Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nového největšího SUV VW byl nafocen, je to most mezi dvěma érami
7.1.2020 | Petr Prokopec
Dnes je největším SUV Volkswagenu Touareg, automobilka ale chystá ještě větší model. Jako koncept ho známe pod označením SMV, dočká se motoru V6, sedmi sedadel či konektivity takřka na úrovni ID.3.
Není tajemstvím, že Čína je pro Volkswagen nejdůležitějším trhem na světě. Značka zde ve spolupráci s automobilkami FAW a SAIC prodává více než tři miliony aut ročně, což jí řadí na první místo nejen mezi importéry. Zastrašit se navíc nedá ani již déle než rok trvajícím poklesem prodejů, naopak přikládá pod kotel. Loni před koncem roku tak bylo představeno velké luxusní MPV Viloran, na kterém Němci spolupracují s SAIC a s jehož pomocí chtějí zvrátit moderní trendy. Ve spolupráci s FAW jim ale naopak hodlají dostát.
Letos by tak mělo být představeno nové SUV, které bude stejně jako Viloran postaveno na modulární platformě MQB. Oba vozy počítají s vůbec největšími rozměry, jaké jsou s touto architekturou spojené. SUV tak bez nesnází překoná i Atlas a Touareg, které byly dosud firemními vrcholy v USA resp. Evropě. Vzhledově přitom bude vycházet z konceptu SMV, jenž se představil loni v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Tehdy však Volkswagen ukázal novinku pouze zvenčí a uvedl, že produkční verze se bude lišit jen v několika detailech.
Nyní si ovšem konečně můžeme prohlédnout interiér, a to rovnou v produkčním hávu. Ve srovnání s dosavadní produkcí jde o velký krok vpřed, což je samozřejmě záměr. Vůz bude totiž prvním z řady mnoha německých novinek, jenž poslouží jako most mezi dvěma érami - minulostí zastoupenou dosavadními modely a budoucností reprezentovanou elektrickou rodinou ID. I z toho důvodu se SUV chlubí plně digitálním štítem a rozměrnou centrální obrazovkou, se kterými budou spárována moderní multimédia s navýšenou konektivitou.
Mimo to si můžeme povšimnout malého voliče automatu, kterým již Volkswagen obdařil Golf osmé generace a disponovat jím bude i nová Škoda Octavia. Také díky tomu mohli Němci upravit spodní část středové konzole tak, aby vystupovala do prostoru. Její součástí jsou přitom nejen velké držáky na nápoje, ale rovněž i prostor pro bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Okolí je pak tvořeno lesklými plasty, jenž doplňují metalické dekory a čalounění kombinující kůži a Alcantaru.
Zajímavé přitom je, že jakkoliv Viloran i produkční SMV budou vznikat v koprodukci s odlišnými značkami, v obou případech se počítá s identickou koncepcí i pohonnými jednotkami. Do kabiny se tedy vměstná sedm lidí, v rámci motorového prostoru pak mohou zákazníci volit mezi dvoulitrovým čtyřválcem a 2,5litrovým šestiválcem VR6 EA390. Ten přitom bude svých 300 koní a 500 Nm točivého momentu posílat skrze sedmistupňový automat výlučně na všechna čtyři kola.



Chystané velké SUV Volkswagenu již bylo nafoceno zevnitř bez maskování...
...zatímco exteriér ochranná fólie stále ještě halí
Vnějšek nám ovšem důkladně představil již koncept SMV, který se ukázal loni v dubnu v Šanghaji
Zdroje: Autohome China, Volkswagen
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 6 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 3 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 5 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 6 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 13:43 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry