Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaná Škoda Octavia dorazí už příští měsíc, největší změny se opět dotknou předních světel
3.1.2024 | Petr Prokopec
Poslední modernizace Octavie se kvůli dvojitým světlům stala velmi kontroverzní a roky diskutovanou událostí, nyní má škodovka šanci vzít věci za lepší konec. Co s Octavií provedla, ukáže už v únoru.
Na odhalení Škody Octavia čtvrté generace došlo 11. listopadu 2019, a tak není překvapením, že facelift vozu je na spadnutí. Původně se mluvilo o tom, že se premiéra Octavie 2024 odehraje ještě před loňskými Vánoci, druhou půli roku však mladoboleslavská automobilka spojila s příchodem nového Kodiaqu a Superbu. Octavia se tak ukáže až letos v únoru, jak potvrzuje nové video, na kterém se ukázaly také čelní partie. Respektive jejich náznak, neboť vidíme pouze zatmavenou siluetu vozu, navíc ještě překrytého plachtou.
I tak je nicméně patrné, že největší změny budou spojené opět se světlomety. Jejich základní tvar se zřejmě nezmění, takže podobnou kontroverzi jako při faceliftu trojky můžeme snad vyloučit, doplněn je ale o diodový „šlinc“ směřující šikmo dolů. V souvislosti s tím zcela jistě dojde na úpravu čelní masky, stejně jako nám již předchozí práce špionážních fotografů potvrdila, že měnit se bude také nárazník. Do nabídky se kromě toho nastěhuje také podsvícené čelní logo, tím ale veškeré zásahy vpředu skončí. Vzadu pak lze čekat jen modifikaci detailů, tedy zřejmě jinou grafiku lamp a přeprofilovaný nárazník.
Co se interiéru týče, jistotou je nový multimediální systém, přičemž Škoda bude reflektovat změny, na které dochází u mateřského Volkswagenu. Znamená to tedy, že stejně jako faceliftovaný Golf bude také inovovaná Octavia osazena pár fyzickými tlačítky navíc, které vylepší uživatelskou přívětivost. Protože ale jinak na kabinu českého vozu neprší taková kritika, jako je tomu v případě toho německého, nedá se předpokládat, že změny budou enormní. Spíše dále čekejme už jen jiné čalounění nebo dekory.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kam se dle dosavadních informací vrátí litrový tříválec produkující 115 koní. Momentálně je totiž základní jednotkou přeplňovaná jedna-pětka se 150 koňmi, s ní ovšem Octavia startuje na 619 900 Kč. To je hlavně na český trh již značná suma, pročež se Škoda rozhodla své sebevědomí trochu snížit. Dochází k tomu ovšem podobně, jako když elektromobil osadíte menším paketem baterií - tedy snížením jeho schopností.
Ona jedna-pětka se pak vrátí, stejně jako dvoulitr v dieselové i benzinové verzi. Ve druhém případě ale zřejmě už jen v souvislosti s verzí RS, která by měla pokračovat také jako plug-in hybrid. Stávající jedna-čtyřku by nicméně mohla nahradit nová jedna-pětka, se kterou je navíc spojen větší paket baterií. Toto ústrojí přitom pod kapotou nového Volkswagenu Passat dává až 272 koní, Octavia ale nejspíše tak vysoko nezamíří. I proto, že by tím ohrozila spekulovaný Superb RS.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, nicméně s ohledem na zmíněnou únorovou premiéru faceliftu se dá předpokládat, že se k Octavii budeme v následujících týdnech průběžně vracet. Navíc ještě tento měsíc má debutovat inovovaný Golf, který bude co do změn asi největším vodítkem. V obou případech by pak mělo jít o vůbec poslední inkarnace obou aut osazené spalovacím pohonem. Při pohledu na váznoucí zájem o elektromobilitu se nám tomu ale nechce příliš věřit.



Stávající Octavia je na trhu již čtvrtý rok, v Mladé Boleslavi tak nepřekvapivě chystají premiéru faceliftu. Ten bude zvenčí spojen hlavně s příchodem nových světel, zatímco v interiéru bude největší novinkou přepracovaný multimediální systém. Pod kapotu se pak má vrátit litrový tříválec, což má srazit současné až příliš sebevědomé ceny. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
před 54 minutamiNová spalovací verze Fiatu 500 dokázala zdánlivě nemožné. Je současně nejrychlejší i nejpomalejší v nabídce celého motoru
před 2 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 3 hodinamiČíňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
před 5 hodinamiŠkoda zprznila jednu ze svých největších ikon ve jménu pochlebování podivnému novému designovému směru
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.26. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 15:03 - řidičBOB
- IT poradna 09.26. 12:34 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB