Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaná Škoda Octavia dorazí už příští měsíc, největší změny se opět dotknou předních světel
3.1.2024 | Petr Prokopec
Poslední modernizace Octavie se kvůli dvojitým světlům stala velmi kontroverzní a roky diskutovanou událostí, nyní má škodovka šanci vzít věci za lepší konec. Co s Octavií provedla, ukáže už v únoru.
Na odhalení Škody Octavia čtvrté generace došlo 11. listopadu 2019, a tak není překvapením, že facelift vozu je na spadnutí. Původně se mluvilo o tom, že se premiéra Octavie 2024 odehraje ještě před loňskými Vánoci, druhou půli roku však mladoboleslavská automobilka spojila s příchodem nového Kodiaqu a Superbu. Octavia se tak ukáže až letos v únoru, jak potvrzuje nové video, na kterém se ukázaly také čelní partie. Respektive jejich náznak, neboť vidíme pouze zatmavenou siluetu vozu, navíc ještě překrytého plachtou.
I tak je nicméně patrné, že největší změny budou spojené opět se světlomety. Jejich základní tvar se zřejmě nezmění, takže podobnou kontroverzi jako při faceliftu trojky můžeme snad vyloučit, doplněn je ale o diodový „šlinc“ směřující šikmo dolů. V souvislosti s tím zcela jistě dojde na úpravu čelní masky, stejně jako nám již předchozí práce špionážních fotografů potvrdila, že měnit se bude také nárazník. Do nabídky se kromě toho nastěhuje také podsvícené čelní logo, tím ale veškeré zásahy vpředu skončí. Vzadu pak lze čekat jen modifikaci detailů, tedy zřejmě jinou grafiku lamp a přeprofilovaný nárazník.
Co se interiéru týče, jistotou je nový multimediální systém, přičemž Škoda bude reflektovat změny, na které dochází u mateřského Volkswagenu. Znamená to tedy, že stejně jako faceliftovaný Golf bude také inovovaná Octavia osazena pár fyzickými tlačítky navíc, které vylepší uživatelskou přívětivost. Protože ale jinak na kabinu českého vozu neprší taková kritika, jako je tomu v případě toho německého, nedá se předpokládat, že změny budou enormní. Spíše dále čekejme už jen jiné čalounění nebo dekory.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kam se dle dosavadních informací vrátí litrový tříválec produkující 115 koní. Momentálně je totiž základní jednotkou přeplňovaná jedna-pětka se 150 koňmi, s ní ovšem Octavia startuje na 619 900 Kč. To je hlavně na český trh již značná suma, pročež se Škoda rozhodla své sebevědomí trochu snížit. Dochází k tomu ovšem podobně, jako když elektromobil osadíte menším paketem baterií - tedy snížením jeho schopností.
Ona jedna-pětka se pak vrátí, stejně jako dvoulitr v dieselové i benzinové verzi. Ve druhém případě ale zřejmě už jen v souvislosti s verzí RS, která by měla pokračovat také jako plug-in hybrid. Stávající jedna-čtyřku by nicméně mohla nahradit nová jedna-pětka, se kterou je navíc spojen větší paket baterií. Toto ústrojí přitom pod kapotou nového Volkswagenu Passat dává až 272 koní, Octavia ale nejspíše tak vysoko nezamíří. I proto, že by tím ohrozila spekulovaný Superb RS.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, nicméně s ohledem na zmíněnou únorovou premiéru faceliftu se dá předpokládat, že se k Octavii budeme v následujících týdnech průběžně vracet. Navíc ještě tento měsíc má debutovat inovovaný Golf, který bude co do změn asi největším vodítkem. V obou případech by pak mělo jít o vůbec poslední inkarnace obou aut osazené spalovacím pohonem. Při pohledu na váznoucí zájem o elektromobilitu se nám tomu ale nechce příliš věřit.



Stávající Octavia je na trhu již čtvrtý rok, v Mladé Boleslavi tak nepřekvapivě chystají premiéru faceliftu. Ten bude zvenčí spojen hlavně s příchodem nových světel, zatímco v interiéru bude největší novinkou přepracovaný multimediální systém. Pod kapotu se pak má vrátit litrový tříválec, což má srazit současné až příliš sebevědomé ceny. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před hodinouProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 3 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 4 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva