Innotech Corvette: Američan s českým původem

Česká společnost Innotech původem z Jaroměře přináší po modelech Tatra MTX V8 a Innotech Mysterro další novinku. Tentokrát se však návrháři zaměřili na ladění a úpravy americké legendy, Chevroletu Corvette.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Innotech Corvette: Američan s českým původem

24.12.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek

Innotech Corvette: Američan s českým původem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Česká společnost Innotech původem z Jaroměře přináší po modelech Tatra MTX V8 a Innotech Mysterro další novinku. Tentokrát se však návrháři zaměřili na ladění a úpravy americké legendy, Chevroletu Corvette.

Už je tomu pěkná řádka let, co se společnost původně vyrábjející maziva, autokosmetiku, ale třeba i kapotáže pro motorky, snažila prorazit s prvním českým supersportem. Karoserii Tatra MTX V8 Sport navrhl designér Václav Král. Firma MTX vůz představila na pražském autosalonu v říjnu 1991. Celkem byly postaveny pouze čtyři vozy MTX Tatra V8. Cena vozu dodávaného na objednávku byla v roce 1993 stanovena na 2 740 000 Kč.


Innotech Corvette: Američan s českým původem - 1 - tatra_mtx_02Innotech Corvette: Američan s českým původem - 2 - tatra_mtx_01Innotech Corvette: Američan s českým původem - 3 - 1993_tatra_mtx-1

Prototyp vozu Innotech Mysterro byl veřejnosti poprvé představen na autosalonu v Brně roku 1995. Vůz bylo možné na přání zákazníka vybavit osmiválcem z produkce GM o objemu 7,7 l s výkonem 500 koní nebo dokonce dvanáctiválcem o šíleném objemu 9,6 l a výkonem 750 koní, přenášených výhradně na zadní nápravu. V takovém případě se cena snadno vyšplhala až na kulatých deset milionů korun. Innotech Mysterro byl supersportem s nejobjemnějším motorem na světě, ale i nejdražším českým vozem. Možná právě proto se z původní pětadvacetikusové série prodalo pouze pět vozů.

Innotech Corvette: Američan s českým původem - 4 - innotechmysterro2Innotech Corvette: Američan s českým původem - 5 - innotechmysterroInnotech Corvette: Američan s českým původem - 6 - innotechmysterro3Innotech Corvette: Američan s českým původem - 7 - innotechmysterroinside

Vzhledem k součastným cenám americké klasiky od Chevroletu, je balíček úprav od firmy Innotech tím správným krokem. Příď vozu trochu připomíná Ferrari 599 GTB a i zadní částí se podobá klasickým italským supersportům. Karoserie je zhotovena z uhlíkového kompozitu a skelných vláken. Na přední nápravě jsou obuta kovaná kola jsou od firem HRE nebo Forgeline, vpředu o velikosti 19" a vzadu rovnou 20" palců. Na přání je lze mít i se středovou maticí, pro náročnější zákazníky je možnost nahradit je karbonmagnéziovými ráfky Dymag. Karbon najdete i na rámu sedadel čalouněných italskou a anglickou kůží. Váha vozu se tak snížila na přibližně 1400 kg.

Vůz má také nový výfuk a pozměněné brzdy. Původní kotouče lze nahradit 14" (355 mm) nebo 15" (380 mm) od firem Brembo nebo BAER. V nabídce je také posílení výkonu motoru. Šestilitrový zážehový agregát LS2 je upraven na výkon 500 koní (368 kW), LS3 o objemu 6,2 l na 560 koní (412 kW) v případě atmosférického plnění. Pokud si vyberete verzi se dvěma turbodmychadly, počítejte se stádem koní čítajících od 600 (441 kW) do 1000 koní (735 kW).

Innotech plánuje i další verze úprav na bázi Corvetty, a to včetně úpravy sportovních variant Z06 a ZR1. Chystá se i otevřený Innotech C6 Speedster. Přestože jde o českou firmu, veškeré úpravy budou bohužel vznikat na půdě USA.

Innotech Corvette: Američan s českým původem - 8 - innotechcorvette_01Innotech Corvette: Američan s českým původem - 9 - innotechcorvette_03Innotech Corvette: Američan s českým původem - 10 - innotechcorvette_04Innotech Corvette: Američan s českým původem - 11 - innotechcorvette_06Innotech Corvette: Američan s českým původem - 12 - innotechcorvette_02Innotech Corvette: Američan s českým původem - 13 - innotechcorvette_08Innotech Corvette: Američan s českým původem - 14 - innotechcorvette_09

Vzpomínka na Tatru MTX:

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše