedním elektromotorem má udávaný kombinovaný výkon 364 koní a dokáže akcelerovat na stovku za 5,5 sekundy. Při nižší pohotovostní hmotnosti géčka tak nemusí být pět vteřin na 100 km/h nereálná meta.
Poněkud záhadnější je verze G30t. Malé písmeno na konci by teoreticky mohlo znamenat přeplňování turbodmychadlem, čímž by Infiniti naplnilo emisní kvóty a zároveň dosáhlo na kýžené výkony. Háček je v tom, že Nissan momentálně žádným třílitrem s turbodmychadlem nedisponuje. Do úvahy jistě přichází i možnost, že Infiniti podobně jako třeba BMW opustí přímý vztah mezi objemem motoru a označením a 30t tak bude ve skutečnosti menší jednotkou „s výkony třílitru“. To pořád nedává odpověď na otázku o původu motoru, ale může být prostá. Buď Nissan takový motor vyvíjí, anebo na něm pracuje nový stuttgartský partner, automobilka Mercedes a Infiniti k němu bude mít přístup.
Označení třetího automobilu rovněž skýtá poměrně přesnou nápovědu. Naznačuje, že Nissan bere Evropu vážně a spíše než hybrid osloví její motoristy dieselový motor 22d. Pomoct by měl opět Mercedes se svým 2,1litrovým čtyřválcem nabízeným ve čtyřech výkonových variantách - 120, 136, 170 a se sekvenčně zapojenou dvojicí turbodmychadel 204 koní. Číslo s objemem čtyřválce sice nekoresponduje, ale 2 143 cm3 je nezřídka zaokrouhlováno na 2,2 litru, takže to je zkrátka pouze nepodstatný detail. Konec konců, 21d zní trochu zvláštně a ani Mercedes žádný motor 210 CDI nenabízí.
Dosud jsme mluvili pouze o trojici motorizací, všech zaregistrovaných začátkem letošního března. Pravdou ale je, že Nissan má ve Spojených státech od 24. ledna zapsané ještě jedno jméno, které s těmi novějšími souvisí - G20t. Pro tento agregát v zásadě platí to samé, co pro 30t. Buď jde o novinku Nissanu, anebo se může jednat o turbodmychadlem přeplňovanou osmnáctistovku s výkony od 156 do 204 koní.
Kdy nové Infiniti G dorazí? Infiniti mlčí a nezmiňuje se ani Car and Driver, ale bylo by zvláštní, kdyby se tak nestalo nejpozději v roce 2013.











Nový designový styl Infiniti odstartoval koncept kupé Essence a později jej rozvinula studie Etherea - ve stejném duchu by se mělo nést také nové géčko
Zdroj: caranddriver.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB