Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaná Škoda Octavia dorazí už příští měsíc, největší změny se opět dotknou předních světel
3.1.2024 | Petr Prokopec
Poslední modernizace Octavie se kvůli dvojitým světlům stala velmi kontroverzní a roky diskutovanou událostí, nyní má škodovka šanci vzít věci za lepší konec. Co s Octavií provedla, ukáže už v únoru.
Na odhalení Škody Octavia čtvrté generace došlo 11. listopadu 2019, a tak není překvapením, že facelift vozu je na spadnutí. Původně se mluvilo o tom, že se premiéra Octavie 2024 odehraje ještě před loňskými Vánoci, druhou půli roku však mladoboleslavská automobilka spojila s příchodem nového Kodiaqu a Superbu. Octavia se tak ukáže až letos v únoru, jak potvrzuje nové video, na kterém se ukázaly také čelní partie. Respektive jejich náznak, neboť vidíme pouze zatmavenou siluetu vozu, navíc ještě překrytého plachtou.
I tak je nicméně patrné, že největší změny budou spojené opět se světlomety. Jejich základní tvar se zřejmě nezmění, takže podobnou kontroverzi jako při faceliftu trojky můžeme snad vyloučit, doplněn je ale o diodový „šlinc“ směřující šikmo dolů. V souvislosti s tím zcela jistě dojde na úpravu čelní masky, stejně jako nám již předchozí práce špionážních fotografů potvrdila, že měnit se bude také nárazník. Do nabídky se kromě toho nastěhuje také podsvícené čelní logo, tím ale veškeré zásahy vpředu skončí. Vzadu pak lze čekat jen modifikaci detailů, tedy zřejmě jinou grafiku lamp a přeprofilovaný nárazník.
Co se interiéru týče, jistotou je nový multimediální systém, přičemž Škoda bude reflektovat změny, na které dochází u mateřského Volkswagenu. Znamená to tedy, že stejně jako faceliftovaný Golf bude také inovovaná Octavia osazena pár fyzickými tlačítky navíc, které vylepší uživatelskou přívětivost. Protože ale jinak na kabinu českého vozu neprší taková kritika, jako je tomu v případě toho německého, nedá se předpokládat, že změny budou enormní. Spíše dále čekejme už jen jiné čalounění nebo dekory.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kam se dle dosavadních informací vrátí litrový tříválec produkující 115 koní. Momentálně je totiž základní jednotkou přeplňovaná jedna-pětka se 150 koňmi, s ní ovšem Octavia startuje na 619 900 Kč. To je hlavně na český trh již značná suma, pročež se Škoda rozhodla své sebevědomí trochu snížit. Dochází k tomu ovšem podobně, jako když elektromobil osadíte menším paketem baterií - tedy snížením jeho schopností.
Ona jedna-pětka se pak vrátí, stejně jako dvoulitr v dieselové i benzinové verzi. Ve druhém případě ale zřejmě už jen v souvislosti s verzí RS, která by měla pokračovat také jako plug-in hybrid. Stávající jedna-čtyřku by nicméně mohla nahradit nová jedna-pětka, se kterou je navíc spojen větší paket baterií. Toto ústrojí přitom pod kapotou nového Volkswagenu Passat dává až 272 koní, Octavia ale nejspíše tak vysoko nezamíří. I proto, že by tím ohrozila spekulovaný Superb RS.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, nicméně s ohledem na zmíněnou únorovou premiéru faceliftu se dá předpokládat, že se k Octavii budeme v následujících týdnech průběžně vracet. Navíc ještě tento měsíc má debutovat inovovaný Golf, který bude co do změn asi největším vodítkem. V obou případech by pak mělo jít o vůbec poslední inkarnace obou aut osazené spalovacím pohonem. Při pohledu na váznoucí zájem o elektromobilitu se nám tomu ale nechce příliš věřit.



Stávající Octavia je na trhu již čtvrtý rok, v Mladé Boleslavi tak nepřekvapivě chystají premiéru faceliftu. Ten bude zvenčí spojen hlavně s příchodem nových světel, zatímco v interiéru bude největší novinkou přepracovaný multimediální systém. Pod kapotu se pak má vrátit litrový tříválec, což má srazit současné až příliš sebevědomé ceny. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Algarve vítězství Bezzecchiho na Aprilii, Bagnaia crash včera 14:46
- Vítězem Moto3 se stal Maximo Quiles včera 14:00
- V Portimau vyhrál Moto2 Moreira, 15. Salač včera 12:54
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone včera 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez 8.11.2025
Nejčtenější články
Tesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
13.10.2025
Románek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
13.10.2025
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
13.10.2025
Škoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
14.10.2025
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
14.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
