Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaný vrcholný VW Golf předem odhalil skoro vše, může jít o rozlučku s jedním z nejlepších kompaktů historie
15.6.2024 | Petr Prokopec
Volkswagen Golf 8.5, jak ho označí znalci, už se ukázal v řadě provedení, absolutně vrcholné provedení R ale automobilka teprve hrne ven. Svými technickými parametry znovu ohromí, cenou už méně.
Před pár dny Volkswagen odhalil inovovaný Golf GTI ve verzi Clubsport. Ta zůstala u stejného motoru jako dosavadní provedení, přepracován byl ovšem podvozek. Novinka by tak měla nabídnout zajímavější svezení na okruzích, zvláště pak na Nordschleife, kde byla vyvíjena. Zda ji na cílové rovince zvládnete roztáhnout až na 267 km/h, zatím nevíme. Přenastavení omezovače je nicméně součástí paketu Race, který počítá rovněž s hlučnějším výfukem Akrapovič.
Němci kupodivu po premiéře nezpomalili, nýbrž dál topí pod kotlem se sportovními deriváty. Aktuálně si tak můžeme posvítit na Golf R, který se zatím ukázal v předprodukčním balení. Ke snímkům lehce zakamuflovaného vozu přitom VW přihodil i pár klíčových informací. Víme tedy, že přeplňovaná dvoulitrová jednotka posílila a nyní nabízí 333 koní a 420 Nm již ve standardu. Dříve byl ovšem daný výkon spojen jen s limitovanými edicemi.
Se čtyřválcovou jednotkou je spojen už jen automat (v Evropě tomu tak bylo už dřív, v USA ne a manuál tam chtělo 40 procent kupců, které VW poslal k šípku), se kterým hatchback zvládá stovku za 4,8 sekundy. Pokud jej nicméně osadíte paketem Performance, lze počítat s 4,6sekundovým zrychlením a posunem maximálky z 250 na 270 km/h. Vedle méně praktického provedení pak Golf R dorazí i ve verzi Variant, u které je třeba počítat s časy vždy o dvě desetiny horšími. Nejvyšší rychlost se ale již v případě kombíku nemění.
VW se rozhodl, že také faceliftované provedení dostane driftovací režim, v jehož rámci míří 100 procent výkonu pouze na zadní kola. Kromě toho Golf R disponuje také vektorováním točivého momentu, načež 100 procent dostupného výkonu může zamířit jen na jedno venkovní kolo, čímž je redukována nedotáčivost. Standardem je pak adaptivní podvozek DCC, přičemž Němci snížili světlou výšku oproti předchozí verzi o 25 milimetrů.
Golf R je nově možné osadit 19palcovými kovanými koly Warmenau, jenž jsou pojmenovány po městě, kde sportovní divize VW sídlí. Zároveň váží jen 8 kg, načež v nemalé míře snižují neodpruženou hmotnost. Za nimi se skrývající brzdy jsou nicméně beze změn převzaté z předchozí verze, menší nárůst výkonu tak zjevně nebylo třeba jakkoli kompenzovat. Ostatně kolegové z Autocaru, kteří prototyp řídili, si posílení ani nevšimli.
Dodávají, že Němci po odchodu manuálu přepracovali DSG tak, že při volbě sportovních režimů drží vámi zvolený převodový stupeň a nepřeřadí ani ve chvíli, kdy jste již v červeném poli otáček. Řízení je pak velmi precizní, přičemž k absolutní kontrole nad vozem přispívají i zmiňované adaptivní tlumiče. Zpoza volantu pak inovovaný Golf R působí lehčím dojmem než Mercedes-AMG A35, vtáhnout do hry jako Honda Civic Type-R ale nedokáže.
Kdy přesně lze čekat zahájení prodeje a kam naroste cena, nebylo upřesněno. Standardně ale u toho budou 10,2palcový digitální přístrojový štít a 12,9palcová obrazovka multimédií. Za příplatek pak bude možné sáhnout po head-up displeji, v plné palbě tedy nejspíše nový Golf R zamíří někam ke dvěma milionům korun. To je na „lidový vůz“ již opravdu slušná pálka, přesto je třeba ho vítat. Může jít o rozlučku s jedním z nejlepších kompaktů historie, ne jen těch ostrých.















Golf R znovu dorazí jako hatchback a kombík. Obě verze se dočkají výkonnějšího motoru, ten ale na všechna čtyři kola bude přenášet už jen automat, manuál navzdory vysokému zájmu skončil i v USA. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen, Autocar
Bleskovky
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
před 3 hodinami
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejčtenější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
15.10.2025
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
15.10.2025
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
16.10.2025
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Poslední Škoda Octavia s motorem bez turba je k mání jako dodnes nové auto, na svůj stav stojí pakatel
16.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.13. 11:10 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 11.13. 10:34 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
